Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartez

Lid
Klopt, je kan het alleen werkend krijgen als je de PDC-ECU van de Superb 2 installeerd plus nog wat aanpassingen in de software maakt.

Kijk even op het VWNavi forum daar zijn iig al twee mensen die het voor elkaar hebben met hun Octavia II.
.
.
Link...
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7823
.
.
En dat ziet er dan dus ong. zo uit bij alleen sensoren achter
bf3ed9b9d7db9f142fba7f15b2b1ced6.jpg

.
.
En zo als je sensoren voor en achter hebt...
ed9fc0500bf9255a25bd3927f8622df8.jpg

280b444c0bd9077a2346e46426b2321b.jpg

Iemand enig idee of dit wel standaard kan op de Superb 2 met Columbus en uiteraard sensoren etc??

Bartez

Lid
bij mij werkt dit met de bolero, ook in de auto waarin ik heb proefgereden met een columbus.

Thanx....zit volgens mij per ongeluk een beetje te crossposten :1884:

Moet de dealer morgen toch nog bellen, zal het hem meteen even voor de zekerheid vragen

zwerusa

Nieuw lid
bluetooth

Heeft iemand ervaring met de fiscon bluetooth oplossing in combinatie met de columbus.

Ziet er erg mooi uit en is speciaal voor deze radio.

MarcoO2

Forumguru
veiligheidsincident

Weet iemand wat de melding in de TMC-lijst "(bijvoorbeeld) A12 thv Driebergen: veiligheidsincident" betekend?

Ik zie regelmatig een veiligheidsincident aangegeven staan op plaatsen waar ik dan langskom, maar heb nog nooit iets gezien op de aangegeven plaats wat een gevaar voor de veiligheid zou zijn.

Op sommige fora, zoals navigatiehelpsite.nl en Autoweek.nl (bijvoorbeeld hier, hier en hier) wordt gemeld dat het om flitslocaties zou gaan, maar ook die heb ik in de praktijk nog nooit gezien op de aangegeven locaties.

Iemand enig idee?

Ronnie

Forumguru
Bij TMC zenders wordt het bericht doorgegeven wat uit de verkeerscentrale komt, waarschijnlijk is het "veiligheidsprobleem" alweer opgelost als je er langskomt.
Ik heb een MCD(VW) met TMC in de auto en bij mij gebeurt hetzelfde.
Flitpalen e.d. worden niet door mijn navi aangegeven. (teleatlas software) een TOM-TOM kan dit wel.

MaKo

Lid
Heeft iemand ervaring met de fiscon bluetooth oplossing in combinatie met de columbus.

Ziet er erg mooi uit en is speciaal voor deze radio.

Ik heb dit in de auto! In 1 woord geweldig! Werkt zeer goed en werkt ook goed samen met de Columbus en MaxiDOT. Ook de extra boordcomputerfuncties zijn erg handig, zoals olietemperatuur....

Zeker een aanrader!

Firepeet

Nieuw lid
Stem veranderen

Hallo skoda vrienden,

Vande week mijn nieuwe octavia opgehaald. En de eerste 600 km zitten er alweer op. Maar nu heb ik in mijn columbus een gezellige belgische dame die tegen mij praat. Ik wil dit graag veranderen maar kan nergens de mogenlijkheid vinden.

Iemand een idee?

MVG Peet

Ronnie

Forumguru
Hallo skoda vrienden,

Vande week mijn nieuwe octavia opgehaald. En de eerste 600 km zitten er alweer op. Maar nu heb ik in mijn columbus een gezellige belgische dame die tegen mij praat. Ik wil dit graag veranderen maar kan nergens de mogenlijkheid vinden.

Iemand een idee?

MVG Peet
Volgens mij kan het niet, want het systeem draait met teleatlas software.
Ik heb een MCD(VW) daarmee wil het ook niet.
Tevens op een Duits naviforum gelezen dat het niet mogelijk is.

Bothje

Heel gewoon lid
Veiligheidsincident = snelheidscontrole
Ok, bedankt.
Mensen zien de flitser of lasergun (snelheidscontrole), trappen op de rem en een veiligheidsincident is geboren :grin: maar hoe komt het dan in TMC terecht? Geven die controleurs dit dan door?

MarcoO2

Forumguru
Ik zie het alweer, ook hier zijn de meningen verdeeld. Ik zal er de komende tijd eens extra op letten, mocht ik meer weten dan hoort u het!

Bartez

Lid
Ander vraagje....is het mogelijk alleen de muziek van een muziek DVD te luisteren? Ik vraag dit omdat als ik een muziek DVD erin doe, je natuurlijk beeld krijgt inclusief geluid, echter als je dan gaat rijden, ga ik er even van uit (ben nog niet in bezit van een columbus), dat het beeld dan stil gaat staan en de muziek ook (tenzij je zo'n kastje ertussen hebt natuurlijk).

Kan iemand me vertellen of het dus mogelijk is een muziekdvd wel te luisteren, maar niet het beeld te zien?? en dus ook gewoon muziek te luisteren tijdens het rijden?

Daarnaast vroeg ik me af wie mij kan vertellen wat de minpunten van de columbus zijn? Met andere woorden, wat had beter moeten en kunnen zijn?

Alvast bedankt!

van inkel

Forumguru
aha....prima.... en is die tekst storend...ik bedooel kan je ook navigeren en de muziekdvd op achtergrond zonder tekst?

Yep je kunt naar je DVD luisteren (en bijv. in je maxidot de audio weergave) en op de Columbusscherm je navischerm.

Mooi spul he, (O tis geen LG)

MarcoO2

Forumguru
Daarnaast vroeg ik me af wie mij kan vertellen wat de minpunten van de columbus zijn? Met andere woorden, wat had beter moeten en kunnen zijn? Alvast bedankt!

Zomaar ff een paar (kleine) dingetjes die er voor het geld wat het kost wel op hadden mogen zitten:

- keuze uit stemmen (de standaardstem vind ik niet echt prettig, maar het went wel)
- flitsmeldingen ontbreken (al schijnt daar volgens sommigen de "veiligheidsincident-melding" voor te zijn;

Daarnaast duurt het uploaden van muziek naar de harde schijf erg lang. Maar ik heb begrepen dat dat bij meer systemen een probleem is (oa Blue & me van Fiat).

Over de diefstalgevoeligheid zullen we het maar niet hebben, daar is in dit en andere topics al genoeg over gezegd.

Maar 't is verder een supersysteem, een kind kan de was doen en het ziet er super uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan