Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avond,
Sinds de 31e de blijde berijder van deze nieuwe Octavia met de laatste facelift:

Op de foto reeds te zien, de dealer hangt al eventjes in de wagen om de mobiel te koppelen, helaas.....
Het gaat om een Samsung SGH-I600.
De BT van de auto kan de telefoon vinden echter bij koppeling krijgen we de melding 'not compatible', nou vrees ik dus het ergste alhoewel dit nog niet met zoveel woorden is gezegd. Van de week nog even terug om de expert van het bedrijf er naar te laten kijken....
Iemand ervaring met soortgelijke telefoon?
De auto is een Elegance met Business pakket, dus BT en Columbus af fabriek.

Groeten Ron

Avond,
Sinds de 31e de blijde berijder van deze nieuwe Octavia met de laatste facelift:

Op de foto reeds te zien, de dealer hangt al eventjes in de wagen om de mobiel te koppelen, helaas.....
Het gaat om een Samsung SGH-I600.
De BT van de auto kan de telefoon vinden echter bij koppeling krijgen we de melding 'not compatible', nou vrees ik dus het ergste alhoewel dit nog niet met zoveel woorden is gezegd. Van de week nog even terug om de expert van het bedrijf er naar te laten kijken....
Iemand ervaring met soortgelijke telefoon?
De auto is een Elegance met Business pakket, dus BT en Columbus af fabriek.

Groeten Ron

Ik zou zeggen kijk hier eens..; http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=9150

bobsel

Nieuw lid
via de sateliet?

Ik was gisteren bij een Skoda dealer om de Octavia II FaceLift wat beter te bekijken en daar hoorde ik een verhaal wat ik (bijna) niet kon geloven...

Er werd beweerd dat de columbus-navi zichzelf up-date via de sateliet? en dat je dus geen up-dates van kaarten nodig hebt???:crazy:

renYek

Lid
Lijkt me sterk,want dan had die A73 zuid langs mijn deur er al lang in gestaan en die ligt er toch al even..

Bartez

Lid
Zou wel gaaf zijn!

Overigens....iemand enig idee of BTIII icm de Columbus ook het adresboek wat niet op de SIM kaart staat overtankt? Ik maak namelijk gebruik van een TytnII icm outlook exchange....en heb al mijn contacten dus NIET op de SIM staan, alleen in het adresboek.

Iemand enige ervaring hiermee?

Steve

Senior Member
Ik gebruik zelf ook een Tytn II icm exchange en de contacten uit outlook 2007 worden netjes gesynct.

De contacten van de sim heb ik uitgezet.

Bartez

Lid
Ik gebruik zelf ook een Tytn II icm exchange en de contacten uit outlook 2007 worden netjes gesynct.

De contacten van de sim heb ik uitgezet.

SUPER!!!!!:yeah::yeah::yeah::yeah:

Heb je BTII of BTIII? En heb je nog een bepaalde handeling moeten uitvoeren om de contacten van SIM uit te zetten? zoja...op de columbus of op de TytnII?

Bakkertje

Forumguru
Er werd beweerd dat de columbus-navi zichzelf up-date via de sateliet? en dat je dus geen up-dates van kaarten nodig hebt???:crazy:

Ik heb dat ook eerder gehoord en zelf ervaren dat een weg (lees fietspad) waar ik eerst volgens de columbus in mocht, later niet meer mocht. Ik heb ook van iemand gehoord dat een een kruispunt automatisch omgezet werd naar een rotonde (de weg was natuurlijk ook daadwerkelijk veranderd :tongue:)

Het klinkt onwaarschijnlijk maar het lijkt er op dat er inderdaad dingen veranderen...

Steve

Senior Member
SUPER!!!!!:yeah::yeah::yeah::yeah:

Heb je BTII of BTIII? En heb je nog een bepaalde handeling moeten uitvoeren om de contacten van SIM uit te zetten? zoja...op de columbus of op de TytnII?
Of ik BTII of BTIII heb weet ik eigenlijk niet.
Mijn Octavia is van Jan 2008 misschien dat je daar iets mee kunt ?

Ik zou even moeten uitzoeken hoe ik de sim contacten heb uitgezet, daar kom ik nog op terug.

Bartez

Lid
Of ik BTII of BTIII heb weet ik eigenlijk niet.
Mijn Octavia is van Jan 2008 misschien dat je daar iets mee kunt ?

Ik zou even moeten uitzoeken hoe ik de sim contacten heb uitgezet, daar kom ik nog op terug.

Top....ik denk dat je BTIII of iets dergelijks moet hebben, anders kun je volgens mij de contacten niet overnemen bedenk ik me nu....BTII kan alleen opnemen en ophangen zover ik weet...

TL@

Forumguru
Ik was gisteren bij een Skoda dealer om de Octavia II FaceLift wat beter te bekijken en daar hoorde ik een verhaal wat ik (bijna) niet kon geloven...

Kan volgens mij toch echt niet. Hij maakt alleen contact met de gps-satellieten en die kunnen echt geen data versturen.

Steve

Senior Member
Zojuist kom ik van de dealer af in Arnhem en heb gelijk even een praatje gemaakt.

Ook over nieuwe kaarten gehad voor de Columbus en hij vertelde ook dat die zichzelf updaten.
Toen ik zei dat er sinds de de laatste kaart op DVD geen weg is bijgekomen is hij even gaan zoeken in het systeem.
Hij kwam met de mededeling dat er een adapter besteld diende te worden à 159 euro.

De dealer gaat hem nu bestellen en kijkt voor mij even hoe het dan in zijn werk gaat, ook zal hij weer de laatste firmware erop zetten als ik hem over 3 weken breng voor een 60k beurt.

Ik ben benieuwd wat hij me kan vertellen over die updates.

cloink

Actief lid
Hij kwam met de mededeling dat er een adapter besteld diende te worden à 159 euro.
Eh? Begrijp ik het nu goed: jij gaat een adapter installeren om automatisch kaartupdates te krijgen en dit a 159€?

Ben wel eens zéér benieuwd naar welke technologie hier achter zit. Volgens mij kan zulke data-overdracht enkel via een mobiel internet net (type 3G, EDGE, etc.) en dat is dan zeker niet gratis.

Laat ons zeker even weten hoe de vork nu echt in de steel zit, want ik blijf het een erg vaag verhaal vinden! :ahum:

Steve

Senior Member
Eh? Begrijp ik het nu goed: jij gaat een adapter installeren om automatisch kaartupdates te krijgen en dit a 159€?

Ben wel eens zéér benieuwd naar welke technologie hier achter zit. Volgens mij kan zulke data-overdracht enkel via een mobiel internet net (type 3G, EDGE, etc.) en dat is dan zeker niet gratis.

Laat ons zeker even weten hoe de vork nu echt in de steel zit, want ik blijf het een erg vaag verhaal vinden! :ahum:
Ik ook maar de dealer zoekt het voor me uit.
En nee ik bestel die adapter niet dat doet de dealer en daarna laat hij me weten hoe het precies werkt.

Heel misschien dat ik er dan over ga nadenken of ik het aanschaf.

Dus vooralsnog heb ik niets besteld :winkie:

Ik ben ook erg benieuwd hoe deze wonderlijke automatische kaart update functie werkt.
Voor het geval dit toch allemaal niet zou werken: Is er iemand die weet wanneer er nieuwe kaarten worden uitgebracht? (dit zijn dezelfde kaarten als voor de RNS510, wellicht dat iemand hier weet wanneer die uitkomen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan