Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is maar 1 DVD voor VW, SEAT en SKODA, als je de DVD in je PC bekijkt zie je ook dat hij voor alle drie de systemen is, hij zoekt zelf uit in wat voor auto hij zit VW, SEAT of SKODA.

Ik heb hier ook een versie 2 DVD waar ik mee bezig ben om zelf POI's ed toe te voegen wat het grootste nadeel van de Columbus \ RNS510 is, maargoed ik kan nog niets aftesten omdat ik nog tot halverwege Maart moet wachten op m'n nieuwe auto.

Bartez

Lid
Ik heb er nu iets meer instaan als 200 en de columbus neemt ze tot nu toe nogsteeds aan.
Wat de max is weet ik eigenlijk niet.

Aangezien je ook een TytnII gebruikt vroeg ik me af hoe je het activeert in de auto. Heb je standaard Bleutooth aanstaan en signaleert de auto dan automatisch de TyntII? of moet je telkens op je telefoon aangeven dat hij de carkit moet zoeken?

Daarnaast vroeg ik me af hoe op de columbus zichtbaar is dat de telefoon verbonden is, krijg je dan een bepaald icoon waardoor je weet dat je 'online' bent met je telefoon?

Ben erg benieuwd....heb vandaag namelijk een Fiat 500 met Blue & Me mee gehad en telkens als de auto werd uitgezet en weer aan en er zat een geruime tijd tussen kreeg de telefoon geen connectie. pas nadat ik handmatig weer conncetie had egzocht had ik connectie. Deed ik vervolgens bleutooth uit en weer aan, dan ging het wel goed. Hopelijk is dat ook niet op deze manier bij de S2, maar gaat dat soepeler....dsu gewoon bluetooth aanhebben en hup connectie.....

Steve

Senior Member
Er is maar 1 DVD voor VW, SEAT en SKODA, als je de DVD in je PC bekijkt zie je ook dat hij voor alle drie de systemen is, hij zoekt zelf uit in wat voor auto hij zit VW, SEAT of SKODA.

Ik heb hier ook een versie 2 DVD waar ik mee bezig ben om zelf POI's ed toe te voegen wat het grootste nadeel van de Columbus RNS510 is, maargoed ik kan nog niets aftesten omdat ik nog tot halverwege Maart moet wachten op m'n nieuwe auto.
Er is ook een tool voor om poi`s toe te voegen aan je kaart.
Dat werkt iets makkelijker als handmatig alle files editten (wat ik heb gedaan).
Naderhand ben ik tester geworden van die tool en het werkt prima.
Aangezien je ook een TytnII gebruikt vroeg ik me af hoe je het activeert in de auto. Heb je standaard Bleutooth aanstaan en signaleert de auto dan automatisch de TyntII? of moet je telkens op je telefoon aangeven dat hij de carkit moet zoeken?

Daarnaast vroeg ik me af hoe op de columbus zichtbaar is dat de telefoon verbonden is, krijg je dan een bepaald icoon waardoor je weet dat je 'online' bent met je telefoon?

Ben erg benieuwd....heb vandaag namelijk een Fiat 500 met Blue & Me mee gehad en telkens als de auto werd uitgezet en weer aan en er zat een geruime tijd tussen kreeg de telefoon geen connectie. pas nadat ik handmatig weer conncetie had egzocht had ik connectie. Deed ik vervolgens bleutooth uit en weer aan, dan ging het wel goed. Hopelijk is dat ook niet op deze manier bij de S2, maar gaat dat soepeler....dsu gewoon bluetooth aanhebben en hup connectie.....
Ik heb 1 malig de tytn laten zoeken naar een BT apparaat daarna laten verbinden dmv pincode in te geven.
Vervolgens kwam de tytn met de vraag of ik standaard de verbinding wou activeren als ze elkaar zagen, dit heb ik met ja beantwoord en nu hoef ik maar in te stappen en de verbinding word opgebouwd.

Als de verbinding word opgebouwd hoor je een toon over de speakers en kun je via de knop telefoon zien of je verbonden bent.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Bartez

Lid
Er is ook een tool voor om poi`s toe te voegen aan je kaart.
Dat werkt iets makkelijker als handmatig alle files editten (wat ik heb gedaan).
Naderhand ben ik tester geworden van die tool en het werkt prima.

Ik heb 1 malig de tytn laten zoeken naar een BT apparaat daarna laten verbinden dmv pincode in te geven.
Vervolgens kwam de tytn met de vraag of ik standaard de verbinding wou activeren als ze elkaar zagen, dit heb ik met ja beantwoord en nu hoef ik maar in te stappen en de verbinding word opgebouwd.

Als de verbinding word opgebouwd hoor je een toon over de speakers en kun je via de knop telefoon zien of je verbonden bent.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

aha...en hoe heet die tool en hoe kom je er aan?:489:

Ten aanzien van de bluetooth....top! En wat is je gemiddelde connectietijd als je auto in stapt? een paar seconden of minuten?

Super trouwens dat je kan zien dat je verbonden bent...vaak is dat lastig te achterhalen....met name bij een storing...OF je nog wel verbonden bent...

hbo

Lid
aha...en hoe heet die tool en hoe kom je er aan?:489:

Ten aanzien van de bluetooth....top! En wat is je gemiddelde connectietijd als je auto in stapt? een paar seconden of minuten?

Super trouwens dat je kan zien dat je verbonden bent...vaak is dat lastig te achterhalen....met name bij een storing...OF je nog wel verbonden bent...

Bartez... Hier even een linkje voor rSAP tooltje in combi met een windows smartphone.. Het enige wat ik moest doen was al mijn contacten overzetten van telefoon naar SIM. Maar die zijn dan ook stuk voor stuk te bedienen via touchscreen op de columbus of natuurlijk via de Maxidot.. Ik heb zelf de Samsung Omnia en daarmee werkt het dus prima. De software die je moet installeren op je smartphone installeert rSAP access, waarmee rSAP Skoda jouw toestel kan detecteren en vervolgens de koppeling tot stand kan brengen, werkt op alle windows 6x versies.

Hier de link...

http://briskoda.net/superb-ii/howto-...mobile/131709/

groeten,

hbo

Bartez

Lid
Goed idee, alleen, hoe werkt het als je de contacten op je telefoon wilt houden? Werkt het dan ook?

Inderdaad...ik wil ze eigenlijk niet op sim hebben.....telkens als ik dan een nieuwe contact heb toegevoegd aan mijn adresboek, moet ik niet vergeten deze op sim te kopieren. En aangezien ik met een zo goed als volledig gevuld adresboek incl. alle gegevens werk, is dat absoluut niet handig.
In mijn geval moet mijn adresboek gewoon gekopieerd worden....

Ik heb ook die TyTnII en alleen outlook adressen erin. Sync prima.

Volgens RenYek wel....

Bedankt voor het tooltje overigens, dat ga ik proberen!

[moderatorbreak]Post hier al je vragen en opmerkingen over de Columbus.

Alle voorgaande (losse) vragen etc heb ik hierheen verplaatst. Kan dus in 1e instantie een beetje rommelig zijn, maar dan houden we wel mooi alles centraal (net zoals het Bolero topic). Probeer dit topic dus in het vervolg te gebruiken om al je vragen en opmerkingen over de Columbus (en alles wat ermee te maken heeft) te posten. Lekker centraal en straks makkelijk om in terug te zoeken).

Thx

Kensei
[/moderatorbreak]

========================================================

Op de afbeelding van het Columbus-systeem (http://img222.imageshack.us/img222/91/skodaoctaviacolumbusht5.jpg) is een knop 'phone' te vinden en in de mail van Skoda aan de dealers staat ook te lezen 'comfortabele bediening van telefoon via de optionele telefoonvoorbereiding II'.

Weet iemand
1. hoe het systeem met je telefoon omgaat en
2. of die optionele voorbereiding al op voorhand moet worden 'geactiveerd'?[/quote

Weet iemand wat je kan veranderen in de Columbus zodat je een DVD kan spelen tijdens het rijden?

breef

Lid
Firmware 1100 bevat:

Verbesserungen:
- Lautstärkeregelung wird jetzt dezent am Untern Bildschirmrand angezeigt.
- BT-Audio (Bluetooth Audio) Funktion aktivierbar.
- AV-Ausgang Funktion aktivierbar.
- Uhranzeige aktivierbar. Wird dann bei Radio, Media und Navi angezeigt.
- Neue Fader- und Balanceanzeige (Grafisch)
- Bildschirmbeleuchtung individuell einstellbar.
- Die Reaktionsgeschwindigkeit ist schneller geworden
- Adressen via SD-Karte (NAV Companion) Import

Screenshot nieuwe fader-menu
rns510-sw1100.jpg

In mijn Columbus van 5 maanden oud is het fader menu gewoon een schuifbalk... en niet dit grafische scherm.
De Columbus in mijn O2 is in oktober 2008 ingebouwd en deze heeft wel dat grafische scherm. Ook de luidsterkte balk staat helemaal onderin het scherm. Overigens staat er in de post van Breef dat de 1100 firmware ook het volgende zou bieden :
- Uhranzeige aktivierbar. Wird dann bei Radio, Media und Navi angezeigt.
Ik heb dat niet kunnen vinden op mijn columbus. Wellicht heb ik toch een oudere firmware. Of is de firmware van de Columbus (Skoda) toch anders dan die van de RNS510 (volkswagen).

Is er iemand die hier meer van weet?

Iemand al Western Europe DVD V4 op zijn columbus geladen?

breef

Lid
Volgens een ander forum, de volgende info over versie 1100:

The firmware version 1100 is not for use in the columbus fitted to the Superb II, if you try and install it at best it will give an error and spit the disk out and at worst will leave you with a door stop. As pointed out by Jonathan most of these updates are already incorporated into the Superb columbus. The 1100 firmware version is intended for the columbus version "A" as fitted into the pre facelifted Octavia which currently has none of these features.

Er komt volgens iemand anders weer wel een 1104 versie voor de Columbus in de Superb2....

Mijn auto is gisteren voor een 60km beurt naar de dealer geweest en ik heb hen gevraagd om de nieuwste navigatiesoftware / software voor de Columbus te installeren. toen ik de auto a/h einde vd dag ophaalde vertelde men mij dat ze dit gedaan hadden... maar hoe kan ik dit controleren....??? Moet ik de Skoda-meneer op zijn blauwe ogen geloven...:xyxthumbs:

nomad

Senior Member
Oke :worshippy:
Topic begint met 56 pagina's enigzins onoverzichtelijk te worden, dus ik dacht dat ik voor deze nieuwe versie wel een nieuw topic kon starten. Ik zal vanavond eens kijken wat de verschillen zijn. Ben benieuwd of de A73 er nu wel op staat.

breef

Lid
Oke :worshippy:
Topic begint met 56 pagina's enigzins onoverzichtelijk te worden, dus ik dacht dat ik voor deze nieuwe versie wel een nieuw topic kon starten. Ik zal vanavond eens kijken wat de verschillen zijn. Ben benieuwd of de A73 er nu wel op staat.

Op het hele forum hier hebben 'we' er een handje van verschillende onderwerpen in een bepaalde topic te starten, van nieuwe kaarten tot nieuwe firmware allemaal in het grote columbus topic!

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn

nomad

Senior Member
Wat is trouwens het verschil tussen Columbus en Trinax ? Heel soms staat er bovenaan in mijn maxidot Trinax. Is de Trinax de oude versie en Columbus de nieuwe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan