Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
V4 kaartmateriaal Columbus

Ik heb zojuist versie 4 van de navigatie DVD geprobeerd. Ik moet zeggen dat het mij tegevalt. Het kaartmateriaal is van Q4 2007! Die van V3 was van Q1 2007. Belagelijk dat Volkswagen zulk oud materiaal aankoopt.
De afslag op de A2 ter hoogte van Utrecht die ik al geruime tijd gebruik staat er gewoon niet op.

Pff, dat meen je niet... Ik ga 'm morgen proberen, maar het is toch schandalig dat ze voor zoiets 249 euro durven te vragen!

Staat de A73 er wel op?

Ronnie

Forumguru
Pff, dat meen je niet... Ik ga 'm morgen proberen, maar het is toch schandalig dat ze voor zoiets 249 euro durven te vragen!

Staat de A73 er wel op?
Ben een tukker, zover mag ik niet van huis!!!
Maar een zonder gekheid, De nieuwe A/N35 Almelo-Nijverdal staat er al wel op, is vorig jaar geopend!
Ik heb n.b. een gedownloade versie!
Kwam deze net tegen: TravelPilot NX DVD Navigation Europe 2008.iso
5.87 GB in 1 file. Torrent created 3.9 weeks ago.
Bedoel je deze?

eh, nee, ik heb het over de V4 versie van de Columbus navigatie.

Ik neem aan dat een TravelPilot DVD daar niet op draait, toch?

Ronnie

Forumguru
Is toch hetzelfde als de RNS 510 van VW? Of zit ik helemaal fout? (Siemens/VDO)
Sorry, Mijn fout, onderstaande software is voor MFD2-DVD (Blaupunkt)

Steve

Senior Member
Ik ga zo nog even een custom DVD maken met wat extra pois en morgen de V4 proberen.
Ben benieuwd wat ik op mijn standaard routes als extra wegen tegenkom.

Dat de A73 er nu wel op staat is voor mijn al reden genoeg om te upgraden.

Voor diegenen die ook zelf POIs willen toevoegen (en een beetje Duits kunnen lezen), klik hier, en lees post #7 en het attachment.

Voor diegenen die ook zelf POIs willen toevoegen (en een beetje Duits kunnen lezen)

Voor degene onder ons die een beetje Belgisch kunnen lezen ;) is dit misschien een intressante link, vanaf #20. Titel is "VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!" ... maar je kan ook andere POIS toevoegen natuurlijk.

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30271

Ik kan niet wachten op mijn S2 ... heb inmiddels de v4 dvd klaar liggen ... maar kan dus nog niet testen

MarcoO2

Forumguru
'k heb het net ff door zitten lezen, maar 't is nog een heel werk! En ik ben altijd bang dat ik iets verkloot... dus denk dat ik het maar gewoon zonder blijf doen! Maar 't is wel de eerste echt duidelijke uitleg die ik tot nu toe heb gezien!

Steve

Senior Member
Nou mijn eerste poging is mislukt met de aangepaste tool voor V4 kaarten.

Ik ga straks weer verder prutsen :)
Best handig DVD-RW

Eppiegrande

Actief lid
Schijnt toch simpel te zijn. De dir-structuur is anders dan in V3, maar als je de map nog hebt voor V3 moet je deze anders noemen en dan gewoon copy-paste.
Zal de link ff zoeken.

http://www.motor-talk.de/forum/rns-510-poi-t1690788.html?page=35

Bericht no 7.

Of:

Rename (for the english lang) the newly created file LSC_EXTENSION.LSC under \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ to ENG_EXT.LSC and copy it to \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ENG\

for the other langs rename the file to XXX_EXT.LSC and copy it to \tpd\ntcWeu_eu_20081110\XXX\

(met dank aan akoyl, vwnavi.com)

MK74

Lid
Ik had/heb ook interesse voor zo'n MDI aansluiting. Volgens mijn dealer is die nog niet leverbaar. Ze gingen wel e.e.a. voor mij navragen bij de importeur. Als ik meer weet, zal ik het wel even posten.

Ik ben wat aan het klooien geweest, maar het lukt niet helemaal. Ik zie wel de nieuw aangemaakte POI-categorieën, maar ze zijn leeg... Als ik zoek naar de dichtsbijzijnde flitspaal vindt hij niets (was het maar waar :) ).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

nomad

Senior Member
Gisteren heeft mijn S2 hele dag bij degarge gestaan. Alles is doorgemeten en alles functioneert goed. Wel blijft het probleem met de Canbus bestaan. Ondanks alle settigen die ,men heeft gebrpobeerd, nog steeds geen audio en navi in het MAXIdot. Wel weer als Bolero radio wordt teruggeplaatst. Ook POn weet het nu niet meer. Probleem hebben ze nu bij de fabriek neergelegd.

Wordt dus nog vervolgd....:mad:
Toevallig dit "probleem" vanmiddag opgelost bij een zeer blije Superb2 rijder :D
Ook hier geen weergave van audio en navi in de maxidot, maar met vcds en wat hulp van een ander foru, staat er nu keurig netjes in het rijtje opties ook de navi en audio. Ook de pijltoetsen op het stuur werken nu ook. Het is dus wel op te lossen.

Toevallig dit "probleem" vanmiddag opgelost bij een zeer blije Superb2 rijder :D
Ook hier geen weergave van audio en navi in de maxidot, maar met vcds en wat hulp van een ander foru, staat er nu keurig netjes in het rijtje opties ook de navi en audio. Ook de pijltoetsen op het stuur werken nu ook. Het is dus wel op te lossen.
Zoals al door Nomad vermeld, had ik dus dit probleem. Mijn dealer heeft het systeem ingebouwd, maar is niet erg bekend hoe deze auto's of iig in het specefiek hoe het software gedeelte werkt. Ik heb de uitleg over hoe je dit moet oplossen in een ander forum neer gepost. Ik ben wel wat bang dat je dealer dit niet voor je kan oplossen, door de gelimiteerde software waar ze mee moeten werken.

Schaf een VCDS aan, of zoek iemand welke een VCDS heeft, en het is binnen 5 minuten volledig gefixed. Lees het forum maar eens na, ik verwacht dat we EXACT hetzelfde probleem hebben of in mijn geval, hadden.

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=9973
(geen idee of dit forum toestaat om naar een ander forum te linken, maar het is puur als informatie bedoelt).

Have fun fixing! Het is zeker mogelijk! Hopelijk stelt je dat wat gerust, dat is bij mij iig wel het geval. :489: en Nomad, ook via deze weg, wederom enorm bedankt! :473:

renYek

Lid
Gisteren V4 op die Festplatte gerost. Werkt allemaal prima, maar ik heb het idee dat de lokatie van mijn voertuig op de kaart een stuk minder accuraat is dan dat bij V3 het geval was (en die was al niet al te nauwkeurig vond ik). Vanmorgen bijvoorbeeld stond ik, samen met 7 km aan andere enthousiastelingen stapvoets de linkervoet te overbelasten op de A2 richting Eindhoven vanuit het zuiden, naast een tankstation terwijl ik volgens de kaart daar nog niet was (een stuk ervoor).

Iemand anders deze ervaringen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan