Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eppiegrande

Actief lid

Steve

Senior Member
Ben even aan het testen met de 3.0 versie maar valt me op dat er nu geld voor gevraagd word.

Is de maker nogsteeds rds76 ?

Eppiegrande

Actief lid
Nee. Totdat 1104 uit is, kan er maximaal 1024 op.

Voor de durfals...

De 900 (904 voor skoda) komt overeen met de 1104.

En deze is geschikt temaken/gemaakt voor de 1z0 versie van de RNS510 !!

zie VWNavi.com

Heb hem op mijn 1z0 RNS gezet en alle nieuwe features werken:

Tijd in beeld, Fraaie balance, laden van vcs files in navi, en BT audio !!!

http://vwnavi.com/forums/showpost.php?p=37244&postcount=24

:489::yeah::rockon::xyxthumbs:

Bijlagen

• IMAG0058.jpg
    IMAG0058.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 72
  • IMAG0059.jpg
    IMAG0059.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 68
  • IMAG0060.jpg
    IMAG0060.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 69

nomad

Senior Member
Voor de durfals...

De 900 (904 voor skoda) komt overeen met de 1104.

En deze is geschikt temaken/gemaakt voor de 1z0 versie van de RNS510 !!

zie VWNavi.com

Heb hem op mijn 1z0 RNS gezet en alle nieuwe features werken:

Tijd in beeld, Fraaie balance, laden van vcs files in navi, en BT audio !!!

http://vwnavi.com/forums/showpost.php?p=37244&postcount=24
En zoals daar gemeld: geen problemen gehad met de MFD en stuurbediening ? Want dat wordt uitdrukkelijk vermeld. Was je de muziek en kaartdata op de harde schijf kwijt ?

Eppiegrande

Actief lid
En zoals daar gemeld: geen problemen gehad met de MFD en stuurbediening ? Want dat wordt uitdrukkelijk vermeld. Was je de muziek en kaartdata op de harde schijf kwijt ?

Kaart data blijft. Muziek wordt gewist. (HDD is daarna leeg)
Als je de instructie volgt (2 mappen van naam wisselen)
Dan werkt alles zoals het hoort. Dus de originele CD geeft de problemen met MFD en stuurwiel. De "aangepaste" versie werkt perfect.

nomad

Senior Member
Onvoorzien probleem: Voordat ik met upgraden begon, wilde ik wat foto's maken van de schermen om later de verschillen te kunnen zien. Het viel me op dat de HDD optie niet meer te kiezen was. Ik kan dus geen muziek meer afspelen via de harddisk. Ik heb het systeem gereset, maar dat hielp niet. Het gekke is dat ik wel kan navigeren (waarbij de harddisk gebruikt wordt) en ik kan DVD films bekijken (waarbij de decoding software van de harddisk komt). Ook in het testmenu staat de harddisk met status OK en de HDD temperaturen zijn ook normaal. Ik heb de spanning ook even onderbroken, maar dat hielp ook niks.

Iemand nog een idee ?

Ronnie

Forumguru
Misschien helpt het dat je de zaak langer spanningsloos maakt;
Ik las in het duitse naviforum dat de RNS 510/columbus nog 15-30 min. actief is na een "shutdown",
Heeft te maken met het feit dat Can-bus actief blijft...

nomad

Senior Member
Misschien helpt het dat je de zaak langer spanningsloos maakt;
Ik las in het duitse naviforum dat de RNS 510/columbus nog 15-30 min. actief is na een "shutdown"
Tis alweer opgelost. Het blijkt dat als je er een firmware update CD in doet en de upgrade niet start, de harddisk toch al geformatteerd wordt en je al je muziek al kwijt bent.

Ik ben ondertussen al aan mijn 3de Columbus systeem.

Laatste is ongeveer 6 maanden geleden geplaatst.
Ik had steeds last van harde resets gepaard met een luide knal over de speakers en dan een totale reset van het systeem (duurde 10 minuten voordat het systeem weer op kwam).
Nu met deze heb ik daar geen last meer van.

Ik heb exact hetzelfde probleem. zomaar uit het niets een luide knal over de speakers en een complete blackout vh systeem. Volgens de Skoda hulplijn moest ik de zekering onder de kap er maar even... uithalen... voor iemand met het technische verstand van een ... is dat een probleem.

Weet iemand hoe je kan zien of mijn dealer inderdaad bij de 60.000 km:) beurt de software heeft ge-updated?

Eppiegrande

Actief lid
Ik heb exact hetzelfde probleem. zomaar uit het niets een luide knal over de speakers en een complete blackout vh systeem. Volgens de Skoda hulplijn moest ik de zekering onder de kap er maar even... uithalen... voor iemand met het technische verstand van een ... is dat een probleem.

Weet iemand hoe je kan zien of mijn dealer inderdaad bij de 60.000 km:) beurt de software heeft ge-updated?

Als de unit opstart met het Splash scherm van Skoda, setup vast houden en dan kom je als het goed is in het setup menu (anders dan wanneer dE Columbus gewoon aanstaat) Daar kan je de versie zien van de kaart en software. Kom je niet in dit scherm kan het zijn dat je de nieuwste FW hebt (904 of 1104) maar dan moet je ook BT audio kunnen activeren en de Balance met de "interieur blik" hebben.

nomad

Senior Member
Om in het setup menu te kunnen komen is inderdaad de optie die Eppiegrande noemt een mogelijkheid. De andere is om met VCDS het Secret Menu zoals deze genoemd wordt te activeren. Ik heb net de upgrade uitgevoerd naar 904 en heb het Secret Menu niet meer. Moet het dus weer even activeren via VCDS. Dan kom je eenvoudig in het menu door de Setup toets lang ingedrukt te houden.

Eppiegrande

Actief lid
Om in het setup menu te kunnen komen is inderdaad de optie die Eppiegrande noemt een mogelijkheid. De andere is om met VCDS het Secret Menu zoals deze genoemd wordt te activeren. Ik heb net de upgrade uitgevoerd naar 904 en heb het Secret Menu niet meer. Moet het dus weer even activeren via VCDS. Dan kom je eenvoudig in het menu door de Setup toets lang ingedrukt te houden.

Heb zelf alleen VCDS niet, dus mag de dealer voor me doen.

nomad

Senior Member
Na de firmware update blijkt dat mijn 1Z0 nu een 3T0 is geworden.
De hardware versie is niet gewijzigd.

Steve

Senior Member
Is er iemand die voor mij op de forum meeting deze firmware CD voor me kan laden inclusief het aanzetten van het secret menu ?

Vanmorgen heb ik trouwens de V4 DVD geladen met custom pois en dat ging prima.
Heb alleen de tmc vanmorgen niet kunnen testen want er waren geen meldingen :)
Morgen ochtend weer een poging wagen.

Klaasje

Forumguru
ben benieuwd of je op V4 wel TMC hebt.
Dit is het enige wat niet werkt bij mij. Zal vanavond wel eens de nieuwe frimware erop gaan zetten.

Steve

Senior Member
ben benieuwd of je op V4 wel TMC hebt.
Dit is het enige wat niet werkt bij mij. Zal vanavond wel eens de nieuwe frimware erop gaan zetten.

Nee tmc werkt "nog" niet.
De maker van poi inspector is bezig met een nieuwe versie waar het wel moet gaan werken.

Wilde vandeweek trouwens reageren op een pm van je maar je pm box zit vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan