Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve

Senior Member
En een nieuwe versie :)

--v3.2--
bugfix: problem building iso image with maps copied into local folder with spaces in name
bugfix: progress bar in burn dialog: localization issue (decimal separator)
New poi addition dialog - rearanged icon selection - helper for auto icon name build
Iso images creation moved to "iso" folder - no mess in root dir
smile.gif

*New* Default language selection after map load
*New* Multiple poi data file rebuilding - keep easy and fast poi data up2date (not fully implemented yet)
- see poidata.#VOL.#LANG.lst file - pay attention to keep original .asc files in the same location
*New* Chance for change default language for image creation
*New* (TMC issue???) Default category ID start from 9000. Option to change it in .INI file in section [TMForm]
--------------------
[TMForm]
IDfrom=9000
--------------------
Sort by ID in extension LSC file (needed for some units)

http://rapidshare.com/files/209812980/rns510.poi.inspector.v3.2.update.only.zip

nomad

Senior Member
Ik had zojuist wel TMC met V4. Wel als tijdelijke kaart, want V3 staat nog op de harddisk.

Klaasje

Forumguru
Voor de durfals...

De 900 (904 voor skoda) komt overeen met de 1104.

En deze is geschikt temaken/gemaakt voor de 1z0 versie van de RNS510 !!

zie VWNavi.com

Heb hem op mijn 1z0 RNS gezet en alle nieuwe features werken:

Tijd in beeld, Fraaie balance, laden van vcs files in navi, en BT audio !!!

http://vwnavi.com/forums/showpost.php?p=37244&postcount=24

:489::yeah::rockon::xyxthumbs:

Ik heb nu de originele 1104 firmware van Skoda. Hier hoeven geen aanpassingen aan gedaan te worden
Ik zal deze vandaag eens gaan testen.
Hou jullie op de hoogte

Groet
Klaasje

Klaasje

Forumguru
1104 versie werkt helaas niet voor mijn versie.
Blijkbaar is deze voor de A uitvoering van columbus. Voor de B uitvoering heb je de 904 versie nodig.

deze maar eens geprobeerd
Nu krijg ik melding CLAMP STATE error. heb klok van 24 naar 12 mode gezet, maar dat biedt geen oplossing. iemand een idee ?

Eppiegrande

Actief lid
Als de unit opstart met het Splash scherm van Skoda, setup vast houden en dan kom je als het goed is in het setup menu (anders dan wanneer dE Columbus gewoon aanstaat) Daar kan je de versie zien van de kaart en software. Kom je niet in dit scherm kan het zijn dat je de nieuwste FW hebt (904 of 1104) maar dan moet je ook BT audio kunnen activeren en de Balance met de "interieur blik" hebben.

Huh???? Da's nieuw voor me!

Wie kan me vertellen wat het verschil is en hoe ik dat kan zien??? (of is dat al eens verteld?)

Daar staat een nummer wat maakt welk model Columbus je hebt.

TRP

Nieuw lid
Twee vragen over het Nexus-navigatiesysteem:

1. Is het mogelijk om hier achteraf een USB-aansluiting op te laten monteren?

2. Kan de Nexus ook gekopieerde/gebrande navigatie-cd's draaien? De software is namelijk vrij eenvoudig op internet te downloaden. (Ik vraag dit omdat hij vreemd genoeg al moeite heeft met gewone gebrande muziek-cd's.)

Thanks! :winkie:

nomad

Senior Member
1104 versie werkt helaas niet voor mijn versie.
Blijkbaar is deze voor de A uitvoering van columbus. Voor de B uitvoering heb je de 904 versie nodig.

deze maar eens geprobeerd
Nu krijg ik melding CLAMP STATE error. heb klok van 24 naar 12 mode gezet, maar dat biedt geen oplossing. iemand een idee ?

Je draait het precies om !

1104 is voor de B versie (nummer begint met 3T0 en is uiterlijk zichtbaar door het woord Columbus aan de voorzijde)

904 is voor de A versie (nummer begint met 1Z0 en heeft het woord Columbus NIET op de voorzijde)

Invalid clampstate: sleutel uit contact halen !

Klaasje

Forumguru
Nomad,

helemaal gelijk. sorry voor de verwarring.
Ik heb nu de 904 geinstalleerd en die werkt goed.
Met de clampstate was sleutel uit contact halen inderdaad de oplossing

Klaasje

Forumguru
Ik heb sinds vanmorgen nu de BMW kaarten draaien op de columbus.
deze is van Q2 2008 dus wat nieuwer als V4 (Q4 2007)van VW.

Heb alleen TMC nog niet kunnen testen, want vanmorgen om 6:00 waren nog geen files

Steve

Senior Member
Ik heb de laatste VAG kaart er nu in staan met werkende TMC van V2 en custom pois.
Alles werkt naar behoren tot nu toe.

renYek

Lid
Ik heb een paar keer geprobeerd de firmware te upgraden, helaas zonder succes. Maar hierdoor moest ik ook de kaart opnieuw laden en dat heb ik dus "from scratch" gedaan met V4 en ik heb nu geen TMC problemen meer.

Heb alleen TMC nog niet kunnen testen, want vanmorgen om 6:00 waren nog geen files

Dat klinkt goed. Heb je nog wat moeten veranderen aan de inhoud van de DVD? Of is het simpelweg de dvd in de columbus stoppen en klaar?

Klaasje,
Welke BMW navi-software heb je gebruikt? Want er zijn volgens mij verschillende navi's voor BMW. Klopt dat?

Kan iemand mij helpen met de BT-verbinding voor Blackberry Pearl (8110)? Ik heb afgelopen vrijdag een Superb2 opgehaald met Columbussysteem. Alles werkt opzich goed, alleen krijg ik m'n Blackberry niet gekoppeld. Heel irritant.

Had ook problemen om GSM via Bluetooth te koppelen met mijn nieuwe S2 met Columbus. Via de dealer een lijstje van Skoda gekregen met de compatibele toestellen. Dat zijn er slechts enkele van Nokia en Siemens. Vermits ik toch een nieuwe GSM wou, dus maar eentje uit die lijst gekocht. Nokia 6300, nog redelijk goedkoop, 139 Euro geloof ik. En inderdaad, alles werkt zonder problemen.

Klaasje

Forumguru
Heb je de BMW data in de V2 versie gestopt ??

Ik heb met V4 en BMW wederom geen TMC.
Dus ga nu de BMW maps in V2 hacken

Ik heb de laatste VAG kaart er nu in staan met werkende TMC van V2 en custom pois.
Alles werkt naar behoren tot nu toe.

Steve

Senior Member
Heb je de BMW data in de V2 versie gestopt ??

Ik heb met V4 en BMW wederom geen TMC.
Dus ga nu de BMW maps in V2 hacken
Nee ik heb de laatste VAG map dus de V4 er nu instaan met werkende TMC en custom pois.
Ik heb de TMC van V2 op de V4 DVD gezet.

Met de kaart van BMW heb ik nog geen ervaring.
Misschien van het weekend even een DVD maken.

Jakkes

Nieuw lid
Laatste firmware voor columbus/RNS510

Kan iemand vertellen wat de laatste firmware versie is voor de Columbus. Ik lees veel verschillen. Voor zowel de A als de B versie zijn er updates. Mijn Octy uit 2008 heeft hardware versie 04 en zou dus een update tot 110x aan kunnen. Maar ook lees ik versies 90x. Is er iemand die zelf ervaringen heeft. Of met hulp van z'n garage een update heeft uitgevoerd.

De meeste posts op vwnavi.com heb ik al gelezen. Een quote van die site is dus niet nodig.

PS. ik zou graag updaten als er nog meer uit het toch al luxe apparaat te halen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan