Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neptukker

Forumguru
andere oorzaak?

Gisteren V4 op die Festplatte gerost. Werkt allemaal prima, maar ik heb het idee dat de lokatie van mijn voertuig op de kaart een stuk minder accuraat is dan dat bij V3 het geval was (en die was al niet al te nauwkeurig vond ik). Vanmorgen bijvoorbeeld stond ik, samen met 7 km aan andere enthousiastelingen stapvoets de linkervoet te overbelasten op de A2 richting Eindhoven vanuit het zuiden, naast een tankstation terwijl ik volgens de kaart daar nog niet was (een stuk ervoor).

Iemand anders deze ervaringen?
Ik denk niet dat de kaart hiervoor verantwoordelijk is. Er zijn allerlei storingsbronnen die de kwaliteit van je positiebepaling negatief kunnen beinvloeden. Slechte positie van satellieten, grote zonactiviteit, atmosferische storingen enz.

Ik heb met de V4 kaarten geen TMC informatie meer! In het setup-menu zie ik wel de TMC zenders staan met prima kwaliteit, maar er komen 0 berichten binnen, ook op maandag om 17.00 uur...

Klaasje

Forumguru
Ik heb ook de V4 kaart erop gerost. Ik heb geen POI's meer.
TMC is geen probleem. ZO hebben we allemaal wel iets met deze V4.

Toppuntis dat deze kaart van Q42007 is, dus ook nog oude data en dat voor 249,--

legato23

Nieuw lid
Ik zie wel de nieuw aangemaakte POI-categorieën, maar ze zijn leeg... Als ik zoek naar de dichtsbijzijnde flitspaal vindt hij niets.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
MrWolf, dit zelfde probleem heb ik ook.
Na het lezen van allerlei fora de stap gezet om een custom 6673 te fabriceren.
Ik heb een .asc gebruikt van flitspaal.nl. Had ik beter een .ov2 kunnen gebruiken, en daarna via poiedit kunnen converteren naar een .asc?
Ik heb de parameter TPD-DEF 2 in het bestand info25.psc gewijzgd naar TPD-DEF 1
Ik heb met POI inspector 2.5 een POI toegevoegd in de taal DUT
Na het installeren van de DVD op de Columbus kan ik wel de categorie als POI selecteren, en zie wel het bijbehorende icoon, maar zie geen daadwerkelijke POI's op de map.

renYek

Lid
Ik denk niet dat de kaart hiervoor verantwoordelijk is. Er zijn allerlei storingsbronnen die de kwaliteit van je positiebepaling negatief kunnen beinvloeden. Slechte positie van satellieten, grote zonactiviteit, atmosferische storingen enz.
Lijkt mij ook niet, maar na wat gebrowse op, ik meen vwnavi.cum, kwam ik nog iemand tegen die ook een afwijking t.o.v. V3 in positionering meldde. Alleen in dat geval accurater.

Klaasje

Forumguru
Ik heb V4 nu goed aan de praat. De POI's zie ik nu ook.
Ik had ff V2 teruggezet en nogeens V4 er overheen en toen werkte alles.
Ik heb wel in V4 ind de DUT dir en ENG dir de DUT_ext .lsc en ENG_ext.lsc file moeten plaatsen.
Alleen in DUT werkte niet. (geen POI's)
Ik had ergens gelezen om dit ook in ENG toe te voegen.

TMC heb ik nog niet gechecked

renYek

Lid
Wellicht moet ik dat ook eens proberen, dank voor de tip! Zojuist had ik wel TMC informatie, dus dat lijkt wel weer te werken. Overigens heb ik dat al eens eerder gehad met V3. Een wisseling tussen TMC zenders (van BNR naar 3 FM en andersom) loste dat toen op.

legato23

Nieuw lid
Ik heb V4 nu goed aan de praat. De POI's zie ik nu ook.
Ik heb wel in V4 ind de DUT dir en ENG dir de DUT_ext .lsc en ENG_ext.lsc file moeten plaatsen.
Alleen in DUT werkte niet. (geen POI's)
Ik had ergens gelezen om dit ook in ENG toe te voegen.
En heb je ook de info25.psc aangepast, of is dit niet meer nodig als je zowel de DUT_ex.lsc als de ENG_ext.lsc aanpast?

Klaasje

Forumguru
als je POI inspector gebruikt om POI's toe te voegen , dan wordt er een
LSC_EXTENSION.LSC op \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ gemaakt.

kopieer en rename deze naar ENG_EXT.LSC en DUT_EXT.LSC en kopieer naar \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ENG\ cq DUT\

dit bleek bij mij te werken.
in V3 had je een dir _SCHATTEN die de schaduw van icons maakt. dit is nu veranderd in SHADOWS in de icons directory.

Dus geen veranderingen in de directory structuur maken.

!!Let op!! Als je de versie in cdrom.toc aanpast, dan moet je dit niet met notepad of word doen. Dan zal je DVD niet meer gelezen worden. Ik gebruik viwin32 hiervoor.

handig om een DVD+RW te gebruiken.

legato23

Nieuw lid
LSC_EXTENSION.LSC op tpdntcWeu_eu_20081110 gemaakt.

kopieer en rename deze naar ENG_EXT.LSC en DUT_EXT.LSC en kopieer naar tpdntcWeu_eu_20081110ENG cq DUT

dit bleek bij mij te werken.

!!Let op!! Als je de versie in cdrom.toc aanpast, dan moet je dit niet met notepad of word doen. Dan zal je DVD niet meer gelezen worden. Ik gebruik viwin32 hiervoor.
Ik heb de cdrom.toc wel gewoon aangepast met notepad, en dit gaf geen problemen.
Heb jij de info25.psc ook aangepast, of was dit niet nodig?

floris

Lid
LSC_EXTENSION.LSC op \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ gemaakt.

kopieer en rename deze naar ENG_EXT.LSC en DUT_EXT.LSC en kopieer naar \tpd\ntcWeu_eu_20081110\ENG\ cq DUT\

quote]

:smiley29:

Klaasje

Forumguru
dacht dat alles werkte, nu weer geen TMC. Wat een bagger. Ik gooide V2 er tijdelijk in en meteen verscheen de TMC. Toen weer V4 terug, wat denk je GEEN TMC

Ook wisselen tussen zenders is nog geen oplossing :(

same here, ik heb V2 nu draaien mét TMC, en ik wacht rustig af totdat iemand een goed werkende oplossing heeft. Wellicht een nieuwe versie van POI Inspector die voor V4 net zo goed werkt als voor V2/3?

WillemJan

Forumguru
dacht dat alles werkte, nu weer geen TMC. Wat een bagger. Ik gooide V2 er tijdelijk in en meteen verscheen de TMC. Toen weer V4 terug, wat denk je GEEN TMC

Ook wisselen tussen zenders is nog geen oplossing :(
En wat bij het verwisselen tussen V3 en V4? Daar ben ik wel benieud naar.
Groetjes... Willem-Jan

Klaasje

Forumguru
V3 heb ik nooit gehad.

Ik zie wel in de cdrom.toc een andere TMC code staan.
Dacht deze eens aan te passen naar de V2 versie, maar dat resulteerde ook in geen TMC

Ik had V2 erin en toen had ik TMC. Toen V4 erin als tijdelijk en toen had ik de TMC meldingen, alleen zag ik alleen kaders om de meldingen. Dus geen tekst erin en als ik er op klikte zag je alleen de bron van de TMC (nos, en skyradio bijv.)

Ergens heeft dit toch denk ik met de directory structuur te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan