Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

renYek

Lid
Betreft firmware vind ik het tot nu toe ook een vrij warrig verhaal ja. Ik heb de 1Z0... versie en die zou de 90x firmware moeten hebben als k vwnavi.com goed interpreteer. Er zou alleen een modificatie nodig zijn, omdat je anders je communicatie met de MFD verliest. Dat laatste doe ik dus, maar dan krijg ik errors met upgraden.

Kortom: ik wacht wel totdat ik ergens iets vind van "en zo moet het". De V4 kaart werkt in ieder geval prima verder :)

MaKo

Lid
Ik heb de 1Z0 versie en heb de 904 erop gezet en deze werkt naar behoren. Ik heb de volgende werkwijze gehanteerd:

Let's go to the solution:

What I made is open the firmware image of version 900 in UltraISO. If you go to VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG you'll see that there are 5 .FLI files, between them are:

PQTABLE.FLI - Standard version (the one we need)
SKTABLE.FLI - Skoda version with modified gateway table (does not work with our MFD)
TOTABLE.FLI - Touareg version
What you have to do is rename the files so PQTABLE.FLI is SKTABLE.FLI. I tried to extract PQTABLE.FLI from the image file and rewrite SKTABLE.FLI with it but it gave me an error, I think cause of CRC checks at the time of rebuilding image file.

The easy way to rename it is rename SKTABLE.FLI to 1SKTABLE.FLI and then rename PQTABLE.FLI to SKTABLE.FLI. Then rename 1SKTABLE.FLI again to PQTABLE.FLI.

This way you have swapped both file contents. Then burn it on a CD and reload firmware.

Jakkes

Nieuw lid
Deze update heb ik nu ook klaar staan. Ontstaan er geen problemen met kaarten en/of maxidot of stuurbediening.

Zonder aanpassing ben je waarschijnlijk alleen je muziek kwijt.

Jakkes

Nieuw lid
Geen probleem. Muziek staat er zo weer op. Even een DVD van de backup en kopieeren maar.

Vanavond gaat 90x er dan dus maar op. En dan morgen gelijk maar rijden met kaarten v4 of nog even v3 (met flitsers) om TMC problemen te voorkomen.

renYek

Lid
Die had ik ook gehanteerd, maar geen succes. Alleen had ik geen ultraiso gebruikt, maar het image met izarc uitgepakt, de files renamed en met isorecorder een nieuw image gebakken. Die kon ik verder ook prima mounten met daemon tools etc. Ook booten met de gebrande versie in de columbus ging prima, alleen de update zelf ging dus mis.

Heb je het met een CD of DVD gedaan?

Jakkes

Nieuw lid
En gelukt, update staat er op.

En volgens mij ook het eerste foutje al ondekt. Na het muten van de muziek is de geluidssterkte erg zwak. Geen probleem natuurlijk omdat dit eenvoudig te verhelpen is, maar het hoort volgens mij niet. Het is overigens geen verschil of je het met de stuurbediening of met de 'phone' knop op de radio doet.

Verder lijkt alles te werken. Dus dan maar verder met de kaarten....

Bartez

Lid
Heb vandaag mijn S2 ontvangen inclusief columbus (heerlijke bak en foto's volgens snel!)

Echter hoe krijg ik in vredesnaam mijn telefoon gepaired....mijn telefoon kan hem namelijk niet vinden!

Iemand enig idee wat de handelingen hiervoor zijn...ik kan ze zo snel niet vinden.

Thanx!

Had ook problemen om GSM via Bluetooth te koppelen met mijn nieuwe S2 met Columbus. Via de dealer een lijstje van Skoda gekregen met de compatibele toestellen. Dat zijn er slechts enkele van Nokia en Siemens. Vermits ik toch een nieuwe GSM wou, dus maar eentje uit die lijst gekocht. Nokia 6300, nog redelijk goedkoop, 139 Euro geloof ik. En inderdaad, alles werkt zonder problemen.

Had ook problemen om GSM via Bluetooth te koppelen met mijn nieuwe S2 met Columbus. Via de dealer een lijstje van Skoda gekregen met de compatibele toestellen. Dat zijn er slechts enkele van Nokia en Siemens. Vermits ik toch een nieuwe GSM wou, dus maar eentje uit die lijst gekocht. Nokia 6300, nog redelijk goedkoop, 139 Euro geloof ik. En inderdaad, alles werkt zonder problemen.

Lol, dat lijstje heb ik ook gekregen en op de zaak afgegeven, onder het motto van zoek er maar één uit want m'n huidige werkt niet meer in m'n nieuwe auto (ik MOET van de zaak namelijk een bluetooth carkit in de auto hebben).

Mooie manier om weer eens een nieuwe telefoon te regelen. :D

Bartez

Lid

dat lijstje had ik al gezien....althans die post. Er is echter altijd geroepen dat mijn HTC TYTNII het gewoon zou moeten doen.

En warempel....na de auto gestart te hebben....op de phone knop op het stuur te hebben gedrukt en vervolgens zoeken en pairen deed mijn TytnII het super.....telefoonboek overgetankt en bellen maar....totdat ik mijn telefoon uit en weer aan heb gezet.....ineens was hij niet meer compatible....rara hoe kan dat....eerst wel werken en toen ineens niet meer.....erg vaag!

Wie o wie helpt me uit de brand....een ander toestel is geen optie....hoe moet kunnen is gebleken....dus waarom nu ineens niet meer?

Moet je normaal een pincode intoetsen als je de telefoon aanzet?

Die code kan je namelijk door de auto laten onthouden door "save" te kiezen voordat je "ok" kiest. Als je ooit de verkeerde pincode saved, of je code in de telefoon wijzigd dan krijg je hetzelfde gedrag!
Ik zou eens proberen om de user+user profiel te deleten en vervolgens opnieuw aan te maken.

Succes.

Bartez

Lid
Moet je normaal een pincode intoetsen als je de telefoon aanzet?

Die code kan je namelijk door de auto laten onthouden door "save" te kiezen voordat je "ok" kiest. Als je ooit de verkeerde pincode saved, of je code in de telefoon wijzigd dan krijg je hetzelfde gedrag!
Ik zou eens proberen om de user+user profiel te deleten en vervolgens opnieuw aan te maken.

Succes.

Dat save had ik inderdaad al gedaan....en de grap is dat ik vanmorgen ineens wel weer opnieuw kon pairen....kijken hoe lang het nu werkt.....op zich wel balen....dat bluetooth gedoe moet gewoon ALTIJD werken....ik baal er van als het dan eens wel werkt en dan weer eens niet....maar goed...voorlopig even aankijken hoe dit gaat.

Hoe kan ik overigens mijn profiel in de auto deleten?

Jakkes

Nieuw lid
Er zijn plekken genoeg waar een iso of nrg image van een werkende CD staan. Eventueel in een PM is wel een link te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan