Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
erg lastig dat ik die setting weer telkens aan moet zetten....heb jij dat ook?

Net getest voor je. Mijn Touch HD uitgezet (powerknop paar seconden ingedrukt, dan waarschuwing dat ie uitgaat). Na paar seconde weer aangezet, boot netjes windows mobile op. Sleutel in contact gedaan en omgedraait. Na paar seconde zag ik de melding dat ie connectie zoekt met phone ... even later had ie dat. Ofwel, mijn HD Touch werkt prima met de S2. Is volgens mij wel iets nieuwer type telefoon dan dat jij hebt toch ?

Grtz

Bartez

Lid
Net getest voor je. Mijn Touch HD uitgezet (powerknop paar seconden ingedrukt, dan waarschuwing dat ie uitgaat). Na paar seconde weer aangezet, boot netjes windows mobile op. Sleutel in contact gedaan en omgedraait. Na paar seconde zag ik de melding dat ie connectie zoekt met phone ... even later had ie dat. Ofwel, mijn HD Touch werkt prima met de S2. Is volgens mij wel iets nieuwer type telefoon dan dat jij hebt toch ?

Grtz

Inderdaad.....goed en fijn om te horen.....ik heb het overigens ook opgelost door middel van de link van mijn vorige post.....dus tot op heden geen problemen meer mer connecten :super: ben dan ook ERG BLIJ!!! scheelt een hoop gedoe!

Verder werkt het systeem echt helemaal subliem!!!!

Eppiegrande

Actief lid
Leuke gadget

Via www.vwlabs.com kan je in google maps adressen zoeken en deze opslaan als vcs bestanden zodat je die kan inlezen in je navigatie.

Grappig en werkt goed.

Het heet Navcompanion.

Via www.vwlabs.com kan je in google maps adressen zoeken en deze opslaan als vcs bestanden zodat je die kan inlezen in je navigatie.

Grappig en werkt goed.

Het heet Navcompanion.

Heb dit vorige week op 3 verschillende PC's geprobeerd. Maar bij mij werkt het niet. Als ik Sync druk dan wordt er nergens wat weggeschreven. Althans, niet dat ik kan vinden, maar misschien kijk ik verkeerd ... zou zo maar kunnen :) ... ik verwacht namelijk een soort dialoogvenstertje met de vraag wat mijn SD kaart is.

Steve

Senior Member
De vcf files worden op een hdd weg geschreven en erna plaats ik ze handmatig op een SD kaartje.

Mocht je nog een ouder type columbus hebben kun je ze alleen importeren als je firmware versie 904 hebt.
Ik heb me een ongeluk zitten zoeken voordat ik er achter kwam waardoor het kwam :) de oudere firmware heeft de import functie niet.

Bartez

Lid
ander vraagje....ik heb eerst V3 kaart via DVD geladen in de Columbus...die heeft de data vervolgens keurig gekopieerd naar de HDD. Nu heb ik V4 op DVD en deze in Columbus gedaan. Kreeg een melding dat dit een andere DVD is....en of ik wil kopieren inclusief Database. Ik JA gedaan, krijg ik halverwege een DVD lees fout....mooi balen. Ik V3 er weer in gedaan.....vervolgens zelfde probleem....terwijl deze eerst geen problemen had.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? En is er een mogelijkheid om de HDD te formateren? Zodat alle Navigatie-data eraf gehaald kan worden? Wellicht dat een frisse HDD de V4 wel pakt???

Overigens iets anders....ik heb vandaag eens wat voicelabels aan mijn phonebook geplakt...zegt ie dat het geheugen na iets van 15 stuks vol is....da's een tegenvaller....15!! da's toch helemaal niks!

De vcf files worden op een hdd weg geschreven en erna plaats ik ze handmatig op een SD kaartje.

Kan je me aangeven waar op je hdd je de bestanden hebt gevonden? Want ik kan ze nergens vinden. Overigens, als ik sync dan start dat nav ding op, maar die verdwijnt na een x aantal secondes weer, zonder verdere melding ofzo.

Wat betreft columbus gaat het wel lukken denk ik ... zag al een import functie ergens :)

Steve

Senior Member
Kan je me aangeven waar op je hdd je de bestanden hebt gevonden? Want ik kan ze nergens vinden. Overigens, als ik sync dan start dat nav ding op, maar die verdwijnt na een x aantal secondes weer, zonder verdere melding ofzo.

Wat betreft columbus gaat het wel lukken denk ik ... zag al een import functie ergens :)
Hmm goeie vraag, ik kan me niet meer herinneren waar ik dat heb ingesteld.
Bij mij worden ze thuis op de laptop weg geschreven in een folder die ik heb aangemaakt op een D: partitie

@ Bartez

Lees best wel veel van soort verhalen bij upgraden v3 -> v4, dat ik eigenlijk beetje huiverig ben om het zelf te proberen ...

ik weet dat het adres waar ik woon in ieder geval (na bijna 2 jaar) nog steeds niet goed staat in de v4 maps ... of de meest recente tomtom/garmin/google maps/etc ... dus de route naar huis toch maar uit mijn hoofd geleerd :grin:

anyways ... misschien durf ik het binnenkort wel aan ... maar heb mijn S2 pas 5 dagen, dus nog niet zo'n behoefte om er aan te "knutselen". Succes met het oplossen van je probleem overigens.

Hmm goeie vraag, ik kan me niet meer herinneren waar ik dat heb ingesteld.
Bij mij worden ze thuis op de laptop weg geschreven in een folder die ik heb aangemaakt op een D: partitie

Hmmzzz ... zit daar het probleem al ... op de vwlabs site geprobeerd die app te installeren ... kreeg wel een melding dat ik adobe ait moest installeren, na paar tellen de melding dat die navsync goed geinstalleerd was ... verder geen mogelijkheid gehad om iets in te stellen. En dat dus op 3 PC's ... toen heb ik het maar opgegeven ... maar door jou succesvolle poging wil ik het toch ook wel hebben eigenlijk :407:

Bartez

Lid
@ Bartez

Lees best wel veel van soort verhalen bij upgraden v3 -> v4, dat ik eigenlijk beetje huiverig ben om het zelf te proberen ...

ik weet dat het adres waar ik woon in ieder geval (na bijna 2 jaar) nog steeds niet goed staat in de v4 maps ... of de meest recente tomtom/garmin/google maps/etc ... dus de route naar huis toch maar uit mijn hoofd geleerd :grin:

anyways ... misschien durf ik het binnenkort wel aan ... maar heb mijn S2 pas 5 dagen, dus nog niet zo'n behoefte om er aan te "knutselen". Succes met het oplossen van je probleem overigens.

Ik hou wel van knutselen....de mijne is pas 8 dagen :rockon:

Moet toch ergens een optie zijn om die navigatiedata te verwijderen zou je zeggen....

Steve

Senior Member
Hmmzzz ... zit daar het probleem al ... op de vwlabs site geprobeerd die app te installeren ... kreeg wel een melding dat ik adobe ait moest installeren, na paar tellen de melding dat die navsync goed geinstalleerd was ... verder geen mogelijkheid gehad om iets in te stellen. En dat dus op 3 PC's ... toen heb ik het maar opgegeven ... maar door jou succesvolle poging wil ik het toch ook wel hebben eigenlijk :407:
Ok hier komt de oplossing :) althans op mijn werk laptop werkt het nu ook.

Installeer adobe air handmatig (ongeveer 15mb) http://www.adobe.com/products/air/
Ga naar vwlabs.com en installeer navcompanion
Na de installatie word er gevraagd waar de SD kaart staat (hier kun je dus ook een andere map opgeven).

Eppiegrande

Actief lid
Ok hier komt de oplossing :) althans op mijn werk laptop werkt het nu ook.

Installeer adobe air handmatig (ongeveer 15mb) http://www.adobe.com/products/air/
Ga naar vwlabs.com en installeer navcompanion
Na de installatie word er gevraagd waar de SD kaart staat (hier kun je dus ook een andere map opgeven).

http://www.volkswagen-nav-companion.de/search.jsf

voor degene die het niet lukt om te installeren kunnen op deze site zoeken en dan kan je ze opslaan als *.vcs file. Zet deze in een map destinations en dan werkt het ook

Succes

Bartez

Lid
Iemand enig idee of V4 al los verkocht worden door de dealers?

Ik heb mijn auto namelijk net 1,5 week en de navigatie dvd was niet meegeleverd. Nu heb ik van de dealer de DVD alsnog opgestuurd gekregen, maar dit is V3. Ik weet dat V4 al wel beschikbaar is, maar is dat ook al los op DVD officieel?

Zoja...dan kan ik mijn dealer hier alsnog om vragen....

Alvast bedankt.

Iemand enig idee of V4 al los verkocht worden door de dealers?

Ik heb vorige week vrijdag mijn auto opgehaald. V3 stond geinstalleerd op de columbus, de dealer zei dat ze binnenkort v4 kregen, maar dat ie die nog niet had. Maar ik kan me voorstellen dat ie eerst van zijn voorraadje v3 dvd's af wil. Maakt voor mij niet zoveel uit, ik heb de DVD gekregen zonder er voor te betalen (althans niet direct :grin:) ... en met een beetje goed zoeken op internet ... ;)

Heb v4 nog niet naar mijn HD gekopieerd ... maar als losse DVD doet ie het in ieder geval goed.

mbs01

Nieuw lid
Wie kan mijn helpen met het zoeken naar V4 DVD op internet?
Skoda in bestelling dus wil vast voorbereiden , dan lijkt het wachten minder lang :eek:)

Wie kan mijn helpen met het zoeken naar V4 DVD op internet?
Skoda in bestelling dus wil vast voorbereiden , dan lijkt het wachten minder lang :eek:)

Op marktplaats vind je ze ook al voor 25 euries ... en voor 35 euro zelfs met POIs ... wat raar is voor officiele dvd's :winkie: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan