Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arslan81

Nieuw lid
Ik heb de firmware nodig voor mijn Columbus. ( Octavia ) Ik heb de firmware nodig voor de A versie. Ik ben al heel wat links afgegaan maar werken niet...

:407::407::407:

Klaasje

Forumguru
kijk eens in dit forum en deze discussie. Daar staan de link naar VWnavi
Ik weet hem zo niet uit mijn hoofd

Ronnie

Forumguru
Oeps, sorry, gebeurd niet weer!!

(Hoewel het een verwijzing was naar een Firmware, operatingsystem, dus geen navisoftware.)

renYek

Lid
Herkent iemand het volgende:
Je zit vrolijk muziek te luisteren (mp3) en je komt aan op plaats van bestemming waar je parkeert. Handrem aanrukken, sleutel eruit en dan: columbus scherm wordt 1 seconde zwart (zoals wanneer hij uit staat) en de muziek is dan uit. Vervolgens licht het scherm weer even op (ik zie de media speler weer - die waar je ziet welk nummer er aan het spelen is en je ook op pause en zo kunt touch-screenen) en hoor je nog een fragment muziek en vervolgens gaat hij pas "echt" uit.

Ik heb er eigenlijk niet op gelet of dit altijd het geval is en of dit met radio en CD ook zo is, maar het is me wel al vaker opgevallen. En aangezien ik nu toch achterlijk vroeg op m'n werk ben en het nog vers in mijn geheugen zit, meldt ik het hier maar even om te zien of er soortgelijke ervaringen onder jullie zijn.

Steve

Senior Member
Ik heb dat ook wel eens maar niet altijd.

Net alsof het systeem bedenkt maar dit is een lekker nummer en speel nog 5 seconden door :)
Als het gebeurd is het bij met mp3`s vanaf hdd of als de radio aanstaat.

CD`s en DVD`s gebruik ik eigenlijk niet.

Herkent iemand het volgende:
Je zit vrolijk muziek te luisteren (mp3) en je komt aan op plaats van bestemming waar je parkeert. Handrem aanrukken, sleutel eruit en dan: columbus scherm wordt 1 seconde zwart (zoals wanneer hij uit staat) en de muziek is dan uit. Vervolgens licht het scherm weer even op (ik zie de media speler weer - die waar je ziet welk nummer er aan het spelen is en je ook op pause en zo kunt touch-screenen) en hoor je nog een fragment muziek en vervolgens gaat hij pas "echt" uit.

Ik heb er eigenlijk niet op gelet of dit altijd het geval is en of dit met radio en CD ook zo is, maar het is me wel al vaker opgevallen. En aangezien ik nu toch achterlijk vroeg op m'n werk ben en het nog vers in mijn geheugen zit, meldt ik het hier maar even om te zien of er soortgelijke ervaringen onder jullie zijn.

Hallo,
Dit is nieuw voor mij.
Wat ik wel heb gehad is dat tijdens het rijden het hele systeem uit is gevallen, dus alles op zwart. Dat is mij nu twee keer overkomen en erg lastig als je in het buitenland rijdt en op navigatie aangewezen bent. Overigens start het systeem vanzelf weer op.

MarcoO2

Forumguru
Hallo,
Dit is nieuw voor mij.
Wat ik wel heb gehad is dat tijdens het rijden het hele systeem uit is gevallen, dus alles op zwart. Dat is mij nu twee keer overkomen en erg lastig als je in het buitenland rijdt en op navigatie aangewezen bent. Overigens start het systeem vanzelf weer op.

Ook dat probleem (her)ken ik. Heb het nu in een half jaar tijd twee keer gehad. Het ging gepaard met een flinke klap, de eerste keer schrok ik me rot... het systeem resette automatisch, maar irritant is het wel!

Steve

Senior Member

Ook dat probleem (her)ken ik. Heb het nu in een half jaar tijd twee keer gehad. Het ging gepaard met een flinke klap, de eerste keer schrok ik me rot... het systeem resette automatisch, maar irritant is het wel!
Dat is precies de reden waarom ik nu al aan mijn 3de Columbus ben.
Bij de 3de gebeurd het nogsteeds 2~3 x per jaar maar ik ben er klaar mee.

Verder werkt het apparaat prima.

Icepegel

Nieuw lid
De mijne is afgelopen vrijdag geupdate bij de dealer.
Die moesten ze speciaal bestellen hiervoor.

Maar nu kijk ik in het systeem en dit is wat er staat:

Delevery Part Number: 1Z0***
Hw Version: H04
SW Version: 1024

Dit is toch niet de laatste? Ik heb ook niet het grafische fader menu, en ook zie ik niet de optie om BT Audio in te schakelen.

DVD kijken

Ik heb onlangs eens een DVD geprobeerd op columbus.
Prachtig resultaat, behalve als ik begin te rijden. Dan krijg ik een zwart scherm met veiligheidswaarschuwing.
Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen ??

Tweede vraagje :
Heeft er iemand een foto van de achterzijde van de columbus. Om eens te zien welke aansluitingen er nog opzitten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan