MarcoO2,Er zijn genoeg mensen die ondanks een loeiend alarm toch hun Columbus kwijt raakten... helaas!
Ik heb een JVC en moet zeggen dat het systeem goed bevalt. Natuurlijk is het 7 inch scherm redelijk groot om mee te slepen maar in de praktijk levert dit niet echt problemen op. Het is wel noodzaak om een goede bescherming te kopen want de standaard hoes biedt dit onvoldoende.
Het systeem start snel op, navigatie gaat goed wel een rare stem, dvd afspelen, SD kaart, externe harddisk, Ipod, telefoon het kan allemaal. Ik gebruik vooral de SD kaart veel.
http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=111080&postcount=58Lijkt me dat een alarm ook wel iets uitmaakt om diefstal tegen te gaan van de columbus of hebben mensen hier al ervaring mee dat dat niet zo is?
http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=111080&postcount=58Er zijn genoeg mensen die ondanks een loeiend alarm toch hun Columbus kwijt raakten... helaas!
Werkt de stuurbediening ed ook?
Ik zou het erg vervelend vinden als ik voor een ander systeem zou moeten kiezen. Ik heb voor de Columbus gekozen juist voor de intergratie met de auto zodat ik niet meer met frontjes hoef te lopen.
Bedankt voor het laten lezen
Stuurbediening, airco, PDC, zijn allemaal functies die over Can-bus lopen en volgens mij hebben de aftermarket systemen dat niet. Columbus, RNS510 enz zijn speciaal voor VW ontworpen en dus is dat de software ook. Alleen deze systemen communiceren via de (VW) canbus met andere apparaten.
Werkt de stuurbediening ed ook?
Ik zou het erg vervelend vinden als ik voor een ander systeem zou moeten kiezen. Ik heb voor de Columbus gekozen juist voor de intergratie met de auto zodat ik niet meer met frontjes hoef te lopen.
Misschien al een keer vaker gevraagd hier maar heeft iemand een compatibiliteitslijst van compatible mobiele telefoons die met de bluetooth van de columbus werken?
Zit nl. met een Samsung SGH i600 die niet compatible is en voordat ik op zoek ga naar een andere (smart) phone wil ik die lijst even bekijken..
ik gok dat het te maken heeft of je GSM RSAP ondersteunt alsie dat doet is het volgens mij wel goed...
zou je hem nog kunnen posten hier of mij ff persoonlijk berichten?De lijst is ergens op het forum al eens voorbij gekomen, alleen waar weet ik even niet meer. 90% van wat er op staat zijn Nokia`s en dan nog een aantal anderen. Maar die lijst is volgens mij ook niet compleet, HTC staat er bijvoorbeeld niet op terwijl hier op het forum te lezen is dat ze gewoon werken of dat ze werken na aanpassingen te hebben gedaan.
Als je een mail stuurt naar je dealer kan die je ook de lijst sturen. Heb ik ook gedaan, ik zit nu alleen niet thuis op de pc waar die mail dan ook op staat....