Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

nomad

Senior Member
Delevery Part Number: 1Z0***
Hw Version: H04
SW Version: 1024

Dit is toch niet de laatste? Ik heb ook niet het grafische fader menu, en ook zie ik niet de optie om BT Audio in te schakelen.

Inderdaad, maar de dealers hebben schijnbaar nog steeds de 904 versie tot hun beschikking.

Quad-Lock stekker die achter in je Columbus zit.
RNS510-23.JPG

Schema aansluitingen.
img40412rg2.jpg

Achterzijde Europese Columbus \ RNS-510.
Antares_06.08.2007_1186416835_1xld-qresize.jpg

Achterzijde Amerikaanse Columbus \ RNS-510 (die extra groene (sirius) stekker is voor satelliet radio wat wij in Europa niet hebben)
DSCF0346.jpg

Een aantal voorbeelden van TV \ DVD Vrijschakelingen, hiermee kun je dus wel TV \ DVD kijken tijdens het rijden, deze apparatjes kosten tussen de 130 en 160 Euro.
testttw.jpg

Ronnie

Forumguru
Op het duitse forum hebben ze het over een digitenne ontvanger, want analoog is er bijna niets meer te ontvangen.
Er zijn toch van die USB sticks met een digitale ontvanger erin voor digi-tv op de laptop?

Klaasje

Forumguru
Je kunt er een DVB-T ontvanger inzetten.
Dan ontvang je alle vrije digitale vrij TV kanalen
of ze inmiddels een DVB-C hebben weet ik nie

Neptukker

Forumguru
Je kunt er een DVB-T ontvanger inzetten.
Dan ontvang je alle vrije digitale vrij TV kanalen
of ze inmiddels een DVB-C hebben weet ik nie
lijkt me dat je in de auto enkel DVB-T wil hebben. Geen enkele fabrikant van mobile TV biedt DVB-C aan, want dan ben je niet meer zo mobiel.

mothergoose

Actief lid
Weet iemand of je op de Columbus ook extra schermpjes kan aansluiten voor achterin? En dat dan natuurlijk in combinatie met een DVD afspelen tijdens het rijden....

Rallye

Forumguru
Op het duitse forum hebben ze het over een digitenne ontvanger, want analoog is er bijna niets meer te ontvangen.
Er zijn toch van die USB sticks met een digitale ontvanger erin voor digi-tv op de laptop?

Analoog is er niet bijna niets, maar helemaal niets te ontvangen. Zo'n USB-stick past wel op je computer, maar niet op de Columbus.

Wat wel kan:
http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aantal=1&groep1=Volkswagen navigatie&id=785&shop=1

met:

http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aantal=1&id=1017&groep1=Volkswagen&shop=5

en:

http://www.jncs.nl/winkel-filter.asp?aantal=1&shop=4&groep1=Digitenne&id=840

Neeeeeeeeeee! Vanochtend belde de buurman aan met slecht nieuws....en ja hoor:ik ben nummer zoveel van wie de zijruit is ingeslagen en de Columbus is gejat :407:. Net is er een mannetje van Carglass langsgeweest en die zei dat ik nummer vier in onze buurt was. Volgens hem staan Skoda en Volkswagen met stip op nummer 1 als het gaat om diefstal van de navigatie.

Ik weet dat het al vaker is gezegd:maar het is toch niet te geloven dat dit zo makkelijk eruit te halen is? Op alle zooi van het glas na, hebben ze de radio er bij mij namelijk eigenlijk keurig uitgehaald.

Ik denk niet dat ik nu weer een Columbus laat plaatsen. Ze zijn gewoon te makkelijk te jatten en je kunt er op wachten dat het jou een keer overkomt.

grt!

Icepegel

Nieuw lid
Antidiefstal Folie op je ramen plakken. 20x slaan met een honkbalknuppel, (trekt wel aandacht) Maar erg moeilijk in te komen. Tevens weinig splinters in de auto.

Weet zo alleen niet meer hoe het heet.

MarcoO2

Forumguru
Antidiefstal Folie op je ramen plakken. 20x slaan met een honkbalknuppel, (trekt wel aandacht) Maar erg moeilijk in te komen. Tevens weinig splinters in de auto. Weet zo alleen niet meer hoe het heet.

Leuk ook als je met je auto het water in duikt en je ruit in wilt tikken... (zie ander topic op dit forum)

Icepegel

Nieuw lid
Jup, das inderdaad wel weer minder.

Het blijft gewoon een feit dat die Columbus makkelijk te jatten is. Er zijn niet echt concrete oplossingen voor, zonder te veel poespas.

Het is inderdaad allemaal gewoon verdraaid lastig. Want de Columbus is an sich echt een supersysteem en vind maar eens iets vergelijkbaars! Maar ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat die dingen zo makkelijk te jatten zijn en dat Skoda hier weinig aan lijkt te doen. Pas de Columbus een beetje aan met een afneembaar frontje ofzo. Of bouw 'm steviger in. Ik bedoel: voor sommige mensen is dit misschien wel dé reden om geen Skoda te kopen. Het is dat ik een leasewagen rijd, maar anders had ik het wel geweten.....

floris

Lid
Pas de Columbus een beetje aan met een afneembaar frontje ofzo. Of bouw 'm steviger in. Ik bedoel: voor sommige mensen is dit misschien wel dé reden om geen Skoda te kopen. Het is dat ik een leasewagen rijd, maar anders had ik het wel geweten.....

ga je lekker!!!!!! Omdat bij een aantal mensen iets eruit wordt gejat een hele auto niet kopen :crazy:. je kan hem natuurlijk ook bestellen zonder nav maar om hiervoor een auto te laten staan..........

rcFred

Senior Member
Lijkt me dat een alarm ook wel iets uitmaakt om diefstal tegen te gaan van de columbus of hebben mensen hier al ervaring mee dat dat niet zo is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan