Zo, de eerste 10000 km staan er op, en de Octavia is vorige nacht van zijn Columbus bevrijd door een of andere @#$%6^. Toevallige feit wil dat ik de Scout van mijn vader voor de garage had staan, waar we de dag daarop mee op vakantie zouden gaan. Ook deze is van zijn navi 'bevrijd'. En passent m'n tas met kleding en schoenen mee genomen (Hopelijk overkomt diegene die het draagt wat, het mag best pijn doen hoor). Bij de plaatselijke dealer trof ik nog eens twee Octavia's aan met een gapend gat in het dashboard. De politie wist ons in de middag te vertellen dat er totaal 10 Skoda's in de gemeente het haasje zijn geweest....
En nu toch maar eens gezien, ooh, ooh, ooh, wat is het toch belachelijk makkelijk om zo'n duur navigatie systeem uit de wagen te jatten. Frontje loswippen, vier kruiskopjes en knip, de bekabeling door, en wegwezen. Hoeft geen 3 minuten te duren, inclusief het intikken van het achterraam! Dit gezien hebbende begrijp ik wel waarom ze zoveel gejat worden. De fabrikanten lijken er welhaast om te vragen, heel erg slordig.
Mijn Octavia staat bij de dealer, expert is vanmiddag langs geweest. Ik weet nu 1 ding wel, zo'n 'weggeef' systeem komt er bij mij niet meer in! Staat leuk hoor, maar je gaat elke ochtend toch weer met knikkende knieen bij de auto kijken, zeker nu ze weten waar die staat en dat er waarschijnlijk wel vervanging in zou zitten. Er komt gewoon weer een old skool radio-tje, met wellicht een afneembaar frontje. Ben er klaar mee.
Grt Ron