Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartez

Lid
mijn schoonpa had het er vandaag over dat er V5 2009 versie was uitegkomen voor de RNS 510 kaart. kan iemand dat bevestigen of zou het een grap zijn?

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen multifunctioneel stuur genomen omdat ik (en de dealer bevestigde dit) er vanuit ging dat dit niet zou werken met de JVC.

Inmiddels heb ik wel ergens gelezen dat dit wel zou werken (weet alleen niet meer waar, ik denk JVC forum). Ik loop liever met een frontje dan dat ik geconfronteerd word met de ellende van een inbraak.

Ik heb een JVC en ik kan bevestigen dat de stuurwielbediening gewoon werkt. (heeft wel wat voeten in aarde gehad, maar het werkt)
Eerlijk gezegd ben ik dik tevreden over de JVC, vooral de USB aansluiting waar m'n 250 GB HDD gewoon op werkt is echt makkelijk!
Persoonlijk vind ik het geluid ook een stuk beter en is ook beter naar je eigen smaak in te stellen door de equalizer. DVD kijken kan ook gewoon onder het rijden en voor de liefhebbers zijn er lijnuitgangen voor extra versterkers (inclusief sub).

Navigeren werkt wel veel mooier opde Colmbus, maar de JVC brengt je ook op de plek van bestemming. Oh ja, de kaarten zijn bij JVC erg oud, da's wel jammer. Er zou pas in november dit jaar een nieuwe versie komen (de huidige is van 2007).

Eppiegrande

Actief lid
Zo ver ik weet is versie 4 de laatste. Er zijn wel creatieve versies die met V5 noemt.
Het creatieve is dat v4 van vw de kaarten van 4e kwartaal 2007 zijn. Terwijl er al 2e kwartaal 2008 en sinds kort 4e kwartaal 2008 kaarten zijn(BMW). Dus V4 VW is erg oud en daarmee erg duur.

WillemJan

Forumguru
Zo ver ik weet is versie 4 de laatste. Er zijn wel creatieve versies die met V5 noemt.
Het creatieve is dat v4 van vw de kaarten van 4e kwartaal 2007 zijn. Terwijl er al 2e kwartaal 2008 en sinds kort 4e kwartaal 2008 kaarten zijn(BMW). Dus V4 VW is erg oud en daarmee erg duur.

Misschien valt mijn vraag in de categorie 'oenige vragen' maar kan je BMW kaarten ook in de Columbus gebruiken? Zijn ze van dezelfde kaartenfabrikant?

Thnx... Willem-Jan

WillemJan

Forumguru
Klaasje,
Welke BMW navi-software heb je gebruikt? Want er zijn volgens mij verschillende navi's voor BMW. Klopt dat?

Heb je de BMW data in de V2 versie gestopt ??

Ik heb met V4 en BMW wederom geen TMC.
Dus ga nu de BMW maps in V2 hacken

Heren,

Is het al gelukt om de Columbus te laten werken met de BMW kaarten? Zo ja, wat hebben jullie gedaan? En staat de data op de HD of op een DVD?

Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Eppiegrande

Actief lid
V4 with BMW Professional 2009-2 maps working :)
Today I managed to get V4 maps to work with BMW Professional 2009-2 DVD maps.

Seems to work pretty sweet.

http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=10580

En ja het werkt, alleen met proffesional DVD. Is zelfde kaart opbouw.

Goed zoeken in bovenstaande forum dan kom je vast veel antwoorden tegen op je vraag.
En met nog wat beter zoeken is het werk al voor je gedaan

Hmm., ik kan alleen de RNS510 V4 met de BMW 2009-1 maps vinden., maargoed m'n auto is nog steeds niet geleverd dus ik heb nog even....

Maar als iemand mij in de tussentijd in de juiste richting kan sturen zal je mij uiteraard niet horen klagen... ;)

Pendragon

Donateur
Hmm., ik kan alleen de RNS510 V4 met de BMW 2009-1 maps vinden., maargoed m'n auto is nog steeds niet geleverd dus ik heb nog even....

Maar als iemand mij in de tussentijd in de juiste richting kan sturen zal je mij uiteraard niet horen klagen... ;)

Ik stuur je wel een PM

bobsel

Nieuw lid
misschien nog een oenige vraag..
- hoe kan ik zien welke versi evan de navi/kaart software ik heb gekregen van de dealer? Is dat een nummer op de DVD of de hoes? en zo ja welk nummer zou het moeten zijn? (ik wil even weten of ik de meest recente kaarten heb)

- ik ben nu al een tijdje aan het vogelen maar hoe krijg ik de navi-data van de DVD op de harde schijf? ik zie nergens in de menu's hier een optie voor...

__RJP__

Nieuw lid
Uitvallen columbus

Goedemorgen,

Ik ben sinds een aantal maandjes de trotse bezitter van een octavia II RS. Hierin heb ik ook het columbus navi systeem zitten. Nu heb ik sinds een aantal dagen het probleem dat het gehele systeem volledig uitvalt. Soms gebeurt dit meerdere keren achter elkaar, soms maar 1 keer.

Heeft iemand anders hier misschien in het verleden ook al een keer last van gehad?

Het systeem start zichzelf weer op, maar na +/- 4 minuten valt hij weer uit, en start dan weer op... Meestal is de oplossing om de sleutel uit het contact te halen, alarm erop en eraf en dat gaat alles weer goed. (is net windows...)

Ik heb ff door het topic heen gebladerd maar zag nergens iets hierover staan, het is nog vroeg dus het kan zijn dat ik erover heen gekeken heb.

Pendragon

Donateur
Goedemorgen,

Ik ben sinds een aantal maandjes de trotse bezitter van een octavia II RS. Hierin heb ik ook het columbus navi systeem zitten. Nu heb ik sinds een aantal dagen het probleem dat het gehele systeem volledig uitvalt. Soms gebeurt dit meerdere keren achter elkaar, soms maar 1 keer.

Heeft iemand anders hier misschien in het verleden ook al een keer last van gehad?

Het systeem start zichzelf weer op, maar na +/- 4 minuten valt hij weer uit, en start dan weer op... Meestal is de oplossing om de sleutel uit het contact te halen, alarm erop en eraf en dat gaat alles weer goed. (is net windows...)

Ik heb ff door het topic heen gebladerd maar zag nergens iets hierover staan, het is nog vroeg dus het kan zijn dat ik erover heen gekeken heb.

Ik weet dat het simpel klinkt, maar lijkt mij een ritje naar de dealer.

__RJP__

Nieuw lid
Dat klinkt wel simpel ja... :)

Ellende is alleen dat het de afgelopen twee dagen niet is voorgekomen. Mijn ervaring met de dealers is dan dat ze er niet zoveel aan kunnen doen als de storing niet meer direct aanwezig is. Is altijd zo als iets het niet meer doet, bel de systeembeheerder en op het moment dat hij naast je staat doet alles het gewoon.. hahaha gevalletje van bad carma..

Neptukker

Forumguru
Dat klinkt wel simpel ja... :)

Ellende is alleen dat het de afgelopen twee dagen niet is voorgekomen. Mijn ervaring met de dealers is dan dat ze er niet zoveel aan kunnen doen als de storing niet meer direct aanwezig is. Is altijd zo als iets het niet meer doet, bel de systeembeheerder en op het moment dat hij naast je staat doet alles het gewoon.. hahaha gevalletje van bad carma..
Dat zou je inderdaad denken ja echter.......
Onze parkeersensor voor was in de war. Af en toe gaf een van de "dopjes" dat er iets opgemerkt werd terwijl dit niet zo was. Dit gebeurde echter onregelmatig, dus ik was bang dat de dealer mij op m'n bruine ogen moest geloven en het niet zelf kon constateren. Ze hebben de boel uitgelezen en er zat een storingsmelding opgeslagen in het systeem zodat ze gelijk concludeerden dat er een nieuwe sensor op moest. Ik weet uiteraard niet hoe en wat met de Columbus, maar wie weet.

Voor alle (nog wel) trotse Columbus bezitters:

Zo, de eerste 10000 km staan er op, en de Octavia is vorige nacht van zijn Columbus bevrijd door een of andere @#$%6^. Toevallige feit wil dat ik de Scout van mijn vader voor de garage had staan, waar we de dag daarop mee op vakantie zouden gaan. Ook deze is van zijn navi 'bevrijd'. En passent m'n tas met kleding en schoenen mee genomen (Hopelijk overkomt diegene die het draagt wat, het mag best pijn doen hoor). Bij de plaatselijke dealer trof ik nog eens twee Octavia's aan met een gapend gat in het dashboard. De politie wist ons in de middag te vertellen dat er totaal 10 Skoda's in de gemeente het haasje zijn geweest....

En nu toch maar eens gezien, ooh, ooh, ooh, wat is het toch belachelijk makkelijk om zo'n duur navigatie systeem uit de wagen te jatten. Frontje loswippen, vier kruiskopjes en knip, de bekabeling door, en wegwezen. Hoeft geen 3 minuten te duren, inclusief het intikken van het achterraam! Dit gezien hebbende begrijp ik wel waarom ze zoveel gejat worden. De fabrikanten lijken er welhaast om te vragen, heel erg slordig.

Mijn Octavia staat bij de dealer, expert is vanmiddag langs geweest. Ik weet nu 1 ding wel, zo'n 'weggeef' systeem komt er bij mij niet meer in! Staat leuk hoor, maar je gaat elke ochtend toch weer met knikkende knieen bij de auto kijken, zeker nu ze weten waar die staat en dat er waarschijnlijk wel vervanging in zou zitten. Er komt gewoon weer een old skool radio-tje, met wellicht een afneembaar frontje. Ben er klaar mee.

Grt Ron

Wie o wie zou mij alsjeblieft kunnen/willen helpen met het updaten van mijn Columbus. Mijn dealer doet net of ze van niks weten als ik vraag naar een firmware update. Ze zeggen gewoon dat die niet bestaat etc. :disc: Ik word er moedeloos van. HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan