Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

RCS

Lid
Bij mij lagen de vier schroefjes ook op de stoel. Intussen wel weer een nieuwe, ruit gerepareerd, dashboardpanelen vervangen en deur gespoten. Kostbare grap dus. Heb waarschijnlijk alleen een systeem van 2008 gekregen waardoor aircogegevens e.d. niet meer verschijnen op het display. Daar moet nu weer naar gekeken worden. Evenals het feit dat het Maxidot display de Columbus niet meer "herkent" waardoor radio, MP3 en navigatie niet meer getoond worden tussen de klokkenwinkel, maar dit schijnt door de dealer opnieuw ingeregeld te kunnen worden. Succes dus!

floris

Lid
ideetje

in dit topic lijkt het of iedereen z'n columbus eruit wordt gejat omdat de mensen die hem nog wel hebben niet posten met "ik kwam vanmorgen bij mijn auto en alles was nog aanwezig" op deze manier onstaat naar mijns inziens een verkeerd beeld. Kan er niet een polletje gestart worden met de vraag; heb je een auto gekocht met een columbus, zoja is die er al eens onrechtmatig uitgehaald? (en dan anoniem natuurlijk)

De mijne ook. Heb hier trouwens nog niets gelezen over een Columbus die in België gestolen werd. Er is dus blijkbaar toch nog iets goed in ons landje.

ceesdd

Lid
Navigatie software Oost europa

Onalngs de beschikking gekregen over zeer fraai O2 Combi elegance businessline 1.8 TSI DSG, met Columbus systeem. Erg fraai en werkt perfect met mijn oude Nokia mobieltje! Dus van de zomer lekker op vakantie, naar Kroatie hadden wij bedacht, lekker makkelijk met zon Columbus systeem! Maar nee hoor voor Kroatie heb je een aparte DVD software nodig (Oost Europa), dus nog een keer € 250,00 uitgeven??
Beetje duur voor 2 weken. Wee tiemand misschien een goedkopere oplossing????

Huyzen

Lid
Ik woon dus ook in Almere. Hoop dat dit de enige keer was. Ben bang van niet.

Ik denk het ook niet. Misschien toch maar een alarm erin. Is je ruit wel kapot, maar misschien het systeem nog aanwezig. Rijden met zo'n gapend gat in je dashboard is zwaar irritant.

Bakkertje

Forumguru
Onalngs de beschikking gekregen over zeer fraai O2 Combi elegance businessline 1.8 TSI DSG, met Columbus systeem. Erg fraai en werkt perfect met mijn oude Nokia mobieltje! Dus van de zomer lekker op vakantie, naar Kroatie hadden wij bedacht, lekker makkelijk met zon Columbus systeem! Maar nee hoor voor Kroatie heb je een aparte DVD software nodig (Oost Europa), dus nog een keer € 250,00 uitgeven??
Beetje duur voor 2 weken. Wee tiemand misschien een goedkopere oplossing????

Even wachten tot de columbus gestolen is en dan een JVC nemen, daar ben ik pas mee naar Kroatie geweest, die wist redelijk goed de weg daar.

Even zonder gein, ik hoop dat je columbus erin blijft zitten, wellicht is er iemand hier met een oost europa dvd die kunt lenen voor die 2 weken.

Fijne vakantie in ieder geval Kroatie is een mooi land met over het algemeen erg vriendelijke mensen.

LenK

Forumguru
Ik wil je niet ongerust maken, maar zit je in Kroatie niet dichter bij het afzetgebied van gestolen Columbussen? Oftewel zijn ze daar niet blij dat ze niet helemaal naar Nederland hoeven om een verse Columbus te bemachtigen.
Mijn O1 was destijds ook vlotjes geopend voor mijn VDO navigatie toen ik in Oost Europa op vakantie was...

Bakkertje

Forumguru
Ik wil je niet ongerust maken, maar zit je in Kroatie niet dichter bij het afzetgebied van gestolen Columbussen? Oftewel zijn ze daar niet blij dat ze niet helemaal naar Nederland hoeven om een verse Columbus te bemachtigen.
Mijn O1 was destijds ook vlotjes geopend voor mijn VDO navigatie toen ik in Oost Europa op vakantie was...

Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Kroatie komt bij niet als crimineel over. Volgens mij zijn ze daar ook niet zo mild voor dieven die gepakt worden..

nomad

Senior Member
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd. Kroatie komt bij niet als crimineel over. Volgens mij zijn ze daar ook niet zo mild voor dieven die gepakt worden..
Ben benieuwd. Ik ga deze zomer ook die kant op. Was al van plan om de columbus elke avond maar even los te koppelen en mee naar binnen te nemen. Als iemand het in een minuut kan, kan ik dat ook.

Mijn columbus is van januari 2008. Als de auto naar de dealer gaat voor een beurt vraag ik standaard of ze eventueel een nieuwe firmware update willen draaien. Toch niet een al te gekke vraag dacht ik zelf. Als ik zou vragen om een nw versie van een nav kaart zou ik me nog kunnen voorstellen dat ze raar opkijken.
Maar goed, als ik dus vraag om een firmware update dan kijken ze me aan alsof ik in Rotterdam vraag waar de Arena is of zoiets... Terwijl het toch echt een "echte" Skoda dealer is... Wie kan mij uit de brand helpen??

Wie weet raad??

Aiii

Lid
Ben één keer voor zaken in Zagreb geweest en ik durfde zonder problemen over straat daar 's avonds, maar of je daar echt je Columbus veilig hebt betwijfel ik, de mensen daar verdienen geen ene drol en houden wel van duur leven (nieuwste auto's, mobieltjes, etc.)

Hoe ze het betalen is me de hele reis een raadsel gebleven, ik verdien op een dag wat die mensen op een maand krijgen en de winkelprijzen liggen daar nu niet bepaald veel lager dan hier.

mniezen

Nieuw lid
Probleempjes met de Columbus

Met het gevaar iets te posten dat al een keer eerder besproken is de volgende vragen:

1) Mijn scherm gaat af en toe volledig op zwart. Hij doet het dan nog wel maar je ziet gewoon niets.
2) Af en toe krijg ik de melding dat hij geen media kan vinden om muziek af te spelen (raar want navigatie doet het dan wel)
3) Er is ook een telefoon aangesloten op het systeem. Soms kan ik mijn telefoon niet verbinden. Dit gebeurt meestal na een 'grote storing' zoals hierboven.
3) Ik heb een enorme stapel mp3's op de harde schijf gezet. Netjes in de hoofddirectory een mp3tje zodat ik vanaf de hoofddirectory kan gaan shuffelen door de directories die ronder hangen. Echter: De ene keer moet ik dat opnieuw instellen, de andere keer onthoudt de Columbus waar ik gebeleven was met shuffelen en gaat hij verder. Wanneer ik gewoon een cd afspeel of een stukje van de harde schijf zonder te shuffelen onthoudt hij altijd waar hij gebleven is en gaat hij verder waar hij was gebleven. Waarom is dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Oh ja: Mijn Octavia station combi elegance business attraction is van afgelopen november. (Net niet het nieuwe model dus)

Maurice

WillemJan

Forumguru
Over punt 1: ik heb wel eens gehoord dat het uitzetten de auto en de sleutel uit het kontakt en dan alles weer aanzetten, het probleem (voor even) oplost.

For my few cents... Willem-Jan

MarcoO2

Forumguru
Over punt 1: ik heb wel eens gehoord dat het uitzetten de auto en de sleutel uit het kontakt en dan alles weer aanzetten, het probleem (voor even) oplost.

For my few cents... Willem-Jan

Helaas, dat is dus niet zo! Ik heb er al geruime tijd last van, een software-update bij de dealer zou de oplossing zijn. Ga ik binnenkort testen!

Zie hier voor alle info hierover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan