Ik heb de nieuwe BMW-kaart voor je met extra POI's en flitsinformatie. Ook mobiele flitsers staan er op. Ik heb het sinds een paar weken in gebruik, het werkt echt ontzettend goed! Kan niet meer zonder!Wie o wie zou mij alsjeblieft kunnen/willen helpen met het updaten van mijn Columbus. Mijn dealer doet net of ze van niks weten als ik vraag naar een firmware update. Ze zeggen gewoon dat die niet bestaat etc. :disc: Ik word er moedeloos van. HELP!!
Ik heb de nieuwe BMW-kaart voor je met extra POI's en flitsinformatie. Ook mobiele flitsers staan er op. Ik heb het sinds een paar weken in gebruik, het werkt echt ontzettend goed! Kan niet meer zonder!
Ja.. inderdaad!! De vaste controles (flitspalen en trajectcontroles) zitten er in. De mobiele komen via je TMC binnen. Ik rij elke dag de A4. Bij hmpaal 10.3 staan ze altijd bij de viaduct te controleren. Die info krijg ik dus ook binnen op de Columbus..Is dat een kwestie van erin stoppen, installeren en klaar? Enne... hoe kan dat systeem mobiele flitsers herkennen?
Dat over die firmware klopt wel. Daar heb ik ook een cd voor. Maar ik weet niet welke firmwareversie je nu hebt. Hoe oud is je Columbus..?Dan zou ik die wel eens even van je willen lenen... :grin:
Heb zelf geen columbus, maar kwam onderstaande site tegen met veel interessante info over de columbus (hoe kun je zelf POI's toevoegen, verborgen service menu's etc..).
http://www.skodacommunity.de/index.php?page=Thread&threadID=44561&6390d545
Veel plezier ermee. Groet, Charlie
Vandaag mijn octavia opgehaald. Hij is een weekje uit logeren geweest omdat iemand mijn columbus harder nodig had dan ik. Ik heb dus nu een nieuwe columbus en nu werkt de stuurbediening niet meer. Dit probleem konden ze nog niet bij de dealer, iemand hier die hier wel ervaring mee heeft? PS hoe kan ik zien welke versie software er nu op de columbus zit? Gr Peet
Stuurbediening werkt over CAN-BUS en zal opnieuw ingeleerd moeten worden per computer.Vandaag mijn octavia opgehaald. Hij is een weekje uit logeren geweest omdat iemand mijn columbus harder nodig had dan ik.
Ik heb dus nu een nieuwe columbus en nu werkt de stuurbediening niet meer. Dit probleem konden ze nog niet bij de dealer, iemand hier die hier wel ervaring mee heeft?
PS hoe kan ik zien welke versie software er nu op de columbus zit?
Gr Peet
Nou en ik heb dus ook maar een 2 1/2 maand vanmijn columbus kunnen genieten. Vanochtend was de ruit en columbus eruit. Schroefjes lagen "netjes" op de passasiersstoel. Ze hebben dus ook nog de tijd genomen.