Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Het is mij wel opgevallen dat het veel sneller gaat als je tijdens het uploaden naar de radio luistert ipv de harddisc of dvd...

Dat klopt inderdaad en is ook wel logisch. Als je de harddisk niet gebruikt voor muziek, film of navigatie kan'ie zich volledig storten op het kopieren van contant. Of het volume op nul zetten helpt heb ik niet gemerkt, ergens klinkt dat niet zo logisch. Maar je weet maar nooit hoe zo'n systeem in elkaar zit...

MaKo

Lid
Het is ook wel logisch, maar als je gaat kopieren gaat de Columbus uit zichzelf afspelen vanaf de dvd of harddisk. Je moet hem dus zelf op de radio zetten...

En wat voor ons logisch is hoeft natuurlijk voor een ander niet zo te zijn :D

MarcoO2

Forumguru
Kun je nou ook navigeren en muziek luisteren? Wordt de muziek dan onderbroken bij aanwijzingen?

Ja, dat kan. Je kunt instellen of de muziek zachter moet worden bij de aanwijzingen en zo ja, hoeveel zachter. Werkt perfect en wordt ook nog aangepast aan je snelheid en omgevingsgeluid.

Bartez

Lid
Ja, dat kan. Je kunt instellen of de muziek zachter moet worden bij de aanwijzingen en zo ja, hoeveel zachter. Werkt perfect en wordt ook nog aangepast aan je snelheid en omgevingsgeluid.

Kijk, dat vroeg ik me inderdaad ook af....bij mij Stilo zit ook een navigatiesysteem ingebouwd, maar als dat vrouwke begint te kleppen is mijn geluid/muziek volledig weg....erg irritant als je net het nieuws aan het luisteren bent. Meestal snoer ik dan ook de mond :super:

Overigens, top dat je DVD kunt luisteren en navigeren tegelijkertijd....ben overigens wel benieuwd hoe een Dolby surround muziek DVD klinkt icm het soundsysteem ik vraag me af je een beetje surround kunt horen/nabootsen?

MarcoO2

Forumguru
Voorwaarde voor DVD luisteren en navigeren tegelijk is uiteraard wel dat je de navigatiesoftware op je harde schijf hebt staan en dus niet de dvd gebruikt. Klinkt als een open deur... ;)

Gasman

Nieuw lid
Overigens....wie kan mij vertellen of het mogelijk is tijdens het rijden je bestemming in te voeren/wijzigen? Of heb je daar ook zo'n vrijgeleiding voor nodig, of moet je stil staan?

Dit kan gewoon tijdens het rijden je hebt hier niets voor nodig :489:

bobsel

Nieuw lid
Weet iemand of er ook connectoren zijn voor je i-pod icm met de Columbus en de Octavia II.??

Ik weet vanuit de folder op i-net dat er een externe-audio uitgang in je armsteun zit waar je de i-pod op kan aansluiten echter dat is natuurlijk niet zo fraai. Je wil het liefste je User Interface van je i-pod op het grote "aanraak-scherm" van je columbus...
is dat er??

Yep dat kan het heet MDI (Media Device Interface of zoiets), 't is een extra die geplaatst wordt in het handschoenenvakje en je hebt dan USB en/of IPod.

11594893hk6.jpg

bobsel

Nieuw lid
en is zo'n MDI een Skoda-product of is het van een externe leverancier? en wat kost het ongeveer (zie het niet in de optielijst staan bij Octavia II)

Het is een orgineel Skoda product, af-fabriek inbouw dus of misschien (hopelijk voor mij) achteraf door de dealer inbouwbaar.

Het is eigenlijk niets meer dan een stekker+converter van achterop je Columbus naar in je handschoenenvakje, vandaaruit kun je een USB of IPod kabel aansluiten.

De kosten zou ik zo even niet weten, ik dacht iets van 140 Euro (exclusief USB\IPod kabel) ofzo, maar ik weet het niet zeker

bobsel

Nieuw lid
Het is een orgineel Skoda product, af-fabriek inbouw dus of misschien (hopelijk voor mij) achteraf door de dealer inbouwbaar.

Het is eigenlijk niets meer dan een stekker+converter van achterop je Columbus naar in je handschoenenvakje, vandaaruit kun je een USB of IPod kabel aansluiten.

De kosten zou ik zo even niet weten, ik dacht iets van 140 Euro (exclusief USBIPod kabel) ofzo, maar ik weet het niet zeker

mmmhh volgens dit bericht (http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7648) zittene r wat haken en ogen aan...

Wordt het nu wel actief verkocht en ingebouwd door de skoda dealer of niet...????

Tja, zoals we ondertussen gewend zijn van Skoda zijn ze niet echt rijkelijk met informatie richting de klant.

Maargoed hij komt voor de Octavia 2 Facelift en Superb 2, wanneer tja daar is mijn glazen bol een beetje wazig... ;)

Ik heb mijn O2 FL (zie handtekening) besteld zonder dat ik wist dat er een MDI beschikbaar zou komen, maar ik ga het zeker (laten) inbouwen.

WillemJan

Forumguru
Goede morgen,

Kort vraagje. Wordt bij de Superb II NL en bij de Superb II GreenLine de Columbus in de fabriek ingebouwd? Of kan het ook achteraf bij de dealer gebeuren.
In het laatste geval wordt mijn fiscale bijtelling lager omdat het geen af-fabriek optie is.
(Correct me if I am wrong).

Groetjes... Willem-Jan

EdK

Forumguru
Goede morgen,

Kort vraagje. Wordt bij de Superb II NL en bij de Superb II GreenLine de Columbus in de fabriek ingebouwd? Of kan het ook achteraf bij de dealer gebeuren.
In het laatste geval wordt mijn fiscale bijtelling lager omdat het geen af-fabriek optie is.
(Correct me if I am wrong).

Groetjes... Willem-Jan

Tja een dealer kan je het beste antwoord hier in geven !
Weet wel dat naderhand inbouwen gebeurt bij bepaalde merken , maar of dat bij Skoda kan en gebeurt durf ik je niet te vertellen

simon jan

Nieuw lid
Tja een dealer kan je het beste antwoord hier in geven !
Weet wel dat naderhand inbouwen gebeurt bij bepaalde merken , maar of dat bij Skoda kan en gebeurt durf ik je niet te vertellen
Willem-Jan,

Sinds vrijdag mijn SII met columbus achteraf ingebouwd, i.c.m. fiscon bluetooth. Alles werkt echter maxidot niet, ga hiermee komende week naar de dealer. De columbus is besteld via de dealer bij JNCS, omdat via PON niet leverbaar was. Het probleem met maxidot staat ook op het forum beschreven, echter niet hoe het opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan