Het grote Dashcam topic

Sparkie

Forumguru
Ik heb daar mijn twijfels over. Het eerste wat je achter het contact zou zetten is toch de 12V aansluiting op de middenconsole. Ik heb daar nu de oplader voor mijn smartphone in. Die zou ik daar graag aangesloten laten.
Mocht je er een vinden, dan hou ik me aanbevolen.

stradje

Actief lid
Mijn vraag leunt een beetje tegen dit topic aan. Ik wil graag een 12V-stopcontact laten bijplaatsen links onder bij de bestuurders plek. Wat vinden jullie een reëel bedrag daarvoor?

Desperado

Forumguru
Goeie vraag. Ik heb geen idee hoe lastig het is om het aan te sluiten. Ik neem aan dat ze ergens uit de zekeringkast een draad gaan halen, dus het hangt er helemaal vanaf hoe makkelijk alles bereikbaar is en hoeveel werk het is om die draden netjes achter het dashboard weg te werken.

Spiegeltje

Senior Member
Volgens mijn dealer zijn de kosten ongeveer 200,-- inclusief BTW. Materiaal kosten zijn te verwaarlozen. Het is met name arbeidsloon om alles goed te demonteren en alles netjes weg te werken en vervolgens weer keurig dicht te maken.....

Kippie-style

Forumguru
Volgens mijn dealer zijn de kosten ongeveer 200,-- inclusief BTW. Materiaal kosten zijn te verwaarlozen. Het is met name arbeidsloon om alles goed te demonteren en alles netjes weg te werken en vervolgens weer keurig dicht te maken.....

Zoveel voor een kabeltje wegwerken wtf

Sparkie

Forumguru
Ik heb net even de users manual bekeken van de cam die ik besteld heb.

Daarin staat vermeldt:
Samsung Class 6 microSD cards are recommended (please avoid Class 10 card due to incompatibility with the product).

Waaraan kan ik een Class 10 SD kaart herkennen en wat zijn de kenmerken van een Class 6 kaart?

Kippie-style

Forumguru
Mijn beide cams hebben 32gb class10 daaronder weleens problemen dat beeld niet goed is. Op opus zijn ze best te betalen 32 gb :)

Sparkie

Forumguru
Als ik de Track and Trace kijk zou de cam al in Nederland moeten zijn:
upload_2014-2-13_9-38-8.png

Hoe lang duurt het over het algemeen voordat het wordt afgeleverd?
Ik heb ergens gelezen dat het nu door PostNL of TNT zou moeten worden afgeleverd.
Is er een mogelijkheid om van een van twee een Nederlandse Track and Trace code te krijgen, zodat je kan volgen wanneer je het pakket zou kunnen verwachten?

Kippie-style

Forumguru
Wss ligt ie bij de douane als zw niet kunnen schatten wat de kosten zijn krijg je eerst een brief. Heb ik ook gehad moet je aantonen wat de kosten waren dmv paypl uitdraai en dan berekenen hun import kosten.

Dnet

Senior Member
Aan de hand van bovenstaande zou ik niet zeggen dat het pakket al in Nederland is... Ik zou zeggen nog bij de Amerikaanse Douane... Welke (Amerikaanse) verzender heb je?

Spiegeltje

Senior Member
Gisteren de "Mini 0801" binnen gekregen (verzonden 23/1) en in mijn O3 gehangen (rechts achter de binnenspiegel, zie foto). De meegeleverde USB kabel was lang genoeg en heb ik in 5 minuten globaal al helemaal weggewerkt zonder iets open te maken. Meteen bij de achteruitkijkspiegel omhoog langs het raam naar de zijkant. Daar via de stijl naar beneden en langs de stijl naar het portier. Daarna onder het stuur en langs het middenconsole richting de 12V aansluiting. Kabel is bijna nergens te zien en zit niet in de weg. Binnenkort nog even helemaal goed doen als het licht is :jaja:.

Eerste indruk is goed. Mooi klein en werkt mi prima, ook in het donker.

Firmware is van eind december. Er is wel een nieuwere versie te vinden maar die krijg ik (nog) niet geïnstalleerd.

Wordt vervolgd.

Bijlagen

• 2014-02-13 09.52.05.jpg
    2014-02-13 09.52.05.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 101

Dnet

Senior Member
@Sparkie Als het goed is geeft USPS de status "Arrived Abroad" bij aankomst in NL... Dat wil overigens niet zeggen dat het pakket er nog niet is, USPS schijnt nogal langzaam te zijn met het doormelden van updates.

Bovenaan Onderaan