Het grote Dashcam topic

Sparkie

Forumguru
Gisteren nog maar eens op eBay gekeken; de status was inmiddels veranderd naar 'Customs clearance processing complete'

Op het interweb gelezen dat de bestelling dan is overgenomen door PostNL en dat het verder te volgen was via Track&Trace.
Natuurlijk was ik net weer 10 minuten te laat om de klantenservice te bereiken om een S3 nummer te verkrijgen. Balen.

Om even over 8'en 's avonds ging echter de bel en stond PostNL voor de deur.
Na het overhandigen van € 29,80 aan BTW en inklaringskosten kreeg ik het pakketje overhandigd.

Sparkie

Forumguru
Vanmorgen heb ik de camera ingebouwd. Net als @Spiegeltje is de kabel via de spiegel onder de bekleding aan de bovenkant weggewerkt en via de A-stijl aan de passagierszijde naar beneden. Onder het dashboardkastje langs en dan langs de middenconsole naar de 12V aansluiting. De kabel is daar net lang genoeg voor.

Omdat ik toch even boodschappen moest doen heb ik hem gelijk maar uitgeprobeerd. Ik heb er snel even een 2Gb kaartje ingestopt en de kwaliteit valt me erg mee
Ik heb de video net uploaded. Ik zal eens kijken of ik hem later kan sharen.

De filmpjes kan je direct via een usb kabel van de camera belijken. Met de meegeleverde videoplayer kan je direct op Google Maps je route bekijken. Tevens wordt de snelheid ook getoond.

Wat me opvalt is dat de camera stopt met opnemen zodra je even stilstaat. Ik vraag me alleen af of de camera ook na enige zichzelf uitschakelt, omdat er wel constant 12V op de sigarettenaansteker blijft staan. Maar om dat nu even uit te gaan proberen en 's ochtends met een lege accu komen te staan gaat me iets te ver.

Bijlagen

• 2014-02-16 12.59.03.jpg
    2014-02-16 12.59.03.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 164
  • 2014-02-16 12.59.42.jpg
    2014-02-16 12.59.42.jpg
    2 MB · Weergaven: 151

Sparkie

Forumguru
Dank voor de comments.

Ik heb gisteren in China gelijk voor de zekerheid maar een reserve GPS voet besteld voor € 13 voor het geval ik deze er niet goed afkrijg als ik de auto weer in moet leveren of als er een nieuwe voorruit in moet.

Heeft iemand nog tips hoe je de voet het beste zonder beschadiging kan verwijderen?
En wat kan je het beste gebruiken om deze dan weer te bevestigen?

Sparkie

Forumguru
Mijn beide cams hebben 32gb class10 daaronder weleens problemen dat beeld niet goed is. Op opus zijn ze best te betalen 32 gb :)
En besteld......

Toch maar gegaan voor de Class 10 kaart. Werkt dat niet, dan kan ik deze dan altijd nog gebruiken om muziek op te zetten.

Rem82sch

Senior Member
Ik heb sinds kort ook een dashcam in bezit.

Heb hem in principe aangeschaft voor in m'n vrachtwagen.
Omdat ik het zat ben dat er steeds meer mede weggebruikers menen dat ze je moeten afsnijden voor bv de afrit te nemen of voor je boven op de rem moeten staan om dat bv de GPS het niet meer doet.
Vroeg of laat gaat het een keer mis hoop het nooit mee te maken.
Maar mocht het dan toch het geval zijn, wil ik toch een stukje bewijs hebben dat ik niet schuld ben, wetend dat een Dashcam geen wettelijk bewijs middel is.

Welke Dashcam moet ik nu kopen?

Waar de Dashcam zoizo aan moest voldoen.
Een schermpje om direct de beelden af te kunnen spelen, niet afhankelijk zijn van een computer.
Een km/h weergave.
Datum/tijd.
Zo groot mogelijke beeldbreedte opname.
Automatische dag/nacht modus.
Minimaal 5u opname.

De preis moest natuurlijk ook leuk blijven.

Na heel wat zoekwerk op het www, en zoveel verschillende merken/types gezien te hebben.
Wist ik het helemaal niet meer.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de Firma Epine.
Heb gekozen voor hun eigen product dashcam EP-HD002.

De functies wat ik wilde, kan het apparaat aan.
De (aanbieding) preis, was ook nog schappelijk.
En 14dagen niet tevreden geld terug gerantie.

Nu een paar weken verder ben ik nog steeds te vreden.

Het is trouwens een firma die graag nieuwe klanten wilt en deze ook graag wilt behouden.
Service is TOP.

EP-HD002 High Definition Dashcam GPS

jfk104

Actief lid
Regelmatig verdiep ik me in de dashcams maar het heeft nog niet geleid tot een definitieve bestelling.

De meeste cams maken overdag aardige beelden maar als de zon ondergaat wordt het meestal drama.

Op dit moment staat bij mij op nr 1 de Blacksys cf-100 (niet verwarren met de cw-100 die (prijs)technisch een stuk lager ligt). Ik wacht nog even totdat ik mijn nieuwe auto krijg en ga dan eens een knoop doorhakken.

Beelden overdag maar juist ook s'nachts zijn heel goed.

Prijs van de camera is ca 130 euro.
Er zijn extra's bij te bestellen (bv GPS module)

Filmpjes (zet ze wel even op 1080p \ 720P)

Filmpje overdag:

Filmpje s'avonds

Kentekens en borden zijn gewoon goed te lezen

Afsluitend filmpje (vergelijk met go pro zilver en black)

Laatst bewerkt:
Ik wil er ook een gaan kopen, maar heb geeeeeeen idee wat nou een goeie is....heb dit topic al helemaal doorgelezen maar er zijn er zo ontstellend veel te koop. Die Mini ziet er wel klein uit. Heeft iemand daar al zelfgemaakte filmpjes van zoals hierboven? Ik geloof niet altijd die YouTube filmpjes. Kan wel door de fabrikant zelf mooier gemaakt zijn.

Sparkie

Forumguru
Nog niet. Wel een filmpje van vanochtend van net toen het licht begon te worden.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort een avondje weg mag van de vrouw :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
En dan nog aan de vrouw vragen of je achter de PC / Laptop mag zitten zeker ?
Gewoon vragen vanavond of ze nog een boodschap heeft te halen, en dan was het toch drukkkkkk bij die super joh

andrehj

Forumguru
@jfk104 : Waar wil jij die Blacksys CF-100 kopen? Want volgens mij is deze buiten Zuid-Korea bijna niet te krijgen, en ook de ondersteuning schijnt dan lastig te zijn. Of heb ik iets gemist?

jfk104

Actief lid
@andrehj Deze was laatst dagaanbieding bij onedayonly http://www.onedayonly.nl/blacksys-dashcam.html vandaar dat deze op mijn radar kwam. De aanbieding liep via de beneluximporteur van blacksys. (Www.blacksys.nl)

Ik had verwacht dat er wel webwinkels waren die het verkochten maar zie inderdaad alleen eBay ed voorbij komen. Ik zal eens een mailtje sturen naar de importeur aan welke winkels hij het product verkoopt.

Laatst bewerkt:
Kensei geeft de site dashcamtalk.com in het begin van dit topic als hulpmiddel. Daar kun je idd veel leren/lezen.
Het woud aan camera's wordt alleen maar groter. De Mini schijnt bij meerderen hier wel populair te zijn?
De camera kan me niet klein genoeg zijn.
@Sparkie, Ik lees op die site dat er geen Class10 kaart in de Mini hoort maar max Class6. Anders kunnen er fouten ontstaan. Weten jullie een betrouwbaar adres om eventueel te kopen en wat de totale kosten zijn?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan