Het grote Dashcam topic

Sparkie

Forumguru
@Sparkie, Ik lees op die site dat er geen Class10 kaart in de Mini hoort maar max Class6. Anders kunnen er fouten ontstaan. Weten jullie een betrouwbaar adres om eventueel te kopen en wat de totale kosten zijn?
Ik heb toch de gok genomen om een Class10 kaart erin te stoppen. Hier staat dat er problemen kunnen ontstaan op het moment dat oude opnamen worden overschreven, omdat de Class10 een andere bus gebruikt dan de Class4 of Class6 (Low Speed Card Error).
Mocht dat gebeuren dan koop ik gewoon een ander kaartje. Die zijn niet zo duur. Voor zo rond de 20 euro (22 incl verzendkosten) heb je een 32Gb Class6 kaart. In China heb ik ze gevonden voor ongeveer 12 a 13 euro, maar voor die 7 euro ga ik geen twee a drie weken wachten. Mijn kaartje heb ik bij Opus.nl gekocht (werd de volgende dag al geleverd).

@Sparkie
Ik heb slechte ervaringen met kaartjes uit het Verre Oosten, ik heb er eens een paar gekocht bij diverse bedrijven. Dhgate en Aliexpress.
Één kaartje van 32 GB bleek maar 8 GB te zijn. Daar kwam ik achter via een testprogramma. Er stond dus echt Sandisk 32GB C10 op. Kosten, 11 euro. Jammer dus, ik haal ze hier wel. Dataio is vaak goedkoop met kaartjes. Nog tevreden met de Mini? Ik overweeg er ook zo een, vond je filmpje goed van kwaliteit. Op de IPad schokte het niet trouwens.

Spiegeltje

Senior Member
Voor de liefhebbers van een recent filmpje van de Mini 0801 (zie datum tijd stempel linksboven in beeld) in het donker zie: deze link

Verder nog een screenshot van het programma wat de film afspeelt, je actuele snelheid enzo weergeeft en tegelijkertijd via Google Maps je locatie laat zien. Werkt wat mij betreft prima!

Ik heb de camera voor afgerond € 84,-- all-in besteld in China. Binnen 3 weken geleverd met 16GB kaartje.

Bijlagen

• Screenshot 2014-02-24 07.48.11.png
    Screenshot 2014-02-24 07.48.11.png
    1,7 MB · Weergaven: 62

jfk104

Actief lid
@Spiegeltje thnx hiervoor.

Ga nog even vervelend zijn :nailbiting:... kun je er nog 1 uploaden maar dan echt in het donker zonder straatverlichting?

Alvast dank....

Sparkie

Forumguru
Voor alsnog zijn de ervaringen zeer positief. De Class10 houdt zich goed en is inmiddels zonder meldingen de oudste opnames aan het wissen geslagen.
Zodra de auto stilstaat stopt de camera met opnemen en begint weer zodra je weer begint te rijden. Dat resulteert soms in opnames van maar een paar seconden.
Ik heb nog niet via de player gekeken hoe zich dat vertaalt in een vloeiende overgang van het ene naar de volgende opname.

Het enige minpuntje wat ik tot op heden ervaar is dat het apparaat onmiddellijk begint op te nemen zodra er spanning op gezet wordt. Je kan dan niet de opname stoppen.
De enige manier om de opnames te bekijken is om eerst de SD kaart te verwijderen, dan de camera aan te zetten, dan de USB kabel aan te sluiten en dan de SD kaart weer aansluiten.

Sparkie

Forumguru
Dat had waarschijnlijk te maken met het feit dat (tijdelijk) er een oud 2Gb kaartje in zat.

Kunnen jullie deze link zien van een filmpje van vanmorgen?

Edit werkt niet.....

Laatst bewerkt:
@Spiegeltje
Volgens Dashcamtalk.com wordt de Mini 0801 sind oktober 2013 geleverd met .mov bestanden. Na het downloaden van je filmpje zag ik dat het .ts files zijn? Houdt dat in dat je een oudere versie hebt gekregen?
Dat maakt me altijd zo wantrouwend met het verweg iets kopen. Als ie aankomt en er is iets mee zit je met de gebakken peren.
Heb je net als Sparkie ook een cadeautje gehad van bijna 30 euro aan importheffingen?
@Sparkie
Op de site techmoan.com is een test van de Mini. Daar laten ze precies zien hoe het werkt. Je moet de opname toch gewoon kunnen stoppen? Ik ga wel eens even speuren wat de nieuwste firmware is. Ik wil wel de cam met .mov files hebben. Is de speler niet beeldvullend op je scherm. Zit die speler er bij?

@Joske
Net even de Mivue bekeken op techmoan.com, dan geeft de Mini een scherper beeld en is lichtgevoeliger. En die raambevestiging, die komt een eind het interieur in. Ik wil geen storend iets voor me neus hebben, die Mini zit tegen de ruit aan, en valt nauwelijks op.... Lijkt me? @Sparkie
En scheelt ook nog eens een paar duiten....

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb nog nooit opnames gehad in het donker (lees: DONKER) waarbij het beeld ontoereikend was. Licht van het dimlicht is voldoende. Maar een ieder is natuurlijk vrij om te doen of laten wat hij/zij wil. Ik vind het de investering waard, betaal liever ietsje meer dan dat het het toch nét niet helemaal is :)

@Joske
Op techmoan.com kun je beide beelden van de cams zien en de ongecomprimeerde beelden downloaden. Dan valt het echt in het voordeel van de Mini uit
@dirkkroneman
Wat kost de Mio dan? Bij de ANWB 149 euro, nog 25 euro erbij en je hebt de DOD LS430w, en dat is toch wel de Master onder de cams qua beeld, als ik het de afgelopen dagen zo lees...!

Bovenaan Onderaan