Het grote Dashcam topic

Sparkie

Forumguru
Volgens Dashcamtalk.com wordt de Mini 0801 sind oktober 2013 geleverd met .mov bestanden. Na het downloaden van je filmpje zag ik dat het .ts files zijn? Houdt dat in dat je een oudere versie hebt gekregen?
Dat viel mij ook al op. Bij mij zijn het wel .mov files.
Heb je net als Sparkie ook een cadeautje gehad van bijna 30 euro aan importheffingen?
Dat had ik via een PM ook al aan hem gevraagd. De zijne is als gift verstuurd uit CHN, dus geen importheffingen.
Op de site techmoan.com is een test van de Mini. Daar laten ze precies zien hoe het werkt. Je moet de opname toch gewoon kunnen stoppen? Ik ga wel eens even speuren wat de nieuwste firmware is. Ik wil wel de cam met .mov files hebben. Is de speler niet beeldvullend op je scherm. Zit die speler er bij?
Mijn mini is met een hele nieuwe firmware geleverd (20140114 of zoiets). Ik had die review ook gelezen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
De player staat op de camera. Het enige nadeel is dat je Applemeuk Quicktime moet installeren :mad:

@Sparkie
De Player staat op de camera? Hoe kan dat dan????
Ik heb een verkoper op marktplaats gegoogled van de Mini 0801, kost 95 euro daar met GPS. Misschien duurder dan
elders maar wel morgen in huis met Nederlandse handleiding. Of heeft iemand nog een beter idee voor een hele kleine camera met GPS voor rond de 100 euro? Liefst een Nederlandse verkoper want ik zie de bui al hangen als er iets mis is, en heb ook geen zin in weken wachten. Blackvue lijkt me ook mooi klein, maar wel duur?

Sparkie

Forumguru
Op het moment dat je de camera via USB aansluit zie in je Windhoos Explorer een extra share.
Daar staan 4 directories in; een daarvan is Player. Daar staat (bij mij in ieder geval) de Ojocam player in.

Mocht je die niet hebben; Hier en hier kan je een tweetal dashcam viewers downloaden.

Vandaag besteld dan maar de Mini met GPS. Wordt morgen al thuis geleverd! Gelijk ook maar een Transcend 32gb Class 4 erbij voor 21 euro. Zal ook wel te duur zijn volgens ervaren gebruikers hier, maar dan hoef ik het ook niet meer apart ergens te bestellen. (Class10 werd afgeraden). Heb geen zin meer om langer te zoeken. De Nederlandse handleiding heb ik al per mail opgestuurd gekregen. @Sparkie, daarin staat idd iets in over een Player in de Firmware en over het downloaden van Registrator Viewer. De Firmware is 20140116. Ik zie het wel, ben heel benieuwd, kan de cam gelijk mee op vakantie volgende week.

Vandaag de Mini 0801 binnen gekregen, zelfs nog kleiner dan ik dacht. Ziet er goed uit, nog niet in de auto meegereden want de auto krijgt eerst zaterdag een andere bak. Al wel even uit de hand gefilmd.
Ik vind het beeld erg goed, origineel is beter dan de gecomprimeerde YouTube filmpjes.
Erg duidelijke Nederlandse handleiding erbij gekregen. @Sparkie, Ik kan gewoon de opname stoppen met de OK toets. Als ik het USB kabeltje in de computer heb en sluit de camera aan, dan gaat de camera aan in USB mode en op het computerscherm worden de filmpjes getoond. Vervolgens kan ik ze downloaden. Zoals jij het moet doen herken ik niet?

svdm

Senior Member
Ook besloten om voor de Mini 0801 te gaan via Marktplaats. Liever een (snell) levering binnen Nederland dan eentje vanuit het buitenland. Ben benieuwd!

Ook besloten om voor de Mini 0801 te gaan via Marktplaats. Liever een (snell) levering binnen Nederland dan eentje vanuit het buitenland. Ben benieuwd!
Dat vond ik ook, 95 euro, met een wel heel uitgebreide Nederlandse handeling met foto's en de allernieuwste firmware. Voor een tientje goedkoper ga ik de gok niet wagen.
En ... De volgende dag in huis... Ben nogal ongeduldig als ik iets hebben wil:jaja:

• Leuk
Waarderingen: svdm

svdm

Senior Member
Herken de ongeduldigheid...

Ik ontvang 'm morgen thuis! SD-kaartje niet mee besteld, heb er nog een thuis liggen van 16GB (class 6); die eerst maar eens proberen.

Laatst bewerkt:
@svdm en @Desperado
Op dit moment al wat filmpjes op de iPad gezet van de Mini op mijn vakantieadres, ziet er nog mooier uit dan op het computerscherm. Dik tevreden mee. Vriend van mij had een soort mini op Ebay of Amazon gekocht. Type GS608. 50 dollar, plus 24 euro invoer en zogenaamd ook HD. Eerst mij uitlachen voor 95 euro, nu wij hem toen we de beelden zagen. Zonde van het geld. Wat is er toch veel nep rotzooi te koop, ongelofelijk, de cams zien er praktisch hetzelfde uit.
Wisten jullie dat je in Oostenrijk geen Dashcam mag gebruiken? Ik wist het niet, half Oostenrijk dus met de camera voor de ruit doorgereden gisteren voordat ik het toevallig hoorde. In Portugal las ik dat het ook verboden is.

RoelF

Forumguru
...
Wisten jullie dat je in Oostenrijk geen Dashcam mag gebruiken? Ik wist het niet, half Oostenrijk dus met de camera voor de ruit doorgereden gisteren voordat ik het toevallig hoorde. In Portugal las ik dat het ook verboden is.
Portugal en Oostenrijk in 1 vakantie. Dat hoor je niet vaak. :D

@RoelF
In Portugal, las ik (op de IPad) dat het daar ook verboden is...... Dat wil niet zeggen dat ik daar heen ga? Weekje skiën en dan weer aan de bak..... Was het maar waar:D

Desperado

Forumguru
Ik ga hem ook niet bij een vage firma halen, ik vraag hem gewoon voor mijn verjaardag :D
Wie iets bij wil dragen kan me via pb bereiken :yeehaa:

@RoelF
Het kwartje valt nu.....
Staat er ongelukkig.... "Op mijn IPad las ik dat het in Portugal ook verboden is" .... Of..... "In Portugal las ik dat het ook verboden was" .....ik bedoel het zelfde maar kan heel anders overkomen, alsof je daar bent.... Heel scherp hoor... Haha:dankje:

svdm

Senior Member
Heb 'm binnen! Levering binnen 24 uur, uitgebreide NL handleiding en betaling achteraf (na ontvangst)! :)
Dit weekend installeren!

Bijlagen

• IMG_8910-001.JPG
    IMG_8910-001.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 84
jeetje.. zo een knoert van een 12V-oplader! helemaal niet "mini" :nono:
Haha, nee... De rest is zo klein, daarom lijkt hij groot:laugh:
@svdm Hetzelfde als bij mij, heb em voordat ik naar Oostenrijk ging gelijk maar betaald, dat verdienen ze wel met die service.

Vandaag slaat iemand met zijn ski mijn achterlicht kapot...heb ik weer, auto net helemaal klaar.....:mad:
Allerbarstens, wat is die WiFi in het hotel hier traag, gemeten met een app... 100 kbsec

svdm

Senior Member
Mee eens @Joske, die 12V-aansluiting had dan wel even net iets kleiner gemogen!

Overigens heb ik een apart besteld 32GB micro-SD kaartje terug moeten sturen. Ondanks dat ik een Class 6 besteld had, ontving ik een Class 10. En laat ik daar nu net geen behoefte aan hebben! Gelukkig geen probleem natuurlijk om het om te ruilen, maar zending moet eerst weer retour en dan wachten op het juiste kaartje.

Bovenaan Onderaan