Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Rene C

Forumguru
Je kan kiezen - op basis van artiest/album naam of bladeren door mappen - beide is mogelijk - klopt, maar weet niet of hij dit over de bron heen trekt, volgens mij niet.

Voor wat betreft grootte van de SD kaart - zelf heb ik ook een behoorlijk muziek archief, echter hoef ik niet alle muziek in de auto. Heb voorlopig met 32Gb voldoende ruimte, maar komt ook doordat meeste MP3 is. Weet niet of ik het verschil zou horen tussen FLAC of MP3 in de auto.

Darkside

Forumguru
Ik heb nu ook alles op MP3. En heb de laatste stukken
Maar zit op zo'n 70 a 80 gig. met 128 kan ik dus nog wel even groeien.
En ik vind het wel fijn als ik alles bij de hand heb. Ookal draai ik dat ene nummer maar een keer in het jaar.

woutur

Lid
Ik blijf erbij dat de subwoofer een wassen neus is. Ik weet niet precies wat het is maar een bijdrage aan de muziek levert het niet op. Ik zet soms muziek op en speel dan met de sub op niveau -7 tot +7 (min. max.) en het verschil is gewoon nul. Alle bas komt gewoon uit de voorspeakers.

Rene C

Forumguru
@woutur - klopt al heb ik wel gemerkt wanneer je bij de canton instellingen kiest op voorin of bestuurder er meer gebeurd.

woutur

Lid
@woutur - klopt al heb ik wel gemerkt wanneer je bij de canton instellingen kiest op voorin of bestuurder er meer gebeurd.
Daar heb ik over gelezen maar dat is toch van de pot gerukt? Als ik op meer subwoofer klik in het menu wil ik meer 'oeempff'. Ongeacht wat mijn andere instellingen zijn. Bovendien wil ik bijvoorbeeld niet méér Canton Surround toevoegen want ik vind dat lang niet altijd een verbetering.

Rene C

Forumguru
Klopt - ik ben ook bij de dealer wezen navragen, maar die geven toe dat de sub bij canton puur is voor bas ondersteuning en niet als sub in de manier zoals menig persoon verwacht (ala de boom-cars) met sub lag.

Zijn er mensen met dezelfde problemen als dat ik momenteel heb?

Zenderlogo's van de DAB zenders zijn niet meer te programmeren.

030

Forumguru
Geen idee of het niet méér is, want ik het de auto pas een week.

Via FM zie ik wel logo's, maar via DAB niet.

D_R1978

Senior Member
Zijn er mensen met dezelfde problemen als dat ik momenteel heb?

Zenderlogo's van de DAB zenders zijn niet meer te programmeren.
Wat gaat er mis? Vind hij de logo's wel op de SD kaart?

Heb dit laatst nog wel gedaan na de laatste kaart update. Dealer had al wel de logo's voor FM gedaan, maar niet voor DAB. Is een beetje een werkje om handmatig te doen, maar gaat wel prima.

Frank

Forumguru
Ja, heb ze erop gezet. Had gehoopt dat je ze allemaal op de Columbus kon zetten, en dat die dan zelf de logo's gebruikte. Nu moet je dat zender per zender doen, en dus enkel voor zenders waar je dan ontvangst voor hebt

Bovenaan Onderaan