Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

MikeyMan

Actief lid
Heb nu 2300 artiesten. Das ook geen oplossing dus.

Dan maar een mapje per letter oid. wat een gezeur, zou anno 2014 toch niet meer nodig moeten zijn!

Krijg het overigens ook niet voor elkaar om te zoeken op de sd kaart.

Darkside

Forumguru
Ik gebruik gewoon de volgende indeling. Artiest of groepnaam. En daarin de albums van die artiest of groep.
Zo kan ik ook makkelijk browsen.

Een zoekfunctie is helaas niet aanwezig. Dat is wel een gemis vind ik. Had gehoopt dat ze dat wel zouden implementeren.

MikeyMan

Actief lid
The vibe spreekt over zoeken op album of artiest?

Indeling op artiest heb ik nu dus geprobeerd, maar dat levert 2600 artiesten (en dus mapjes) op voor mijn random-map.

Darkside

Forumguru
Volgens mij kan je wel een indeling maken op Artiest of Album. Maar je kan niet zoeken.

Dus niet zoek Skunk Anansie en dat ie dat alleen de albums van skunk laat zien.

Wel kan ik sorteren op Artiesten naam en dan krijg je een grote scroll lijst.
Het zou fijn zijn als je wel kon zoeken. Of beter nog via voice control (zou volgens mij makkelijk moeten kunnen, Immers ik kan ook makkelijk iemand bellen door zijn/haar naam te roepen zonder gebruik te maken van voicetags)

martijn.dutch

Senior Member
Ik weet niet precies wat je denkt te zien, maar wat iig kan is naar een adres uit je telefoon boek navigeren. Erg handig!

Darkside

Forumguru
Als je chrome gebruik wordt de pagina vertaald. Maar mijn Duits is ook niet top maar zo moeilijk zo gedaan.
Gebruik het verder bijna nooit.

micky

Forumguru
Ik heb het volgende probleem met mijn MIB, veel van de films die ik op een SD kaart heb gezet wil hij niet afspelen, hij geeft dan aan Bestandsfout en een logotje met een rode lijn erdoor, dus de ene mp4 of avi speelt hij wel en de andere niet, ik heb van alles na gekeken en kan geen oorzaak vinden, heeft er iemand een idee, google levert mij ook geen oplossing.

andrehj

Forumguru
MP4 en AVI zijn slechts zgn. "containers". In die container passen diverse compressieformaten (bijvoorbeeld h.264 of H.265). Jouw radio kan niet alle typen afspelen. Welke hij wel kan afspelen staat in de handleiding. Oftewel: RTFM.

micky

Forumguru
@andrehj de handleiding heb ik uiteraard helemaal uitgeplozen, de films rip ik allemaal op dezelfde manier, hoe kan ik zorgen dat ik de films juist op het stickje krijgt, want die fijne handleiding van je geeft dat natuurlijk niet aan ;)
hoe kan ik aan het bestand zien of hij H.264 is?

Edit, ik ben inmiddels een stukje verder, maar mijn CODEC staat standaard al op H.264 in gesteld, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen ben ik bang

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Volgens mij zit er ook een resolutie beperking op. Dus je kan geen Full HD bekijken.
Dus als je bron dat wel is en je laat de resolutie ongemoeid zal het niet werken.
Je zult dus niet alleen moeten converten naar MP4 maar eventueel ook je resolutie aanpassen

andrehj

Forumguru
En ook de max bitrate, resolutie en framerate staan in de handleiding beschreven.
Voor meer info over je files kun je de gratis utility MediaInfo gebruiken.

micky

Forumguru
werkt nog niet, ik zal er eens dieper induiken en dus blijkbaar niet mijn bestaande bestanden kunnen gebruiken, geeft niet, leuke uitdaging, @andrehj en @Darkside thanx voor jullie input, nu heb ik iets om te beginnen :)

Rene C

Forumguru
@micky , ook ik ben bezig geweest.

Heb voor dochterlief frozen omgezet. Hiervoor heb ik de resolutie en bitrate aangepast.. Hij speel hem nu wel, maar beeld is niet wat ik er van had verwacht. Dus ook ik ben nog bezig, echter besloten nu maar ff van. Het weer te genieten ipv binnen te zitten..

Michael83

Senior Member
Hoelang duurt een update van het navigatie systeem eigenlijk?
17GB, lijkt me niet in een half uurtje te gaan, en ben erg benieuwd hoe dat gaat i.c.m. KESSY.
Bij mijn vorige O2 had ik maar 30 min stroom zonder contact sleutel...

micky

Forumguru
Bij mij was het vorige week in een half uurtje klaar, gewoon onder het rijden e het laatste stukje op de oprit, overigens gaat hij gewoon verder nadat de stroom eraf is geweest.

Bovenaan Onderaan