Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Archie

Senior Member
Ik ben eens gaan lezen, maar ik heb twee vragen die ik niet beantwoord krijg; heb ik er overheen gelezen?

1) Als ik van media wissel (Radio naar bluetooth audio of SD kaart) dan is mijn standaard volume altijd weer nul. Dus moet ik weer mijn geluid aanzetten, het lijkt dan alsof mijn spotify of radio het niet doen, maar altijd weer het volume wat op 0 staat. Kan ik het standaard volume aanpassen bij wisselen van radio naar iets anders? Ik wil graag iets blijve horen :D

2) Is er een sneltoets waarbij ik het volume van de navigatie ineens uit of aan kan zetten? Vaak wil ik niet de hele weg de stem mijn muziek laten onderbreken, maar op het einde wil ik wel de weg weten (vaak het niet-snelwegstuk); bij mijn ford was hier een fijn knopje voor, maar het lijkt alsof ik hier nu daarvoor het menu in moet (tijdens het rijden niet wenselijk)?

Dank bij voorbaat!

MikeyMan

Actief lid
Hmmm. De oude zou het volgens mij wel moeten kunnen. Vreemd dat dat vervalt.

Zie net wel dat mijn HTC one de internetverbinding kan delen met de columbus. Nu nog een functie ervoor vinden ;)

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Volgens mij kon het als je toestel rSAP ondersteunt. Vind het wel jammer. andere fabrikanten leveren navigatiesystemen die dat wel kunnen. Lijkt ne handig om via spraak te reageren op een whats app

EdK

Forumguru
Zou het prettiger vinden als de whatsapp berichten getoond werden.

Sms is zooooooooooo 1900

Archie

Senior Member
Andere vraag (de eerst twee zijn nog niet echt beantwoord maar c'est la vie :D).

De TMC werkt echt voor geen meter. Wie heeft dit ook? Ik rijd elke dag van Tilburg naar Utrecht en zowel de A2 en A27 bevatten vrij veel files. Stel ik de Navigatie in; geen files. Druk ik op Traffic: wel files, maar zogenaamd niet op mijn traject. Dat terwijl er gemiddeld elke dat 10km+ files staan.

De Golf VII die ik had (met Amundsen): geen probleem; elke dag een alternatieve route om om de files heen te rijden, maar deze doet niks! Hoe kan dit? Kan ik de zender voor de TMC nog instellen? (kan het niet vinden namelijk)

Archie

Senior Member
En nog eentje: ik merk dat als ik Spotify aan heb staan dat ik dan niet met de pijltjes toetsen op het stuur kan zappen tussen de nummers? Pijltje omhoog/terug zorgt ervoor dat hij stopt? Pijltje omlaag/recht zorgt ervoor dat mijn volume ineens weg is? Ervaring mee?

micky

Forumguru
Ik zie geen keuze lijst, maar volgens mij kan ik wel zappen, zal vanmiddag nog eens proberen

MartijnW

Actief lid
En nog eentje: ik merk dat als ik Spotify aan heb staan dat ik dan niet met de pijltjes toetsen op het stuur kan zappen tussen de nummers? Pijltje omhoog/terug zorgt ervoor dat hij stopt? Pijltje omlaag/recht zorgt ervoor dat mijn volume ineens weg is? Ervaring mee?

Gebruik je spotify op Android of IPhone?

Michael83

Senior Member
De update duurt inderdaad ongeveer een uur. Echter kapte hij bij mij af nét voor 98%, dat de media verwijderd was geweest. Grrrrrr
Heel dat stuk voor niets gewacht. Iemand anders dit ook gehad?

Darkside

Forumguru
Tijdens mijn proefrit kon ik gewoon volgend en vorig nummer bedienen via het stuur.
Ik gebruik Android btw.
Blijf het alleen jammer vinden dat ik niet mijn playlists kan zien om nog makkelijker muziek te kiezen

RF1981

Lid
Ik heb sinds april een Octavia met een Columbus Navigatie. Sinds deze week zie ik steeds dezelfde twee file meldingen voorbij komen, terwijl er in werkelijkheid veel meer zijn. Bij de meldingen staat R1 (radio 1). Laatst het system ge-update naar juni 2014. Weet niet of het één met het ander te maken heeft. Iemand enig idee hoe ik de actuele file meldingen weer krijg te zien ?!?

micky

Forumguru
Ik heb even voor je gekeken, ik kan gewoon volgende/vorige nummers kiezen en zie dan de cover en info in het grote scherm, op 1 of andere manier word niet altijd de cover getoond via spotify, waarom weet ik niet.

brhahlen

Actief lid
Wat betreft het probleem met het wel/niet vertonen van de now-playing informatie bij Spotify:
Ik heb, op meerdere plekken, gelezen dat dit met de implementatie van Spotify te maken heeft. Ergens meen ik ook gelezen te hebben, maar weet zo 1-2-3 even niet meer waar, dat het bij Android niet getoond wordt, maar bij iPhone wel.
Een work-around is dat je eerst via een app afspeelt die de informatie wel toont en daarna via Spotify.

Zie ook:
http://community.spotify.com/t5/Spo...ooth-Metadata-is-not-transmitted/idi-p/650386

Archie

Senior Member
Ik heb even voor je gekeken, ik kan gewoon volgende/vorige nummers kiezen en zie dan de cover en info in het grote scherm, op 1 of andere manier word niet altijd de cover getoond via spotify, waarom weet ik niet.
Ik ben erachter gekomen dat het alleen via de kabel is. Dus in de USB poort, dan herkent hij hem als USB opslag, maar zappen lukt dan niet. Wel weer in de gewone muziek. Dus dat wordt aansluiten op de 12V lader en dan via Bluetooth.

Bovenaan Onderaan