Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

The Vipe

Actief lid
Als ik in de navigatiemodus de 'manoeuvre' weergave aanzet, krijg ik de eerstvolgende 4 of 5 verkeersaanwijzingen te zien zoals een afslag of rotonde. Erg handig en dat ken ik ook van vorige navigatie-systemen.

Echter, buiten deze verkeersgerelateerde aanwijzingen geeft de Colombus ook de eerstvolgende benzinepompen en parkeerplaatsen weer. Om sommige snelwegen zoals de A50 tussen nijmegen en eindhoven krijg ik dan zelfs tankstations en vreetschuren (zoals de McDonalds) te zien die zo'n 200 meter buiten de snelweg liggen. Ik zou mij graag willen beperken tot de aanwijzingen zoals afslagen e.d.

Voor zover ik heb kunnen zien, valt hier niets in te kiezen en moet ik het doen met de aanwijzingen die Colombus voor mij selecteert. Of zie ik (hopelijk) toch een instelling over het hoofd.

Ik zou het prettig vinden te weten dat ik bijvoorbeeld de komende 40 km rechtdoor moet op de snelweg, die informatie mist nu. Wel weet ik dat ik over 1,2 km alweer een McDonalds paseer of over 1,9 km een tankstation....

ps: ik heb versie 88

The Vipe

Actief lid
Poi uitschakelen?

Heeft helaas géén invloed op deze aanwijzingen. (heb ik getest)
Eetschuren, tankstations en parkeerplaatsen langs de weg worden - helaas - voorzover ik heb kunnen zien standaard getoond zonder dat de gebruiker daar invloed op heeft.

The Vipe

Actief lid
Onlangs iemand zelfde vraag mss zelfs in dit topic. Mét oplossing ook.

Zoek eens op 'bijzondere reisdoelen' in dit forum.

Dat was een iets andere vraag. Als ik mijn bijzondere reisdoelen uitzet, die ik op de kaart deze inderdaad niet meer getoond worden als POI. Echter, in mijn route-aanwijzingen blijven deze nog wel steeds terugkomen. Mijn conclusie: de instellingen van POI (= bijzondere reisdoelen) staat geheel los van de getoonde aanwijzingen bij 'Manoevres'.

Rick

Senior Member
Heb dezelfde irritatie, maar je kunt er voor zover ik weet niks aan aanpassen. Zou zelf bijvoorbeeld graag de flitspalen (die ik er als POI in heb gezet) in dit overzicht willen zien.

MaXt0r

Actief lid
Heb dezelfde irritatie, maar je kunt er voor zover ik weet niks aan aanpassen. Zou zelf bijvoorbeeld graag de flitspalen (die ik er als POI in heb gezet) in dit overzicht willen zien.
Rick hoe heb jij flitspalen in je Columbus gezet? Heb je hier een linkje voor?

Groet

tist

Actief lid
Ik heb zo een lijstje samengesteld en dacht er de waarschuwingen van Frankrijk er uit te hebben gehaald maar er staan er nog wel in verdorie.
Nu achteraf gezien denk ik dat ik die Poi lijst ga wissen. Gezien er geen geluidswaarschuwing voor te maken valt zie ik er echt het nut niet van in. :nono:
Je mag van Pon (zoals jullie dat noemen) immers niet naar het scherm turen als je rijd, en dat moet je dan juist weer wel wil je ergens indikatie hebben van flitspalen enz.
Blijf dus rustig mijn ander systeem gebruiken, is ook beter en geeft wel geluidswaarschuwingen bij nadering van.... ook van poi's die je zelf toevoegd, zoals een stopplaats o.i.d., en zelfs het geluid kan je zelf aanmaken. :yeehaa:

Darkside

Forumguru
Waarom mag ik niet maar mijn scherm kijken? Ik mag geen Films kijken. En wat heeft PON daar mee te maken?
Maar mijn navigatie kaart mag gewoon getoond worden. En hoewel het mooi zou zijn als er een geluidswaarschuwing of een melding op de BC getoond zou worden. Vind ik het prima om af en toe op de kaart te kijken of er op mijn weg een flitser zou staan.

tist

Actief lid
Waarom mag ik niet maar mijn scherm kijken? Ik mag geen Films kijken. En wat heeft PON daar mee te maken?
Kijken blijft kijken in mijn ogen dan toch. Kijken naar ....... dat word bepaald door PON allee ik druk me mischien fout uit, Skoda bepaald dat dus wel.

tist

Actief lid
kun je daar ook dan nog een geluid aan koppelen?
Uiteraard anders zou ik dat niet schrijven he, als ik wil geproken txt ook, zo van "nu rijd je langs de afspraak op 6 september" dat kan dus, geen enkel probleem, je moet het dan wel zelf inspreken en via soft omzetten.
En de soft die dat toelaat is gewoon TomTom.

MikeyMan

Actief lid
Vrijdag ook mijn Octavia opgehaald met de Columbus erin. Fijn apparaat met wat eigenaardigheden her en der. De 1000 tracks per folder limiet is voor mij een lastige, aangzien ik juist graag een grote map met diverse nummers heb. Dit zijn er nu een 7500-tal.

And that's not gonna fly met de Columbus. Erg jammer dat er dat soort beperkingen zijn. Toch maar eens kijken om het op artiest te sorteren.

edit: zooitje omnoemen naar \Artiest\Bestandsnaam was redelijk vlot geregeld, maar dat zijn best veel mapjes.

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
tja op zich zijn 1000 nummers nog best een boel per folder. En dit limiet is niet alleen bij VAG een "probleem" maar ook bij andere merken.
Wat jammer is is dat je volgens mij geen playlists kunt maken die over meerdere mappen verspreidt?
Of wel? Heb me hier nog niet echt in verdiept. Maar dat zou een uitkomst zijn.
Geen een playlist maken van bv Dance die dan alle mappen met dance nummers bevat.
Zo heb je geen probleem met je 1000 tracks limiet.

The Vipe

Actief lid
Het zoeken op artiest of album gaan per medium, ongeacht de folderstructuur maar volledig op basis van de metadata van de mp3 bestanden.

Bovenaan Onderaan