Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

micky

Forumguru
Maar ik heb nog nooit een anders systeem dan TomTom live gezien wat goed werkt, de live services van TT zijn echt perfect en geven zelfs files in dorpjes weer.

Ben gisteren bij de dealer geweest voor een onderhoudsbeurt en er zijn veel klachten over de file informatie. Vooralsnog lijkt het probleem bij het doorgeven van het signaal te liggen, dus aan de kant van de radiozenders. Vandaag de auto ophalen en ze zouden kijken of er sprake is van een storing. Ben benieuwd.

Dealer heeft vandaag bevestigd dat er geen fout zit in de Columbus en het dus te maken moet hebben met de informatie die radiozenders doorgeven. Het probleem zou ook aanwezig zijn bij de Seat Leon (soortgelijk systeem)

MikeyMan

Actief lid
Filemeldingen lijken wel weer aardig te kloppen, maar ik heb een flinke hoeveelheid werkzaamheden staan.

Overigens, tmc werkt altijd wat traag. Niet te vergelijken met google maps of TomTom live.

Wat me trouwens ook aardig irriteert aan de Columbus op het vlak van tmc; het is of automatisch of uit. Zou liever een vraag krijgen of ik de Route wil aanpassen.

Darkside

Forumguru
Soms is oud toch beter. De oude Columbus stelt je wel de vraag. Ben ook bang dat ik me er aan ga storen dat de nieuwe dat niet doet

Archie

Senior Member
Mijn huurauto (Golf VII) deed dat wel; was een comfortline, geen idee wat daarin zat precies. Maar het zou wel fijn zijn in de O3, want ik heb geen idee of hij iets aanpast tijdens het rijden, of dat hij meteen (op basis van de stand op moment van invoeren) de optimale route bepaald.

pantherman73

Nieuw lid
Heb ik ook 'last' van, gisteren meer dan 178 meldingen, waarvan meer dan de helft wegwerkzaamheden. Files werden ook niet getoond (waar ik wel degelijk in stond) zowel in Nav als in lijst, die voorheen wel getoond werden. Mooi dat de dealer het bevestigd, maar wat is de oplossing? Radio 1 en 538 uit de voorgeprogrammeerde zenders halen, misschien?

DVDguy

Forumguru
Ik heb in mijn Passat de 315 en heb al weken geen file meldingen meer; hooguit weg werkzaamheden :bloos:

Darkside

Forumguru
Op mijn oude Columbus nog wel gewoon file meldingen langs mijn route. Is niet altijd op tijd. Maar werkt nog net zo (goed/slecht) als 4 jaar geleden

Nu beetje met waze aan het spelen. Maar dat lijkt veel beter te werken. Ik hoop echt dat VW een update gaat uitbrengen voor Android auto zodat ik waze op het navischerm kan tonen in de toekomst

Ben nu bezig met een update van de Columbus. In de handleiding staat het update proces wordt gestopt op het moment dat het contact wordt uitgeschakeld. Echter, tot mijn verbazing blijft de update gewoon door lopen en blijft het scherm ook aan. Niet zo handig in het donker...

Doe ik iets fout?

MikeyMan

Actief lid
En Volgende maand een nieuwe. Kun je weer aan de slag :tongue:

Maar ik zou sowieso de update gewoon in één keer afmaken om gezeur te voorkomen.

Zie eerder dit topic. Je kan gewoon de auto uitstappen als je bezig bent met een update (laat de USB-HD of de SD-Kaart er wel in zitten), de update zal na een paar minuten stoppen.

Als je dan weer instapt en verder rijd zal ie verder gaan waar ie gebleven is.

@Jelmer85, inderdaad schakelt het scherm zich uit en had jouw reactie ook gelezen. Echter, het duurde mij wel heel erg lang, ik denk toch al snel zo'n 5 minuten.

Ik heb in het verleden al eens met een lege accu gestaan door een navigatiesysteem. Was toen lekker een filmpje aan het kijken en de volgende dag, geen juice meer. Dus wilde dit graag voorkomen.

Bovenaan Onderaan