Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

The Vipe

Actief lid
Wat betreft het laatste, die kun je volgens mij niet uitzetten

Klopt, is niet aanpasbaar. Ik heb deze vraag onlangs hier ook in dit forum gedropt. Spijtig, want het irriteert mij mateloos.

Andere vraag: weet iemand óf en hoe je het opstartlogo van de Columbus kunt aanpassen met een zelf gekozen plaatje?

Darkside

Forumguru
Was dat niet voor de Oude columbus. Daar heb je idd tootljes en DVD;s voor.
Voor het nieuwe systeem is, meen ik, nog geen tooltje voor uitgebracht.

Het is stil rondom de TMC discussie en het niet juist doorgeven van de file-informatie. Zijn hier bij de Skoda rijders die problemen ondervonden nog (positieve) ontwikkelingen?

Heb de afgelopen week veel km's gemaakt door NL zowel in het Brabant, Zuid-Holland en Noord-Holland met soms wel en soms niet actuele file-informatie. Duidelijk is wel dat bij mijn Skoda het 538 TMC basic kanaal de Traffic lijst overheerst. Een enkele file-melding die doorkwam waarop de dynamische route in werking trad, kwam van Skyradio of Radio Veronica. 538 gaf ook wel eens een file door maar dit werd niet opgepakt door de navigatie. In de toelichting van de file stond meestal de gemiddelde snelheid op dat traject.

Dus ben benieuwd of er al oplossingen zijn. Zeker rijdend in de spits vind ik het wel handig als de file-meldingen goed doorkomen

Rene C

Forumguru
Wanneer ik bij mij in de lijst kijk/keek de afgelopen dagen stonden de files erin maar ook alle werkzaamheden. Zelfs ongeval op A29 stond er tussen.

Bij mij pakt hij signaal van skyradio..

@Rene C mag ik hieruit opmaken dat jij de radio ook dagelijks hebt ingesteld op Skyradio. Of krijg je dit signaal door ongeacht de zender die je hebt ingeschakeld.

Even ter informatie. Ik heb Radio 538 ook een mail gestuurd met dezelfde vraag zoals deze door Rick aan Radio 1 is gesteld. Zoekend op internet blijkt dat zowel Radio 538 als Radio 1 gebruik maken van de VIDBasis provider. Echter, Radio 538 geeft op dit moment aan geen problemen te ondervinden, maar willen toch controleren of de signalen op de masten goed worden doorgegeven. Ofwel wordt vervolgd....

Wat wel apart is, is dat mocht ik een file doorkrijgen deze inderdaad afkomstig is van of Skyradio of Radio Veronica, maar dat de gehele lijst niet wordt ververst door dit signaal.

MikeyMan

Actief lid
Zojuist even geprobeerd om mijn iPod aan te sluiten op de Columbus in m'n greenline. IPod geeft netjes een skodalogo weer, maar dat was het verder. Krijg de melding 'USB storing' op het scherm.
Heb ik toch een extra kabeltje nodig?

MartijnW

Actief lid
@Rene C mag ik hieruit opmaken dat jij de radio ook dagelijks hebt ingesteld op Skyradio. Of krijg je dit signaal door ongeacht de zender die je hebt ingeschakeld.

Ik heb zelden de columbus op een radiozender met TMC staan, maar eigenlijk altijd mijn eigen muziek op sd kaart en ik krijg wel gewoon TMC meldingen. Het werkt echter nog steeds niet lekker heb ik het idee. Afgelopen weekend Duitsland doorkruist op weg naar Polen en in Duitsland kreeg ik netjes heel veel file-informatie.

micky

Forumguru
@wimpie33 @blauwkeut heeft er 2 gekocht, ik zag er een foto van, kijk maar even in zijn draadje, ik zelf heb de snellere gekocht werkt perfect, wellis waar 64Gb vind ik meer dan genoeg voorlopig.

Hans_RS

Forumguru
Zojuist even geprobeerd om mijn iPod aan te sluiten op de Columbus in m'n greenline. IPod geeft netjes een skodalogo weer, maar dat was het verder. Krijg de melding 'USB storing' op het scherm.
Heb ik toch een extra kabeltje nodig?

Heb een kabeltje van iPod-aansluiting (de oude, geen lightning) naar usb + aux. Werkte perfect. Laatste keer wou hij niet meer verbinden, maar moet het nog eens opnieuw proberen nu de batterij volledig plat is gegaan van de iPod.

Mijn ervaring: een USB-stick of SD-kaart crasht nooit.

micky

Forumguru
Heb een kabeltje van iPod-aansluiting (de oude, geen lightning) naar usb + aux. Werkte perfect. Laatste keer wou hij niet meer verbinden, maar moet het nog eens opnieuw proberen nu de batterij volledig plat is gegaan van de iPod.

Mijn ervaring: een USB-stick of SD-kaart crasht nooit.

En alle Apple producten ook niet :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
ik hoop dat dat sarcastisch was micky en ik ga er dan ook niet verder op reageren :)
Nee hoor, ik was serieus...

Maar ik praat hier wel over mijn eigen situatie, met slechts 1 mac-mini, 1 iMac 24" early 2008 (jaja, die draait nog steeds als een lier), eerste ipod tough, alle iphones die er zijn geweest (iPhone 6 kan ik nog niet beoordelen), macbook Pro early 2013, ipad 2, ipad mini... timecapsule en een zooitje airport express-jes.

Ik heb nog nooit iets uit moeten zetten omdat het vastliep, er heeft zich ook nog nooit iets uit zich zelf uit gezet omdat het vast liep.. :)

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
hebben we niet ergens anders nog een...

Apple-vs-Android-vs-Windows.jpg

draadje lopen? :pieker:

:D :D :D

P.S. ik supporter voor dat zilveren Appeltje btw :laugh:

Archie

Senior Member
Het is stil rondom de TMC discussie en het niet juist doorgeven van de file-informatie. Zijn hier bij de Skoda rijders die problemen ondervonden nog (positieve) ontwikkelingen?

Heb de afgelopen week veel km's gemaakt door NL zowel in het Brabant, Zuid-Holland en Noord-Holland met soms wel en soms niet actuele file-informatie. Duidelijk is wel dat bij mijn Skoda het 538 TMC basic kanaal de Traffic lijst overheerst. Een enkele file-melding die doorkwam waarop de dynamische route in werking trad, kwam van Skyradio of Radio Veronica. 538 gaf ook wel eens een file door maar dit werd niet opgepakt door de navigatie. In de toelichting van de file stond meestal de gemiddelde snelheid op dat traject.

Dus ben benieuwd of er al oplossingen zijn. Zeker rijdend in de spits vind ik het wel handig als de file-meldingen goed doorkomen
Weinig verschil; de files komen wel door maar hij geeft ze niet accurraat weer, heb me er bij neergelegd.
Gewoon Waze aan ernaast en als de navi afwijkt dan volg ik waze. Niet zoals de designers het bedoelt hebben, maar het werkt gewoon niet optimaal.

Bovenaan Onderaan