Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

MartijnW

Actief lid
Het werkt toch nog niet helemaal lekker. Krijg nu wel een.paar meldingen van files binnen via Veronica en BNR, maar de 140 meldingen van werkzaamheden via NPO1 blijven erin en NPO1 geeft nog geen files weer.

MartijnW

Actief lid
Ja, volgens mij maakt de Columbus geen ondersheid in welke zender de melding uitzendt.

In VCDS hebben we overigens maar één regel gevonden die iets met TMC te maken had:
"Fee Based Traffic Information (TMC)", welke bij mij de waarde 15 heeft.
En is daar iets in aan te passen?

Antera

Donateur
Dat is een aanpasbare waarde maar moet eens zien bij een auto die het niet heeft of het daar 0 is misschien

Ramonq

Senior Member
Vanochtend weer de A2 vanuit Den Bosch naar Utrecht; op 3 plaatsen files; op de tomtom en waze op de foon staan ze vermeld; maar de Columbus ziet een compleet lege weg! #fail

De tmc in mijn opel meriva (navi 900-systeem) laat nooit mijn dagelijkse files zien (Nijmegen-Den Bosch). Hij haalt de gegevens van verschillende zenders, die niet dezelfde hoeven te zijn als naar de zender waar je naar luistert.

De Tom Tom met HD traffic in mijn Renault megane is daarentegen wel heel accuraat op hetzelfde traject.

Joske

Forumguru
Ja, volgens mij maakt de Columbus geen ondersheid in welke zender de melding uitzendt.

In VCDS hebben we overigens maar één regel gevonden die iets met TMC te maken had:
"Fee Based Traffic Information (TMC)", welke bij mij de waarde 15 heeft.
dat zal volgens mij te maken hebben met TMC pro (dacht ik dat het noemde), een betaalservice voor verkeersinfo. Daar zal de Columbus op voorbereid zijn wsl. :)

DVDguy

Forumguru
Ik rijd nu nog in Passat met 315 radio/navi en heb de laatste dagen vaak geen info en dan ineens alle wegwerkzaamheden en soms verkeersinfo.
Vanochtend geen info en vanavond verkeersinfo die actueel was!

MikeyMan

Actief lid
Zijn er meer mensen met de Columbus icm DAB die hun DVD hebben laten vrij-schakelen?

Ik heb sinds deze aanpassing geen diashow meer gezien, terwijl dit hiervoor prima ging!
@Antera; eerder van gehoord toevallig? Kan ik resetten zonder de unlock ongedaan te maken?

micky

Forumguru
Ik, maar ik heb nog nooit een diashow aangezet, zag het wel ergens staan, maar waar is dat voor/wat is het nut?

Antera

Donateur
Heb nog iemand met hetzelfde probleem en ben navraag aan het doen dit op te lossen bij de gasten van VCP. Net nog 2 auto's gehad waarbij de ene het wel bleef werken en de ander helaas ook niet beide Golf 7

Resetten kan je het systeem altijd zonder de VIM te verliezen mits het systeem compleet naar fabrieksaf word terug gezet door b..v de dealer dan kan het voorkomen dat je het verliest. Dit helaas al een paar keer gehad maar kan je vrolijk weer langs komen voor heractiveren VIM

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Keep you posted en zal als er en oplossing is dit natuurlijk kosteloos herstellen en iets wat ik voortaan ga melden als ik VIM ga doen bij auto's met DAB

micky

Forumguru
Weerbericht, programmainformatie, nieuws etc :)
Oke, ik heb net gekeken, het enige wat ik aan kan zetten mbt diashow zijn foto's die op een stickje staan, de zaken die jij noemt kan ik nergens vinden, ook niet in de handleiding van de Columbus, wellicht zie ik iets over het hoofd, kun je me op weg helpen? waar moet ik kijken in de Columbus?

micky

Forumguru
@MikeyMan werkt bij mij idd ook niet, heb verschillende zenders geprobeerd, sommigen geven een logotje rechts onderin met een rode lijn en de anderen, daar wordt het beeld zwart en om de zoveel seconden komt in het donker het woord DAB in beeld...
Hoe zou dat moeten werken dan, heb je daar een afbeelding ofzo van?

micky

Forumguru
@MikeyMan , maar bedoel je hiermee dat het bij mij ook niet meer werkt, ik weet namelijk niet waar ik naar moet kijken omdat mijn VIM al na 2 dagen is doorgevoerd, heb er dus nooit op gelet voor de tijd.

Archie

Senior Member
Vraag: Door middel van nog een keer op de NAV toets te drukken krijg je een tweede schermpje, ik heb de optie manouvre aanstaan (dus in het tweede schermpje op je grote scherm) waardoor ik ook daar kan zien waar ik heen moet en welke baan ik moet pakken. Daar staan de eerst volgende paar acties in opgenomen.

Maar nu staan daar ook alle restaurants, pompen etc op de route in en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb de POI op het 'grote' scherm als uitgezet, maar in het 'kleine' scherm blijven ze staan; kan dat uit?

Bovenaan Onderaan