Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Rick

Senior Member
Ik heb normaal gesproken ook meerdere zenders, maar nu lijkt Radio 1 alle verkeersinformatie te overschrijven op een of andere manier. Luister wel veel naar Radio 3 die misschien verwijst naar TMC van radio 1. Geen idee of dat zo werkt. Overigens is je screenshot van DLD @micky , maar begrijp dus dat je in NL ook andere zenders hebt.

Archie

Senior Member
Zo die zijn snel:
Goed man! Nu maar hopen dat het snel is gefixt (hoewel ik dus hoor dat er meerdere zenders zijn waar hij uit kan kiezen.

@Antera; weet jij of er VAGCOM instellingen zijn die het kiezen van je TMC zender op de nieuwe columbus weer mogelijk maken? (ik nam aan dat jij de guru bent op dit gebied, anders sorry)

Antera

Donateur
Ze noemen me misschien de Vagcom Goeroe maar kan helaas niet alles. Of TMC werken gaat is maar de vraag want TMC kan op meerdere manieren werken en heb nog niet gezien of de O3 dit ook mogelijk heeft ( Edit zie dat het wel kan) . Dit is ene nieuwe vraag die ik zal moeten opzoeken in een systeem als ik een O3 over de vloer krijg wat de laatste tijd ineens erg weinig meer is helaas

Rick

Senior Member
Zijn allemaal wel dezelfde bronnen. Google maar eens op VIDBASIS. Dus er is een verband.

Ik heb gisteren wel de columbus naar fabriek instellingen gezet, maar zag direct daarna geen files in de lijst. Alleen maar vooraangemelde wegwerkzaamheden. Vanochtend weer file meldingen.

MartijnW

Actief lid
Ik heb gisteren wel de columbus naar fabriek instellingen gezet, maar zag direct daarna geen files in de lijst. Alleen maar vooraangemelde wegwerkzaamheden. Vanochtend weer file meldingen.

Als je hem terugzet naar fabrieksinstellingen ben je dan ook de meest recente kaart kwijt? Ik neem aan van niet, toch ?

Nee dat niet , zijn alle aanpassingen die je hebt gemaakt. Je kan ook alleen de settings van de navi terugzetten. Maar het heeft niet geholpen denk ik.

RF1981

Lid
Ik heb ook alles terug gezet naar de fabrieksinstellingen. De update van de kaart en de MP3 bestanden ben je dan NIET kwijt.

Lost alleen het problem niet op.

Vanalles geprobeert, maar krijg alleen maar meldingen via NPO R1, niet via Radio538 of Sky Radio..........

micky

Forumguru
Vanochtend ook nog maar weer even gekeken hier in Noord Nederland, gewoon files van andere stations bij mij hoor ImageUploadedByTapatalk1412925555.530317.jpg

MikeyMan

Actief lid
Ja, volgens mij maakt de Columbus geen ondersheid in welke zender de melding uitzendt.

In VCDS hebben we overigens maar één regel gevonden die iets met TMC te maken had:
"Fee Based Traffic Information (TMC)", welke bij mij de waarde 15 heeft.

Archie

Senior Member
Toch wel interessant, want ik rijd van zuid naar midden Nederland, en ik bleef deze ochtend alleen maar werkzaamheden zien, hij blijft ook alleen maar Radio 1 zien (die nog steeds problemen hebben), skyradio of 538 helaas niet.

Waarschijnlijk heeft het er niks mee te maken maar wellicht goed om te proberen:

Wat ik na de factory reset alleen heb aangezet is de TP verkeersinformatieherkenning. Dat heeft in feite niks met de TMC te maken want TP zorgt er alleen voor dat als je naar een andere bron als de radio luistert deze dan kort wordt onderbroken. Setting zit onder Radio -> Verkeersinformatie TP

Bovenaan Onderaan