Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

micky

Forumguru
goed, maar dat is dan waarschijnlijk de Bluetooth update die er ook staat, maar deze kan ik niet vinden hoe te installeren

MikeyMan

Actief lid
DaT lijkt me niet, mirrorlink is volgens mij altijd via kabel.

Dat gezegd hebbende, de update zal toch wel op dezelfde manier werken?

Dat vind ik inderdaad ook aardig vervelend. Bij een telefoontje gaat ie naar de telefoon-stand en blijft daar ook op staan. Hij gaat dan -ook na ophangen- niet terug.

Zelfde geldt bij een melding vanuit de auto, zoals ruitensproeiervloeistof, dan blijft ie ook op auto-meldingen staan.

Wat mij is opgevallen is dat als je even wacht tot de ander ophangt en je zelf van de knoppen afblijft de Maxidot weer op het eerdere scherm terugkomt. Hang je zelf op dan blijft de telefoon in de Maxidot staan.

martijn v o

Forumguru
Duurt het op de SD kaart zetten ook zo lang? hij zegt dat is 4 en een half uur bezig is maar daar staat ie al een half uurtje op. Het downloaden ging ook al zo lekker traag maar dat was nog maar 1,5 uur.

EdK

Forumguru
alles ligt aan de schrijfsnelheid van je SD kaart
Heb je zo'n goedkoop kaartje dan kan zomaar die schrijfsnelheid eens heel slecht zijn met gevolg dat je 4 uur mot wachten...

Hans_RS

Forumguru
waarom staat er eigenlijk:

Do not download unnecessarily 21,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in November
Dus je kan deze update doen, maar in november (dat zijn we wel al) komt er dan nog eens een andere update?

micky

Forumguru
Ik loop echt vast, mijn Columbus vind de update gewoon niet, zo ziet mijn map op de SD kaart eruit, kan iemand waar het wel gelukt is kijken of het bij hem hetzelfde is svp? ImageUploadedByTapatalk1414858808.571788.jpg

MikeyMan

Actief lid
Yup, precies hetzelfde.

Hoe heb je de kaart geformatteerd? Fat32?

Zoals ik zei; ik moest ook een paar keer het kaartje in en uit doen.

martijn v o

Forumguru
Zo ziet hij er bij mij ook uit hoor!
Werkt de SD kaartlezer in de auto wel?
Ik heb ook lopen pielen door verschillende keren het kaartje eruit en erin te doen.
Volgens mij moet je hem eruit laten dan de update toets indrukken en als ie gaat zoeken het kaartje erin duwen.

micky

Forumguru
kaart lezer werkt, sd kaar is al eerder gebruikt voor de vorige update, ik zal eens proberen hem er later in te steken, maakt lezer 1 of 2 nog uit denken jullie?

Hans_RS

Forumguru
bij mij is er dus iets fout gelopen denk ik. na de update komt er op het scherm als ik op navi duw: opslagmedium met correcte navigegevens niet aanwezig

of zoiets... :(

Hans_RS

Forumguru
't is ondertussen dus toch gelukt. 5e, keer na allerlei foutmeldingen en herstarten, de goede keer :)

Bovenaan Onderaan