Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

micky

Forumguru
Zo, bij mij is hij aan het updaten, ik heb de SD kaart opnieuw geformatteerd en de bestanden er opnieuw opgezet, maar niet in een aparte map, je ziet direct verschil of hij hem wel of niet pakt, nu stond er direct na het plaatsen van het kaartje boven in het scherm "software update" en dan in het midden bestanden zoeken.

Joske

Forumguru
en kan iemand mij vertellen wat nu de grote verschillen zijn? :)

ik moet nog steeds eens een update doen eigenlijk... :bloos:

micky

Forumguru
kaarten zijn uiteraard bijgewerkt met nieuwe/gewijzigde straten en de 3d gebouwen zullen uitgebreid zijn

micky

Forumguru
@Joske een paar pagina's terug staat deze: http://infotainment.skoda-auto.com/ link, daar staat een hou to filmpje, je voert je vin in krijgt de update te zien download hem, pak hem uit in een geformatteerde (FAT) SD kaart (ik heb dus de bestanden er los op gezet en niet in de map die hij zelf creëert), Columbus opstarten bij navi naar het instellingen menu gaan klik op versie en dan op update, dan gaat hij zoeken naar de bestanden, op dat moment druk je de SD kaart erin (slot 1 of 2 maakt niet uit) als het goed is begint hij te installeren, anders nog een paar keer de kaart verwijderen, het zoeken kan wel even duren trouwens

@Joske een paar pagina's terug staat deze: http://infotainment.skoda-auto.com/ link, daar staat een hou to filmpje, je voert je vin in krijgt de update te zien download hem, pak hem uit in een geformatteerde (FAT) SD kaart (ik heb dus de bestanden er los op gezet en niet in de map die hij zelf creëert), Columbus opstarten bij navi naar het instellingen menu gaan klik op versie en dan op update, dan gaat hij zoeken naar de bestanden, op dat moment druk je de SD kaart erin (slot 1 of 2 maakt niet uit) als het goed is begint hij te installeren, anders nog een paar keer de kaart verwijderen, het zoeken kan wel even duren trouwens

Prima uitleg, heb het net zo gedaan en de kaarten zijn bijgewerkt.
Is nu versie 2015 ipv 2014-2015.

oud: V03959800MC0086 ECE 2014/2015
nieuw: V03959800MD0098 ECE 2015

martijn v o

Forumguru
Heeft iemand dan al wel (ook voor de update) een 3D gebouw gezien dan? Ik heb hem gelijk ingesteld op 3D gebouw maar nog geen echte 3D gezien.

Bertuz

Lid
Enige 3D gebouw wat ik gezien heb is het stadion van twente. Moet zeggen dat ik ook nog nooit de kaarten heb geupdate.

micky

Forumguru
Heeft iemand dan al wel (ook voor de update) een 3D gebouw gezien dan? Ik heb hem gelijk ingesteld op 3D gebouw maar nog geen echte 3D gezien.
Ja hoor ik zie ze wekelijks oa als ik in Hannover rijd, in heuvelachtig gebied zie je ook hoogteverschil om je heen

rmvw

Nieuw lid
vraag over deze update,
als je de vorige update bekijkt is dit P88_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.13_Mib1
dit zijn dezelfde files als bij deze update in de directory Mib1 alleen nu wat groter
in de directory Mib2 staan grote deels de files als in Mib1
vraag is dus waarvoor of wat doen de files in de directory Mib2, moet deze wel gebruikt worden ?
misschien zijn daar ook wel de problemen met het installeren en moet je alleen de files uit de directory Mib1 in de root van je sd kaart zetten

wat 3d weergave gebouwen betreft ook in Rotterdam zijn er div. 3d gebouwen

EdK

Forumguru
dat is een map met file's daarin, en misschien zijn het wel controle files die gebruikt worden tijdens de update.....

Bovenaan Onderaan