Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

micky

Forumguru
Nee, niet anders gemerkt. Mijn iPhone 6 Plus connect gelukkig nog steeds zonder problemen
heb je nu wel of geen update van BT gedaan? zo ja, hoe doe je dat, ik kan nergens vinden waar te updaten, of doe je dat net as bij een kaart update?

brhahlen

Actief lid
Zijn er gebruikers met Iphone die de foto's van de contacten onder de sneltoetsen zien.?

Ik (Ihpone 5s) namelijk niet, maar android van mijn vrouw wel.
Ik zie dat met Android ook niet... Maar dat kan blijkbaar ook te maken hebben met het soort plaatje enzo...
Staat nog op mijn "uit te zoeken" lijstje :)

micky

Forumguru
mijn werktelefoon (Nokia Lumia windowsphone) doet het perfect ongeacht de afbeelding, mijn fijne Iphone niet, ik kan er mee leven, ik gebruik toch doorgaans de spraakfunctie...

Rene C

Forumguru
Heb gemerkt dat A15 - vaanplein er nu wel goed op staat.

Ook bij 1 collega geinstalleerd en werkend.. Nog 2 te gaan :jaja:..

Als ik website van skoda-auto mag geloven is update 98 nog niet uit..:D

Rene C

Forumguru
@martijn v o , euh ja...

Heb in 1 andere auto zowieso deze update geinstallleerd. Geen idee of er echte een koppeling is tussen je VIN en de update.. Lijkt me in principe van niet, doen ze op de site navigation.com tenslotte toch ook niet.. En als ik dr site skoda-auto moet geloven moet je daar de update vandaan halen.

Dus als er liefhebbers zijn met een 32gb kaart heb ik een update om te kopiereen..

Stuur me dan maar een pm

Rick

Senior Member
Nog even over de file meldingen. Radio 1 meldt (28/10):
Voor zover wij kunnen zien is de doorgifte van de TMC data up to date en lijken er geen problemen te zijn.
Ervaart u nog steeds problemen?

Mijn vraag daarop:
Het lijkt er inderdaad op dat de files wel weer in mijn navigatiesysteem verschijnen. Wat er volgens mij gewijzigd is is dat ook alle werkzaamheden worden meegegeven in de TMC stroom. Klopt dat? De lijst lijkt niet up-to-date dus de toegevoegde waarde er van is in mijn ogen niet groot. Blijft dit zo?

Reactie radio 1 (4/11):
Het klopt dat er sinds kort ook wegwerkzaamheden aan de dataset zijn toegevoegd. Dit zal ook zo blijven. Wat ik begrijp uit uw mail is dat deze informatie niet blijkt te kloppen. Heeft u hier een voorbeeld van, of kunt u omschrijven hoe de informatie niet klopt? Dan kan ik dit doorgeven aan de juiste partij zodat zij goed kunnen onderzoeken wat het probleem is en hoe de dienstverlening verbeterd kan worden.
Mijn persoonlijke ervaring is na een aantal dagen files: files staan wel in de traffic lijst, maar niet ingetekend op de kaart, dus geen balkje naast de weg. Wat wel anders is heb ik het idee is dat meer details worden gemeld van de files. Bijv.: gemiddelde snelheid 20km/u. Die melding komt dan eigenlijk ook altijd overeen met de melding in flitsmeister. Klopt het dat dit eerst niet werd gemeld? Misschien dat logica nu is geworden: stilstaand verkeer is met balkje en langzaam rijdend verkeer zonder balkje naast de weg. Vertraging wordt wel meegerekend in de ETA. Daarnaast ben ik nog geen gemelde wegwerkzaamheden tegengekomen die er ook daadwerkelijk waren. Jullie?

Joske

Forumguru
Even de situatie in BE: bij mij werkt de traffic lijst wel up to date, dus daaruit kunnen we mss concluderen dat het wel degelijk aan de verzender van de info ligt? :)

MikeyMan

Actief lid
Ik vind het persoonlijk ook geen verbetering, al die wegwerkzaamheden.
Het zijn verschrikkelijk veel meldingen zo, valt niet meer doorheen te bladeren.

Volgens mij is het wel zo dat de Columbus de route niet automatisch aanpast met de wegwerkzaamheden.

@Rick, jouw verhaal lijkt exact een weerspiegeling van mijn situatie. Inderdaad er komen wel files door. Op basis van de "oude situatie" zijn Veronica en Skyradio hofleverancier en volgt ook een melding via de navigatie. 538 heeft dezelfde service als R1. 538 levert inderdaad informatie aan. Gaat het om stilstaand verkeer, dan ook een melding via de navigatie. Gaat het om langzaam rijdend verkeer dan inderdaad in de omschrijving de gemiddelde snelheid binnen de file, maar geen melding via de navigatie.

De lange lijst met wegwerkzaamheden kloppen meer niet dan wel. Heb in de afgelopen week 1 keer een juiste melding gehad en dat was volgens mij op de kruising A59/A29 bij Willemstad.

Misschien betekent dit wel dat er een update in de software moet komen zodat alle langzaam rijdend en stilstaand verkeer juist wordt vermeld op het scherm en in de navigatiemeldingen.

Bovenaan Onderaan