Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Renzo4000

Forumguru
Ik ben toch erg benieuwd of mirrorlink ook op de huidige columbus beschikbaar is. Als je op de site kijkt lijkt dit wel zo te zijn:

Columbus
Besides the radio and GPS, you can also use the Columbus infotainment GPS system to control your vehicle settings using the Car button on the control panel without needing a display. The Columbus infotainment GPS system has:

• - 8“ color touch display
  • - AM/FM and DAB frequencies
  • - Four speakers in front and four speakers in back
  • - Aux-In, USB with Apple connectivity
  • - DVD drive
  • - Two SD card slots
  • - Touch screen
  • - 3D navigation
  • - Bluetooth
  • - Internal memory
  • - Voice control

You can also use the Columbus infotainment system to access the MyDestinations MyDestinations web application, which lets you generate Special Destinations (vCard), an Image with GPS coordinates (where you can use the navigation) as well as enabling the prepration of particular points of interest (PPOIS) for putting in your GPS.

Updates that are available for infotainment GPS Columbus.

• Bluetooth®
  • Maps
  • Radio station logos
  • MirrorLink®

De handleiding is hier in ieder geval nog niet op aangepast (is nog van begin 2014). Zou het kunnen zijn dat het alleen met recente smartphones zichtbaar wordt? Heeft iemand bijvoorbeeld de Samsung S5 / HTC One M8 / LG G3 etc? Dat zou nog kunnen verklaren waarom anderen het niet zien omdat hun telefoon niet compitable is met mirrorlink. Ik heb zelf een S5 maar nog geen O3 :( ... die komt eind december pas.

Darkside

Forumguru
Volgens mij moet je het menu Mirrorlink ten alle tijden hebben als het beschikbaar is.
En zal je pas daarna de koppeling moeten maken met een geschikte telefoon.

Darkside

Forumguru
Hij zou in het swipe menu moeten staan. Dus waar je via touchscreen naar de verschillende onderdelen gaat.
De vraag is en blijft. Krijg je nu via een update mirror link of niet ?

wimpie33

Forumguru
Skoda Nederland weer niks van mirrorlink op de Columbus in de O3. Ook de dealer weet van niks. Alleen op de nieuwe Fabia is dit straks mogelijk

peterrapid

Forumguru
Dus in swipe menu geweest van Columbus en in de grote iconen niks tevinden en als ik ieder icoon open duw vind ik ook niks terug... ik heb het niet :wavecry:

RF1981

Lid
Hallo allemaal,

Nog even over die filemeldingen. Ook bij mij zijnnu de filemeldingen alweer een tijdje zichtbaar, tussen alle wegwerkzaamheden door. Idd meer informative over de files, maar wat ik ergerlijk vind worden de files niet meer (rood) weer gegeven op de kaart. Dus hetzelfde als wat Rick ziet.

Ik vond het altijd vrij handig om op de kaart de (rode) files te zien. Kon ik vrij makkelijk bepalen welke snelweg ik het beste naar huis naar nemen.

Iemand enig idee of dit hersteld wordt ?!?

Het zou ook mooi zijn als de files en wegwerkzaamheden gescheiden zouden worden. Is dat ergens in te stellen ?!?

micky

Forumguru
Ik vind het persoonlijk ook geen verbetering, al die wegwerkzaamheden.
Het zijn verschrikkelijk veel meldingen zo, valt niet meer doorheen te bladeren.

Volgens mij is het wel zo dat de Columbus de route niet automatisch aanpast met de wegwerkzaamheden.
als je even bovenaan klikt op "op mijn route" dan heb je maar een hele kleine lijst hoop ik voor je, de rest is toch niet interessant?

Badnews

Senior Member
Heeft iemand die ook wel eens gehad:

Ik was mijn navi aan het upgraden, echter kreeg ik een vage melding en toen was de navi traag (schokkerig), wilde niet (verder) updaten en nu gaat ie NIET MEER UIT:(

Dus alles blijft aan, kan hem ook niet knopje uitzetten en ben bang dat morgen ochtend mijn accu leeg is..

Suggesties???

wimpie33

Forumguru
zoals ik het begrijp van een forum van onze oosterburen zou mirrorlink pas midden 2015 beschikbaar zijn...

http://www.skodacommunity.de/skoda-...ml?s=be059624d5461f38f10288461f68c5bdef5f8a82

wat ik verder niet helemaal snap is hoe hebben ze in onderstaand filmpje een hdmi-in gemaakt ? :arghh:

dan zou je bijvoorbeeld gewoon een apple tv of chromecast soortgelijk apparaatje kunnen aansluiten natuurlijk..

Kan de link helaas niet openen. Maar is mirrorlink zonder extra hardware mogelijk op de nieuwe Columbus?. Lijkt me super

Badnews

Senior Member
Kaart updates serie 98.. Mogelijk met een nieuwe sd kaart kan ik het oplossen.
Lijkt een fout op mijn huidige te zitten, hij vraagt nu om een geldige kaart bron, dus hopen dat dit het is.
Hopelijk gaat ie dan weer uit :(

Joske

Forumguru
en als dat niet werkt.. moet je de batterij toch maar loskoppelen hoor, dan gaat ie zeker uit gaan ;)
(en geen platte batterij morgenvroeg)

Badnews

Senior Member
Accu losgetrokken en weer aangesloten.
Nu gaat ie wel weer uit. Knop indrukken hielp niet, factory reset niet (helaas dus nu alle bluetooth en zenderplaatjes kwijt, morgen in de file weer wat te doen).

Maar nu gaat ie weer gewoon uit, navi werkt niet tot se update voltooid is, dus nieuw kaartje en morgen weer proberen .. Schrok er best wel van, er is gewoon geen reset optie op dat ding lijkt het.

Hopelijk kan ik morgen zeggen dat de kaartupdates toch gelukt zijn.

notjes

Actief lid
Columbus
Besides the radio and GPS, you can also use the Columbus infotainment GPS system to control your vehicle settings using the Car button on the control panel without needing a display. The Columbus infotainment GPS system has:

• - 8“ color touch display
  • - AM/FM and DAB frequencies
  • - Four speakers in front and four speakers in back
  • - Aux-In, USB with Apple connectivity
  • - DVD drive
  • - Two SD card slots
  • - Touch screen
  • - 3D navigation
  • - Bluetooth
  • - Internal memory
  • - Voice control
You can also use the Columbus infotainment system to access the MyDestinations MyDestinations web application, which lets you generate Special Destinations (vCard), an Image with GPS coordinates (where you can use the navigation) as well as enabling the prepration of particular points of interest (PPOIS) for putting in your GPS.

Updates that are available for infotainment GPS Columbus.

• Bluetooth®
  • Maps
  • Radio station logos
  • MirrorLink®
http://updateportal.skoda-auto.com/

staat inderdaad mirrorlink ben eens benieuwd

Bovenaan Onderaan