Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Michael83

Senior Member
The last update was in June 2014, the next update is scheduled for November 2014. details
Map update takes place twice a year, other software updates, eg. Bluetooth, MirrorLink or Radio Stations Logos runs intermittently, as needed.

micky

Forumguru
Er komen 2 updates per jaar, de laatste die we allemaal gedownload hebben is kaart 2015, dus de update van november (ook al was het nog oktober), ik weet het niet zeker, maar ik vrees dat we gewoon een half jaar moeten wachten

Badnews

Senior Member
Op de een of andere manier heeft de auto vandaag de mislukte update poging ongedaan gemaakt (incl. een complete herstart van het entertainment systeem zoals ie dat zo mooi noemde).
Nu pakt weer (een nieuw) sd-kaartje met de update en is weer begonnen met updaten. Duimen dat ie het blijft doen, morgen op de heen reis naar mijn werk zal ie ongeveer klaar zijn.

Michael83

Senior Member
@Badnews ik had dat ook. Heb je je sd kaart op fat32 geformatteerd ?
Probeer NTFS eens, staat ergens in een minimale uitleg had ik gezien, bij mij kapte hij op 98% met fat32.
NTFS ging wel goed.
Belachelijk zulke grote updates, en eisen dat je een 32 gb kaart hebt, maar goed ;)

micky

Forumguru
@Michael83 sorry hoor, maar hoe kun je zo'n grote update nu belachelijk vinden:sterretjes: de update is zo groot als de huidige + nieuwe info die je krijgt, wil je dat niet, koop dan een simpel systeempje:tongue: overigens, je hoeft niet te updaten hoor, ik durf te wedden dat de dealer het graag voor je doet tijdens een beurt........

• Leuk
Waarderingen: CDK

Badnews

Senior Member
Waarschijnlijk zat het probleem in mijn sd kaart, heb met een andere kaart wel (eindelijk) de kaarten succesvol kunnen updaten. Navigatie werkt weer zonder sd kaart (op zich wel grappig dat ie, als ie op de harddisk geen kaarten vindt, de sd kaart versie ook kan gebruiken. Werkt wel, maar VEEL trager dan je gewend bent)

Ben blij dat het systeem zich relatief makkelijk laat herstellen bij zo'n fout, alleen dat de radio niet meer uit ging (hij leek nog in een soort update stand te staan), ook niet met knop ingedrukt houden, was wel even schrikken.
Maar alles is weer goed, bedankt voor de hints/truukjes van de mensen die wilde helpen.

Ps: 32gb is toch helemaal niets meer in deze big data wereld..

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Waarschijnlijk zat het probleem in mijn sd kaart, heb met een andere kaart wel (eindelijk) de kaarten succesvol kunnen updaten. Navigatie werkt weer zonder sd kaart (op zich wel grappig dat ie, als ie op de harddisk geen kaarten vindt, de sd kaart versie ook kan gebruiken. Werkt wel, maar VEEL trager dan je gewend bent)

Ben blij dat het systeem zich relatief makkelijk laat herstellen bij zo'n fout, alleen dat de radio niet meer uit ging (hij leek nog in een soort update stand te staan), ook niet met knop ingedrukt houden, was wel even schrikken.
Maar alles is weer goed, bedankt voor de hints/truukjes van de mensen die wilde helpen.

Ps: 32gb is toch helemaal niets meer in deze big data wereld..

Ondanks dat jij hem niet uitkreeg denk ik dat na een half uurtje de stroom er sowieso wel afging hoor..

jimmya3

Nieuw lid
Zou wel eens willen weten wat gebeurt als je de "harddisk" zou kunnen vervangen door een sneller ssd exemplaar

Bovenaan Onderaan