Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

MrShhss

Nieuw lid
Ja alles doet het verder gewoon. Alhouwel in sommige gevallen de audio op de navigatie audio blijft staan. dus je hoort nog wel muted de radio etc. maar de navigatie audio is aktief zonder daarbij geluid te produceren. Uitzetten en aanzetten helpt hier weer tegen. Dan heb ik dus navigatie zonder stem begeleiding en gewoon radio of ipod

Toch even een vraagje... over het taggen van mp3 liedjes.
Ik heb het voor elkaar dat ik alle albums kan zien maar zodra er liedjes worden afgespeeld van een album verdwijnen bij sommige albums de covers... plaatjes welke ik gebruik zijn 450x450 dus daar ligt het niet aan.
Gebruik voor alles het programma MP3Tag zijn 90 cds met 1300 liedjes 8gb dus daar ligt het ook niet aan...
Iemand nog een idee?

Darkside

Forumguru
Alle mp3's moeten voorzien zijn van een album cover.
Dus als je album 10 mp3's bevat. Dan moeten alle 10 de mp3's geembed worden met een album cover.
Anders zal die niet verschijnen bij het desbetreffende nummer

Joske

Forumguru
mmm.. ik heb ze deze morgen na de nachtshift moeten veranderen, zal bij een Amundsen+ niet zo zijn dus?

MrShhss

Nieuw lid
Oh en nog iets. Mijn octavia is van juni 2013. Nu zag ik dat de nieuwste kaarten van november 2013 zijn.

SD kaartje van 32 GB geregeld, en update proberen uit te voeren, maar mijn systeem blijft eeuwig zoeken naar de update software. Lijkt dus of deze niet herkend wordt. Ik heb het SD kaartje NTFS geformateerd, en verder keurig de instructie gevolgd voor het updaten van de kaarten.

Nu staat er in de instructie ook iets merkwaardigs:
Visit
www.skoda-auto.com
and check whether the number in front of the re-
gional code (for example, ECE) is higher than the version number in the de-
vice

Waar op www.skoda-auto.com kun je dit vinden... het is mij nog niet gelukt in ieder geval!

Ben benieuws of er meer mensen zijn dit deze update al geprobeerd hebben te draaien.

EdK

Forumguru
Zover ik weet met de navigatie systemen en draaien van muziek heb kan de navigatie dit alleen lezen met een FAT32 geformateerd SD kaartje.
Dus lijkt me dat voor de update je SD dan ook FAT32 geformateerd moet wezen

En niet in windows snel formateren want dan word een schijf namelijk niet volledig geformateerd maar pas als op dat deel wat software word geplaatst.
Dus een volledig de SD kaart in FAT32 formateren.

MrShhss

Nieuw lid
Dit staat daarover in de handleiding:
Given the large volume of the compressed navigation data (15 GB), you will
need at least twice as much space on your computer's hard disk. The hard
disc must also contain the NTFS in order to handle such big files. The NTFS
(New Technology File System) is regularly included in newer computers
Maarrr. dat gaat natuurlijk over je PC.. Ik zal het eens proberen.

EdK

Forumguru
Ja FAT 32 heeft beperkingen en kan file's opslaan tot 4 Gb ( enkele file )maar een 32Gb SD schijf kan je gewoon volledig formateren op FAT32.
En dan kun je zonder problemen er 32 Gb opzetten mits de files niet boven die 4Gb komen.

Dus als jij je SD kaart volledig en dus niet snel formateerd naar FAT32 dan zal vermoedelijk je probleem opgelost zijn

Rick

Senior Member
Waar op www.skoda-auto.com kun je dit vinden... het is mij nog niet gelukt in ieder geval!
Dit nummer kun je vinden door op de volgende link: http://www.navigation.com/is-bin/IN...mbus&&NewDomainName=Navteq-NavteqEurope-Site&
met je muis op download te gaan staan. Dan zie je in je statusbalk de bestandsnaam en daarmee je nummer (volgens mij is het versienummer dus P78). Denk echter dat dit niet bij jou het probleem is, want al zou je een zelfde downloaden als degene die je al hebt dan vindt je Columbus die wel. Zou het ook zoeken in formatteren. Zijn al meer mensen op dit forum geweest die problemen hiermee hebben gehad volgens mij (even zoeken).

MrShhss

Nieuw lid
Ok. gisteren de SD kaart geformateerd naar FAT32, geen quick format maar full. Bestanden erop geplaatst. Helaas zelfde resultaat. Ik heb er ook foto's van gemaakt.. Hij blijft dus een eeuwigheid in zoekt naar software updates staan. (heb hem 1 uur laten staan zo) foto 1.JPG foto 2.JPG

MrShhss

Nieuw lid
Ik heb de laatst tijd een merkwaardig probleem met de stem begeleiding van de navigatie. De stem begeleiding doet het wel, tot ik mijn Iphone 4 koppel via bluetooth (dat gebeurd automatisch als bluetooth aanstaat). Dan stopt de stem begeleiding van de navigatie. Telefoon doet het overigens prima.
Tijdens mijn worsteling met het aan de praat krijgen van de kaartupdates, bovenstaand probleem opgelost. Gisteren de fabrieksinstellingen terug gezet op mijn columbus. en tot mijn verbazing doet de stembegeleiding het nu wel weer als mijn telefoon gekoppeld is met bluetooth.

MartijnW

Actief lid
Weet iemand toevallig wat de update frequentie van de kaarten is bij Skoda. De laatste versie is nu van november 2013, deze voldoet echter op sommige plekken niet meer.

CDK

Forumguru
@MartijnW, al komt er vandaag een update, dan nog zal het verouderd kaartmateriaal zijn.... :( De kwaliteit van de kaarten is bij lange na niet wat bij Tomtom de standaard is, maar je kan jezelf er best redelijk mee behelpen. ;)

Joske

Forumguru
"behelpen" dat is echt wel het juiste woord bij gebruik van de navigatie in een VAGproduct..

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan