Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Borrie1973

Actief lid
middels de link in 1 van de voorgaande bladen komen we terecht bij de meest recente kaart voor de columbusnavi. Nu stond daar voorheen dat november 2013 de laatste update was. Deze melding is niet meer maar als ik nu download lijkt nog steeds de oude kaart naar boven te komen. Iemand ook dit gezien?

fiestaman

Forumguru
Ik heb een klein probleempje met mijn Octavia III Combi. Mijn Columbus systeem laat de foto's van de contactpersonen van mijn iPhone niet zien op het scherm. Iemand een oplossing?

portefam

Actief lid
@Borrie1973 , jij hebt gelijk , de oude files staan er weer???????. Ik heb wel degelijk de P088 versie op mijn computer en op mijn Columbus staan. Donderdag middag/avond gedownload... Kostte bij elkaar 5 uur downloaden..
P88_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.13_Mib1.7z.001 is de naam van de eerste file. Ik heb ze nog op mijn computer staan maar daar heb jij niets aan..

portefam

Actief lid
Dropbox is blijkbaar niet het juiste medium, Iemand nog andere ideeën??

Hi Rob,

This email is an automated notification from Dropbox that your Public links have been temporarily suspended for generating excessive traffic. Your Dropbox will continue to function normally with the exception of Public links.

For more information on suspended links, please visit the Help Center. If this is your first suspension, you may remove the suspension by visiting your account page.

- The Dropbox Team

Canon-Eye

Forumguru
Probeer eens de upgrade versie van WeTransfer (de standaard gratis versie kan max. 2 Gig per keer aan), misschien lukt dat wel?

portefam

Actief lid
@Canon-Eye , klopt ik gebruik alleen de gratis versie. Nadeel van wetransfer je moet keer op keer uploaden omdat je steedsandere emailadressenmoet aangeven.
Evenzogoed bedanktvoor de tip.

Iemand nog andere ideeên?

Canon-Eye

Forumguru
Nee, dat kan slimmer. Om te beginnen kun je bij het begin meerdere mailadressen invoeren.
In het antwoordmailtje staat de downloadlink die een week (tot voor enige tijd zelfs 2 weken) geldig blijft. Die link kun je gewoon naar iedereen linken, of eventueel hier posten zodat anderen die naar hun eigen browser kunnen kopiëren. Ook de geadresseerden kunnen hun mailtje of alleen de link zelf aan anderen doorsturen!

Ik verstuur vaak foto's en dan vergeet ik wel eens een mailadres - gewoon het linkje doorsturen werkt altijd zolang het bestand op de server staat.

EdK

Forumguru
W transfer is prima gratis programma alleen moet je wel het emailadres hebben van persoon waar naar toe gestuurd moet worden.
Dan selecteer je alle files en worden de files bij W transfer opgeslagen voor een week
Na volledige upload krijg jij een mail dat het gelukt is de upload en degene die file willen hebben een mail met een weblink waarvandaan ze dan de files kunnen downloaden.
Zodra iemand van de geadresseerde de files heeft gedownlaod dan krijg jij daar weer een mail van van Wtransfer

Canon-Eye

Forumguru
Klopt @EdK , met de aanvulling dat:
  • de geüploade files (tot het maximum: 2 c.q. 10 GB) in één zipfile worden samengepakt; en
  • ook anderen dan de geadresseerden die zipfile kunnen ophalen, als zij de in beide mailtjes aangegeven downloadlink simpelweg in hun browser kopiëren. Dus ontvangers, of de verzender zelf, hoeven alleen maar ofwel het WeTransfer mailtje óf desnoods alleen de link door te sturen naar wie ze maar willen. De oorspronkelijke verzender krijgt ook na zulke downloads een berichtje.
Binnen een week kunnen er dus toch aardig wat mensen mee bediend worden.

Noot: ik heb in mijn woonplaats geen erg snelle verbinding en dan wil WT met Internet Explorer nog wel eens uit de bocht vliegen. Maar met Chrome combineert WT prima, geen enkel probleem.

MartijnW

Actief lid
Jammer dat er nog steeds straten niet in staan die bij de vorige versie (november 2013) al open waren.

RoelF

Forumguru
In de bestandsnaam van de update van November 2013 stond Q1-2013
In de laatste van nu (juni 2014) staat Q3-2013
dus ik vermoed dat het kaartmateriaal in de update wat achterloopt, maar daar doe je nix aan.

Bovenaan Onderaan