Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

MaXt0r

Actief lid
Dit is inderdaad vrij te schakelen. Niet met vcds maar met Vag Can Pro.
Onlangs 2x een O3 gedaan en Seat Leons.
Wat er gebeurt is dat er een blokkeer waarde van 240km/h naar de Columbus module geschreven wordt. Laden stelt niets voor. Paar minuten werk :D

@ertromp wat kost het vrij schakel bij jou? Ik krijg morgen mijn nieuwe auto geleverd en wil graag VIM laten unlocken. Ik werk in Apeldoorn naast die twee toren op de JFK laan en las op het forum dat jij in Apeldoorn woont.

martijn.dutch

Senior Member
Even een heel andere vraag: ik wil mijn actieve telefoonhouder/lader monteren boven de radio dmv de brodit proclip (zie hier). Nu heb ik daar een 12-volt aansluiting voor nodig, is die ergens achter het scherm te vinden en is daar wat ruimte om wat overtollige kabel van die houder weg te werken? Derde vraag is hoe krijg ik dat scherm los zonder de boel te slopen (dan kan ik de eerste vragen natuurlijk zelf beantwoorden :tongue:)

martijn.dutch

Senior Member
@micky dank je wel! Daar moet ik wel wat mee kunnen. Nu nog uitvinden hoe ik achter het scherm kan komen vanuit de fuse box. 2014-06-27 10.35.33.jpg dit is het setje (met de Brodit clip van m'n oude C5) wat ik wil monteren. In de oude situatie had ik een extra cigarettenaansteker achter het dashboard gemaakt om niet bij elke nieuwe telefoon (wat ik toch vaker heb dan een nieuwe auto) weer draden te moeten knippen :) Dit geheel hoop ik bij de O3 ook kwijt te kunnen (liefst dus achter het schermpje met een dunne draad naar boven - zie eerdere foto)

MaXt0r

Actief lid
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Als ik mijn S4 mini "Android" via bluetooth link aan de Columbus zie ik mijn naam, batterij status en signaal sterkte. De batterij status en signaal sterkte worden niet on the fly ge-update. Pas als ik mijn aan/uit knop of homebutton op de telefoon indruk zie ik de status op de Columbus veranderen.

Vond het namelijk vreemd dat ik over een afstand van 30 kilometer maar één streepje ontvangst had ;)

Darkside

Forumguru
Ik heb er tijdens mijn testritten niet op gelet.
Ik zelf heb een HTC one (dus ook android).
Als het goed is ga ik dit weekend weer proefrijden en zal ik het in de gaten houden.

Evilcomputing

Senior Member
Zowel HTC one (android) als Apple Iphone (IOS) geen problemen.
zal eens samen met de vrouw kijken (heeft ook een S4) of dat daarmee wel goed gaat.

@MartijnW echt oud istie niet. Het is de eerste mpi eigenlijk. Mijn skoda is dan ook herkenbaar aan de minisevenclub kentekenplaathouder

martijn.dutch

Senior Member
Mijn ervaring met meerdere auto's is dat die batterij indicatie echt maar een indicatie is. M.a.w. er klopt meestal geen hout van!

Rick

Senior Member
Als je telefoon in 'slaap' ('lockscreen', of zwart scherm) gaat, zal 'ie zeker geen update's naar je Columbus sturen.
En om 'm nou wakker te houden voor zoiets, zeker via bluetooth, zal vrij veel accucapaciteit kosten.
Maar dat kun je eens proberen.
Voor Flitsmeister blijft hij bij toch altijd actief, dus dat is bij mij het probleem niet :):)

hberg

Actief lid
Hier het zelfde, geen idee wat de oplossing is.

Ik heb een S5 dus toestel ligt het niet aan. Misschien een Android issue?

MaXt0r

Actief lid
Voor wie het interessant vind: zo worden de auto's deze week afgeleverd... Bekijk bijlage 27861

@martijn.dutch ik heb mijn Columbus net even bekeken en ik heb de zelfde versie als jij. Mijn kaarten versie is 86 ECE. Op http://www.navigation.com zie ik de nieuwe versie staan:

Columbus navigation system - 88 ECE
P88_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.13_Mib1
Last Update: June 2014; Next Update: November 2014

Heb jij deze al geïnstalleerd?

Wat is er anders aan onze hardware t.o.v. de oudere modellen? Ondersteund onze versie nu de Iphone via USB of zijn andere aanpassingen?

Groet

Bijlagen

• 2014-07-02 10.46.42.jpg
    2014-07-02 10.46.42.jpg
    1 MB · Weergaven: 85
Bovenaan Onderaan