Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

TL@

Forumguru
Nee, de nieuwe Columbus bestaat uit 2 delen, het scherm en dan de unit zelf (die zit in het handschoenkastje)

lugolux78

Forumguru
Heb liever dat mirrorlink de standaard wordt. Flitsmeister is nauwkeuriger tegenwoordig op files echter alleen in NL... En uiteraard voorbehoedsmiddel tegen die akelige post uit het noorden...

Laatst bewerkt:

Rick

Senior Member
Camsam is een goede internationale flitsapp. Maar dat Flitsmeister beter is dan TT Live ben ik het zeker niet mee eens. Al is het maar omdat Flitsmeister alleen snelwegen weergeeft. Voorbeeld: mijn broer vertrok vanuit Oostenrijk op de zaterdag na kerst terwijl het hevig sneeuwde. Van grens tot aan Stuttgart binnendoor. In 10 uur thuis met een Megane met TT Live. Andere familie niet verder gekomen die hele dag dan Wurzburg...

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en al ruim een week bezig om mijn Columbus te voorzien van de laatste update. Het wil maar niet lukken en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Allereerst een foto van de huidige systeem:

Als ik op http://updateportal.skoda-auto.com/ mijn VIN invoer dan zie ik een update ECE 2015.
Ik heb deze gedownload (via de downloader maar ook rechtsreeks geprobeerd) en uitgepakt (via downloader maar ook m.b.v. winRAR geprobeerd) op de SD kaart van 32 GB (NTFS geformateerd maar ook FAT32 geprobeerd).
Op de SD kaart staan in de root de folders Mib1, Mib2 en de files metainfo2.txt en P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.md5. Size is 23,7 GB (25.466.345.302 bytes).

Zodra ik de SD kaart in SD slot 1 steek (heb slot 2 ook geprobeerd) verschijnt bovenin het scherm de melding "softwaredownload". Vervolgens ga ik naar systeeminformatie en druk ik op "Software-update". Het systeem gaat op zoek naar de update:

Na ongeveer een halve minuut verschijnt onderstaande foutmelding:

Ik heb geen idee wat ik fout doe en wat ik nog meer kan proberen. Ik heb zelfs de update voor de discovery pro geprobeerd maar ook dat levert hetzelfde resultaat op.
Ik hoop dat iemand nog een tip heeft en mij verder kan helpen.
Alvast bij voorbaat dank!!!

Dank voor je snelle reactie! Bedoel je dat ik de inhoud van Mib1 of Mib2 in de root van de SD kaart moet zetten? En welke van de twee dan? Nu staan de twee folders in de root van de kaart. Dus:
e:\
- Mib1
- Mib2
- metainfo2.txt
- P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.md5

Joske

Forumguru
zou toch (nog maar eens) formatteren in FAT32 en de bestanden er op zetten. Volgens structuur je al gepost hebt in de root. Volgens mij doorloop je alle stappen goed dus laatste verdacht is het kaartje zelf.. :)

Ga ik nogmaals proberen. Maar mijn ervaring is is dat ik dan problemen krijg met kopieren. Errors bij de file russia5_ADAS.psf. Die wil niet gekopieerd worden... Wellicht te groot voor FAT32?

Bovenaan Onderaan