Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Sander1974

Nieuw lid
Hallo iedereen,

vraagje ik heb een iphone 6 gekoppeld, alles ziet er goed uit ik kan bellen, gebeld worden, spraak gestuurd bellen vanuit de Columbus..
Alleen zou ik graag Siri willen kunnen gebruiken door op de home button op de iphone te drukken..
Maar dat gaat niet goed... heeft iemand dit al voor elkaar?
Ik hoor het graag...

martijn.dutch

Senior Member
Ik zie toch heel wat minder info op de maxidot, geen verkeersbord (wel op het hoofdscherm) en de onderste regel is ook wat anders?

Bijlagen

• 2015-03-20 13.13.47.jpg
    2015-03-20 13.13.47.jpg
    854,2 KB · Weergaven: 108

Darkside

Forumguru
Moest je niet verkeersbord herkenning hebben om dit te zien in je maxidot?
Anders heb je alleen de database van je navi en zie je het ook alleen op je navigatiescherm?

Klaasje

Forumguru
Als je wel herkenning hebt kun je dit onder Car settings aanzetten zodat het in Maxidot zichtbaar is

micky

Forumguru
Als je het niet hebt, maar wel Lane assist, dan kun je het gewoon even aanzetten met VAGCOM, net als je grootlicht assistent, ik heb dit pakket geannuleerd bij bestellen en zelf aangezet :)

martijn.dutch

Senior Member
OK heren, ik ben lost.. paar maanden terug een update gedaan en zojuist weer, en wat blijkt: ik ben TERUG gegaan in de versie. Helaas heb ik de download van een paar maanden terug dus niet meer, maar dit is wel raar hoor.

Ik zat dus op ECE 2015, en ben nu 'terug' naar 2014/2015. Hebben meer mensen dit toevallig ervaren?

Bijlagen

• voorna.png
    voorna.png
    634,2 KB · Weergaven: 77

Darkside

Forumguru
Vaag. Wat zegt de download info dan welk versie nummer je moet krijgen?
Verder lijkt hij dus alleen naar een timestamp te kijken. En als die nieuwer is dan gaat ie "updaten".
En dus niet naar de feitelijke DB versie.

RF1981

Lid
@martijn.dutch : Wanneer ik nu van de update site de 2015 versie download ontvang ik het volgende bestand :
P88_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.13. Volgens mij was het vorige bestand :
P98_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.14.v2.

Het lijkt erop dat Skoda de 2015 versie weer heeft vervangen door de (vorige) versie 2014/2015.

Frank C

Forumguru
Volgende maps update komt in Juni: "The last update was in November 2014, the next update is scheduled for June 2015."
Mooi voor de vakantie, kunnen we met de nieuwste kaarten op pad.

Joske

Forumguru
Als de boel niet in de soep draait door een update is dat idd "leuk".. anders brengt het enkel maar ergernis en frustratie met zich mee vrees ik ;)

Bovenaan Onderaan