Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Michael83

Senior Member
True that..
Heb nog geen missende wegen gevonden.
Why try to fix something that isn't broken..
Doe mij maar een update die Mirrorlink toevoegt, leuk om te pielen met actuele weer en verkeersinfo t.o.v. De slecht funtionerende TMC in Nederland

Frank C

Forumguru
True that..
Doe mij maar een update die Mirrorlink toevoegt, leuk om te pielen met actuele weer en verkeersinfo t.o.v. De slecht funtionerende TMC in Nederland

Bewaar altijd de vorige map versie als back-up. In de 2015 update toch wel wat nieuwe wegen toegevoegd voor wie in omgeving Eindhoven woont bv Blixembosch buiten en Meerhoven.

Mirrorlink is erg handig.

Gizzmo

Forumguru
Ik rij aardig wat kilometers en er ontbreken nog genoeg aanpassingen aan wegen in de huidige versie.
Dus een update elk half jaar is netjes, ook al lopen die achter.

spikehome

Forumguru
True that..
Mirrorlink is handig als je onbeperkt internet hebt.
Ik betaal mijn telefoon (en auto) zelf dus hoef geen duur abbo.
Daarnaast gebruik ik de navi ook in buitenland en dat vind ik belangrijker en dat is (nog) best kostbaar voor je databundel.

renver

Nieuw lid
Als je het niet hebt, maar wel Lane assist, dan kun je het gewoon even aanzetten met VAGCOM, net als je grootlicht assistent, ik heb dit pakket geannuleerd bij bestellen en zelf aangezet :)

Dit is interessant! Begrijp ik dus goed dat je opties zoals lane assist en grootlicht assistent achteraf simpelweg 'aan kunt zetten'? Uiteraard mbt van VAGCOM? Weet iemand wat je zoal allemaal aan kan zetten via VAGCOM? en waar/door wie je dit eenvoudig kan laten doen?
Of raden jullie aan VAGCOM zelf te kopen via marktplaats en het zelf te doen, of kan je daarmee eenvoudig de auto in de soep draaien?

Joske

Forumguru
@renver

ik stel voor dat je even contact opneemt met @Antera (Breda) of met @ertromp (Apeldoorn) (en er zijn nog leden die dit voor je kunnen)als je wat aanpassingen wilt laten doen. Niet zomaar alles is mogelijk.. we hebben daar ook topics voor, zoals bv: http://www.skodaforum.nl/forum/i/vagcom-mogelijkheden-octavia-3.19584/

Of raden jullie aan VAGCOM zelf te kopen via marktplaats
ik ga enkel voor een originele kabel en geen cloonkabel.
kan je daarmee eenvoudig de auto in de soep draaien?
daar zijn gevallen van bekend, niet zoveel, maar ze zijn er wel. Zeker met het nieuwe MQB-platform zijn de mogelijkheden zo divers dat een foutje snel gemaakt is.

doncalitri1984

Forumguru
Dit is interessant! Begrijp ik dus goed dat je opties zoals lane assist en grootlicht assistent achteraf simpelweg 'aan kunt zetten'? Uiteraard mbt van VAGCOM? Weet iemand wat je zoal allemaal aan kan zetten via VAGCOM? en waar/door wie je dit eenvoudig kan laten doen?
Of raden jullie aan VAGCOM zelf te kopen via marktplaats en het zelf te doen, of kan je daarmee eenvoudig de auto in de soep draaien?

Je moet wel de camera module hebben aan de voorkant ter hoogte van je binnen achteruitkijkspiegel. Voor de rest kan je best veel aanpassen mbv vcds vag. Zijn genoeg topics over.

micky

Forumguru
VAG COM koop je niet via marktplaats, dat is chinese rommel en geeft storingen in je auto, Je koopt het bijv. via http://www.ross-tech.com/

Maar voor een paar wijzigingen kun je het beter even laten doen, gezien de prijs van zo'n kabel.

Antwoord op je andere vraag, ja Er is veel mogelijk binnen de technische mogelijkheden, dus als je geen goede camera op de auto hebt kun je lane assist niet activeren, heb je lane assist, dan kun je grootlicht en verkeersborden herkenning wel activeren, aangezien je dan de juiste camera aan boord hebt.

CDK

Forumguru
Mirrorlink is handig als je onbeperkt internet hebt.
Ik betaal mijn telefoon (en auto) zelf dus hoef geen duur abbo.
Daarnaast gebruik ik de navi ook in buitenland en dat vind ik belangrijker en dat is (nog) best kostbaar voor je databundel.

Je hebt ook apps met offline kaarten, daarmee kan je navigeren zonder data te gebruiken.

Frank C

Forumguru
Merci. Basis kaarten zullen dezelfde zijn, maar verschillen in POI's bv Skoda dealers. Voor wie dit nuttig vind. Ik wacht wel even op de Skoda versie.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Frank C

Forumguru
tsja je navi zal na de update maar opstarten met een SEAT of VW logo ipv het superlogo van Skoda

Zag dat de nieuwe update "slechts" 5,6 GB is. Vorige was 21 GB. Dus neem aan dat niets alles ge-update wordt. Maar goed voor wie het wil proberen en hier wil terugmelden :bloos:

rmvw

Nieuw lid
Kijk eens bij volkswagen dan golf 7 van 2014 dan kan je kiezen voor de discover media of de discover pro
De ene is 6GB de pro is 18GB
Als je het bestand download en vergelijkt met de vorige versie dan zijn de files hetzelfde alleen de grote is anders

Bovenaan Onderaan