Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Borrie1973

Actief lid
heb het zip-bestand gedownload en uitgepakt. hieruit komen dan 2 mappen mib1 en mib2. vraag: moet ik deze 2 mappen op deze wijze kopieren op de sd-kaart??

Knipsel.PNG

Frank C

Forumguru
Update hier ook gelukt in één keer. Koste wel wat tijd maar hopelijk heb je dan ook wat:D Morgen uit testen.

Evilcomputing

Senior Member
Anderhalf uur verder. Eerst melding mislukt. Toen dat hij opnieuw gestart moest worden. En daarna nog eens herstarten en hij is geupdate. Mooi.

Rene C

Forumguru
Hier ook binnen gehaald en geinstalleerd. 1e keer gaf hij s/ware fout bij uitpakken via dloader van skoda.

Ik dacht zal wel, maar installatie lukte toch ook niet. Toe. Herinnerde ik me dat er hier iemand was die een defecte sd had. Dus op andere kaart gezet en nu wel probleemloos geinstalleerd. Ook de BT update erbij. Alles draait weer probleemloos.

Maandag kaartje aan collega's uitlenen zodat die ook kunnen updaten.

EDIT:

Viel me vanavond op toen ik terug in NL kwam dat het overzicht van de snelheden in NL niet klopte. Hij gaf maar aan tot 100 km/h. De iconen/afbeeldingen daarnaast waren een soort van zwart/wit stop bord.

Iemand anders dit ook na de update.??

Laatst bewerkt:

Reload

Nieuw lid
Ik ben de nieuwe kaart (P123_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.14.zip) aan het downloaden dus nog geen ervaring met de borden. Waarom heb je trouwens de BT Update gedaan?

NewO3

Forumguru
Download Ok, unzippen Ok, staat Ok op 32Gb SD kaart. Maar Columbus vind geen updates. De update staat in folder P123_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.14. Heb ook zonder deze folder geprobeerd, dus files in ROOT dir (zoals hierboven ook gedaan is) zelfde probleem, geen update gevonden. Misschien is mijn SD kaart (32Gb SDHC class 10, geformatteerd met FAT32) niet ok?

ImageUploadedByTapatalk1432568614.881327.jpg

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
De bestanden moeten iig in de ROOT te komen. Dus niet in een map.
Zou je SD kaart even formattaren en alles opnieuw uitpakken naar de SD kaart met de bestanden in de root.

PS het kan idd ook zo zijn dat de SD kaart niet meer lekker is. Kijk met een andere SD kaart.
Of met een USB stick.

micky

Forumguru
Ik ben er echt sinds vrijdag mee bezig geweest en telkens bovenstaande melding, nu de 3de computer gebruikt en het update programma van de site, nu loopt de update eindelijk, wat een hel!!

Edit, gelukt, nu de BT update nog

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

NewO3

Forumguru
De bestanden moeten iig in de ROOT te komen. Dus niet in een map.
Zou je SD kaart even formattaren en alles opnieuw uitpakken naar de SD kaart met de bestanden in de root.

PS het kan idd ook zo zijn dat de SD kaart niet meer lekker is. Kijk met een andere SD kaart.
Of met een USB stick.

Ga ik doen, en als niet werkt morgen andere SD kaart kopen
Thx

micky

Forumguru
Waarom allemaal die BT Update?
Waarom niet dan? je gaat me toch ook niet vertellen dat er ook maar 5% van de mensen hier de kaart update nodig heeft, ik heb met de vorige kaart 43000km gereden in een dik half jaar in heel Europa en ik heb niet 1 weg gehad die er niet op stond:deuk:

de BT update doe ik gewoon omdat hij er niet voor niets is en misschien heb ik over een tijdje een telefoon aangesloten die beter werkt na de update of wat dan ook, ik hou graag alles bij de tijd...

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Ga ik doen, en als niet werkt morgen andere SD kaart kopen
Thx
Zoals ik schreef, bij mij werkte het pas toen ik de opdater van skoda gebruikte en volgens mij plaatst die de bestanden ook niet in de root er is een ander probleem, de vorige update had ik zo voor elkaar en nu 3 dagen martelen...

Frank C

Forumguru
Wellicht ten overvloedde maar voor mij werkte het: Skoda downloader gebruiken, files eerst naar je computer downloaden en dan uitpakken naar SD kaartje.

Bovenaan Onderaan