Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

NewO3

Forumguru
Ik zal de updater van skoda gebruiken. Morgen meer...

Helaas pindakaas. Met Skoda downloader, zelfde resultaat, geen updates gevonden.
Heb zowat alles geprobeerd nu. Kan enkel nog SD kaartje zelf zijn. Terwijl zelfde kaartje het prima deed als bron voor muziek en filmpjes op de columbus. Nou ja, misschien ga ik het via 32 Gb USB stick proberen, even kopen straks

MartijnW

Actief lid
Helaas pindakaas. Met Skoda downloader, zelfde resultaat, geen updates gevonden.
Heb zowat alles geprobeerd nu. Kan enkel nog SD kaartje zelf zijn. Terwijl zelfde kaartje het prima deed als bron voor muziek en filmpjes op de columbus. Nou ja, misschien ga ik het via 32 Gb USB stick proberen, even kopen straks

Mocht het met de downloader niet lukken ook nu zijn de kaarten direct te downloaden hier.

Met dank aan de collega's van het Duitse Skodaforum.

Rick

Senior Member
bij mij was het updaten ook geen enkel probleem met de std werkwijze (download, direct uitpakken op snel geformatteerde SD en updaten). Mocht je in regio Utrecht wonen dan mag je mijn SD wel even lenen.

NewO3

Forumguru
bij mij was het updaten ook geen enkel probleem met de std werkwijze (download, direct uitpakken op snel geformatteerde SD en updaten). Mocht je in regio Utrecht wonen dan mag je mijn SD wel even lenen.

Hoi Rick,

Regio Amsterdam. Ik probeer nog even een ander SD kaartje maar hou me aanbevolen.
Dank je alvast.

Rene C

Forumguru
Ik ondervond met d/loader hetzelfde probleem bij uitpakken, met een ander SD-kaartje lukte het wel. Snap nog steeds niet wat het verschil tussen de kaartjes is, zijn even oud en evenveel gebruikt

Frank C

Forumguru
Ik ondervond met d/loader hetzelfde probleem bij uitpakken, met een ander SD-kaartje lukte het wel. Snap nog steeds niet wat het verschil tussen de kaartjes is, zijn even oud en evenveel gebruikt

Zijn beide kaartjes zelfde merk/soort? Ik heb Verbatim merk gebruikt, zo'n beetje het goedkoopste wat ik kon vinden; voor die 2 keer per jaar:)

DVDguy

Forumguru
Hier ook binnen gehaald en geinstalleerd. 1e keer gaf hij s/ware fout bij uitpakken via dloader van skoda.

Ik dacht zal wel, maar installatie lukte toch ook niet. Toe. Herinnerde ik me dat er hier iemand was die een defecte sd had. Dus op andere kaart gezet en nu wel probleemloos geinstalleerd. Ook de BT update erbij. Alles draait weer probleemloos.

Maandag kaartje aan collega's uitlenen zodat die ook kunnen updaten.

EDIT:

Viel me vanavond op toen ik terug in NL kwam dat het overzicht van de snelheden in NL niet klopte. Hij gaf maar aan tot 100 km/h. De iconen/afbeeldingen daarnaast waren een soort van zwart/wit stop bord.

Iemand anders dit ook na de update.??

Ben al sinds gisteren bezig; gebruikte SD van 32 GB, maar ook splinternieuw 64 GB geven aan dat er geen software updat wordt gevonden.
Als je via de downloader.exe van Skoda werkt, krijgt je 2 mappen op je kaartje + een bestandje met extensie txt

Uitpakken met WINRAR en kaartje beschrijven, maakt ook niets uit.

rouwehand

Senior Member
Woensdagavond de software gedownload (versie 2015-2016) via de website http://updateportal.skoda-auto.com/
na het ingeven van de VIN code.
Na ruim 5 uur alles binnen en met WINRAR de zip-file uitgepakt en op mijn PC opgeslagen.
Dus niet na het downloaden, het pop-scherm van de website uitgepakt. Deze vraagt direct naar SD kaart om de zipfile uit te pakken en weg te schrijven naar de SD kaart)

De uitgepakte bestanden (2 mappen Mib1 & Mib2 + .txt bestand) overgezet naar en SD-kaart 32GB (wederom bijna 55 minuten wachten) en in de Columbus gestopt. Via het menu van de navigatie de software ge-update en na 45 mijn -> geslaagd!
Echte verschillen tussen de " oude en nieuwe versie" heb ik in de korte tijd nog niet ontdekt, maar met alle veranderingen op de A15 kom ik daar snel achter :D

Bovenaan Onderaan