harmw
Nieuw lid
Laatste update eind 2014 gedaan heb nog geen melding gekregen dat er weer een nieuwe update was.
Voor de nieuwe Columbus is net (juni) weer een nieuwe versie beschikbaar. Vraag me af of je dan hetzelfde systeem hebt.
Laatste update eind 2014 gedaan heb nog geen melding gekregen dat er weer een nieuwe update was.
Is dit het zelfde systeem wat ook in mijn Golf 7 zit uit 2013? Vind de navigatie namelijk werkelijk het meest waardeloze product wat ik ooit heb meegemaakt op navigatie gebied. Het apparaat weet ook na updates nog steeds niet goed de weg te vinden in Rotterdam of welke andere stad dan ook. Ik wordt wegen in gestuurd die eenrichting zijn maar dan wel tegengesteld dan dat mijn navigatie aangeeft. Het heeft mij zelfs een keer een boete opgeleverd omdat ik ergens linksaf werd gestuurd terwijl dit niet mocht (ok ik moet zelf ook opletten maar als je echt niet weet waar je heen moet dan rij ik echt op de navigatie, ik werkte door heel Nederland 40k per jaar).Te late meldingen van afslagen, totaal onduidelijke instructies van verderop rechtdoorrijden etc. Ik snap ook nog steeds niet als ik de snelste route aangeef dat ik soms van de snelweg wordt af gedirigeerd om dan ergens over B wegen naar mijn einddoel wordt gebracht waar een stuk langer over de snelweg en minder over de b weg, maar wel meer km, je er toch werkelijk sneller bent. Heb dit op voor mij bekende routes wel eens getest maar het apparaat blijft volharde in routes die echt niet het snelst zijn. Ook als er geadviseerd wordt om een bepaalde file te omzeilen ben ik er inmiddels achter dit maar niet te doen en gewoon de weg te blijven vervolgen uiteindelijk is deze route sneller dan om de file heenrijden. Ook totaal onduidelijk is de zoomfuncties. Het vliegt er in en uit geeft te grote afstanden aan tot stoplichten. Verderop linksaf is geen melding. Zo rij ik ook nog steeds naar Goudea etc. Eind deze maand leveren we de Golf in en heb ik geen leaseauto meer en gebruik ik prive gewoon weer de praktische en duidelijkere TomTom.
Laatst op de terugweg meerdere keren (minstens 10X) gaf het toestel te kennen dat het geen reisadvies had voor de gekozen bestemming !?!
Toch vaag heb 3 jaar lang met dit systeem door Frankrijk getuft zonder een enkel probleempjeMeerdere keren heb ik al wel aangegeven dat het echt een triestig systeem is en er VEEL beter op de markt te koop is, voor een veel lagere prijs.
Laatst op de terugweg meerdere keren (minstens 10X) gaf het toestel te kennen dat het geen reisadvies had voor de gekozen bestemming !?!
Dit met meerdere bestemmingen in België (ik was toen in het zuiden van Frankrijk) elke keer gaf het gedurende een 10 tal minuten aan hoe ver het nog was, hoelang ik erover zou rijden, enz. om dan plots dat bericht te laten verschijnen.
Je kon enkel maar ok drukken, en dan was alles aangaande de route weg, m.a.w. heb je niets anders bij zoek het dan zelf maar uit !
Tomtom die ik bij zulke verre reizen meeneem had nergens last van.
Uiteindelijk dan maar als bestemming Parijs gekozen, en dat werkte wel.
Op zo'n dikke 250Km van Parijs terug de bestemming gekozen in België en toen lukte het wel.
Als radio enz is het toestel wel prima ziet er eigenlijk niet slecht uit ook niet maar of dat allemaal opweegt tegen die belabberde routeplanning ....... ?
Eigenlijk mag je het niet bedienen terwijl je rijd, je mag van de invoerder zelfs niet eens video kunnen laten zien aan je medereiziger, maar al je aandacht opeisen om het systeem te laten werken dat kan dan wel. Ik zie je al om de 2 a 3 Km al halt houden op de pechstrook om je navagatie te bedienen, zal ook geaprecieerd worden door politie of wat dan ook.
(Is wel een van de laatste "oude" Columbus systemen geleverd met de laatste versie van Superb. Dien dus ook nog eens te betalen voor updates, die er ter info toen ook al opstond.)
Was bij mij ook de eerste keer dat ik zulke bericht kreeg.Toch vaag heb 3 jaar lang met dit systeem door Frankrijk getuft zonder een enkel probleempje
Ook met het nieuwe systeem nog geen problemen gehad. Over 3 weken ga ik voor het eerst naar Frankrijk met dit systeem. Ben benieuwd
Was bij mij ook de eerste keer dat ik zulke bericht kreeg.
Maar het onnodig wegsturen van de snelweg of hoofdbaan, of je een doodlopend straatje insturen daar is hij wel een koploper in, heb ik al meerdere keren ondervonden, ook is het een meester in het melden "vanwege de actuele ..... is de route gewijzigd" . En zoals ik al eens goed heb kunnen vaststellen op een gekend traject blijft de route zoals voorheen.
Dit alles komt me als onbetrouwbaar over, daarom vind ik de hoge prijs voor zulks misplaatst.
Is mijn persoonlijke mening waar niemand het hoeft mee eens te zijn.
@tist Begrijp ik het goed dat je eerste Columbus navigatie hebt? Zoals geleverd in Octavia 2 (zeg tot 2013/14) en in Superb (tot aan 2015). Zo ja dan heb je het over een ander systeem dan hier besproken. Ik herken ook niet je commentaar eerlijk gezegd. Hier een topic over dat systeem.(Is wel een van de laatste "oude" Columbus systemen geleverd met de laatste versie van Superb. Dien dus ook nog eens te betalen voor updates, die er ter info toen ook al opstond.)
Ik krijg de update met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Ik gebruik een 64gb Verbatim usb stick en een 32gb sd kaart. Beiden geven de update niet weer.
In de root staan drie bestanden. Mib1 Mib2 en een .txt bestand. Iemand tips???
Helaas...Beiden werkt niet. Snap er geen snars van...Gebruik je de download van de skoda update pagina die automatisch uitpakt naar een SD-Kaart ??
Eerder in dit draadje poste ik al de oplossing om hem direct te downloaden en dan zelf uit te pakken. Misschien werkt dat voor je
I/O (aan-uit) knop blijven indrukken ( meer dan 10 seconden) en het systeem start zichzelf volledig opnieuw opHeb zitten zoeken op internet of er een mogelijkheid is om het Navi systeem op een of andere manier te resetten
Helemaal juist.