Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Hans_RS

Forumguru
Ik vind DAB verre van een nuttige optie. Vind zelfs FM nog altijd beter klinken... gebruik het nooit.

peterrapid

Forumguru
@Hans_RS in België zou DAB een nuttige optie kunnen zijn mochten er meer zenders gebruik van maken, nu is het enkel de gekende (SH* zenders die erop zitten). Vind wel dat DAB iets beter en zuiverder speelt dan FM :pieker:

Joske

Forumguru
nu is het enkel de gekende (SH* zenders die erop zitten).
er zijn er toch al een 10-tal beschikbaar?

en je moet eens af en toe in de lijsten snuisteren, je kan nu ook onder DAB+ kijken.. kan je zelfs radio Efteling ontvangen :D (aléja, ik toch)

Darkside

Forumguru
Vind DAB wel fijn hoor. Heb daarmee een betere bas (vind ik). Zonder dat de radio hard moet. Ook in België prima DAB ontvangst gehad. Maar in Frankrijk weer niet. Daar weer naar de FM geluisterd

peterrapid

Forumguru
Heb al van alles geprobeerd @Joske, en dus TopRadio zou nu DAB uitzenden maar in het verre West-Vlaanderen lukt het nog niet dus ... Jij zit dicht tegen het stad Aaaaantwaaaaaaaarp hé daarom denk ik, maar radio Efteling ??? :nono::banghead:

Joske

Forumguru
heb je ECHT wel goed gekeken Peter? ;)

dus niet in je opgeslagen zenders kijken maar echt in de lijsten gaan kijken. Die klappen open en dan kan je weer verder zoeken.

Topradio DAB? Hebben ze eindelijk Peter Hoogland buiten gesjot? :deuk::deuk::deuk:

blauwkeut

Forumguru
Hat Land Van Hoogland, waar is de tijd... :banghead:
Over DAB, ik heb het ook maar in de praktijk luister ik nog het meest naar CD's op mijn SD kaartjes. Vind het DAB aanbod in België te beperkt maar blijkbaar moet ik nog eens kijken, want Radio Efteling had ik nog niet eerder gezien. Laatste keer dat ik keek zaten alleen nog maar de zenders van de VRT & RTBF erin.

Met de SD kaartjes zit ik wel met het probleem dat ik jammer genoeg tegen de limiet van 10000 tracks per kaart aanloop en dus nog niet mijn hele muziekcollectie kan meenemen... Zit je daar met 2x 128GB kaartjes...

Wat betreft de navigatie en alternatieve route: je kunt een tussenstop aanduiden 'op de kaart', en dan 'nabijheid' kiezen. Als je dan ongeveer de snelweg aanduid die je wilt volgen, stuurt ie je langs daar. En hij blijft de snelweg volgen omdat je nabijheid hebt gekozen.

Goedemiddag allemaal. Was eigenlijk benieuwd of het een bekend probleem is wat ik heb bij het afspelen van mp3's via mijn sd kaart. 6 van de 10 keer dat ik mijn O3 start begint mijn Columbus weer met het eerste nummer uit de eerste map te spelen. Uitermate irritant en ik vraag me af wat de reden is. Want de andere 4 van de 10 keer gaat ie wel gewoon verder waar ie gebleven was.Iemand enig idee?
Betreft een normaal SD kaartje van 64 gb met een stuk of 15 mappen met in elk van de mappen iets van tussen de 50 en 350 nummers.

Darkside

Forumguru
Ik heb dit probleem wel vaker gehoord. Maar zelf nog nooit meegemaakt. Alleen als ik de SD kaart eruit haal om.er nieuwe muziek op te zetten. Gaat hij bij het begin beginnen. Maar normaal dus nooit.

cz79

Nieuw lid
Beste leden, ben net nieuw hier en heb sinds vorig jaar een Skoda Octabia met een Columbus systeem via de zaak gekregen. Nu heb ik een USB stick met veel muziek en dat gaat prima, echter zet ik er nieuwe muziek bij dan ziet de Columbus die nieuwe albums dubbel, dus dan staat er (voor de nieuwe cd's) iedere keer twee keer dezelfde artiest.

Ik heb dat eerder gehad en heb dat ook opgelost maar nu kost me dat erg veel moeite, weet iemand wat ik daaraan moet doen.
Bijv. ik heb een nieuwe cd van 9Bach (Artietsnaam) erop gezet en in de selectie (onder de USB aansluiting in het Columbus systeem) zie ik dus nu twee keer onder elkaar '9Bach' staan.

Darkside

Forumguru
Vraag me af of android auto zo te verkrijgen is.
Als dat zo is. Is 126,- misschien nog het overwegen waard

blauwkeut

Forumguru
SmartGate heeft niets te maken met MirrorLink or SmartLink. Deze drie termen zijn heel verschillende zaken. SmartGate laat je enkel toe telemetrie van de wagen op je telefoon te zien. Is wat vergelijkbaar met die ODB dongles die daarvoor bestaan. Het staat los van MirrorLink (apps van je gsm op Columbus/Amundsen) of SmartLink (wat eigenlijk Android Auto & Apple Carplay omvat).

Zie ook hier voor wat uitgebreidere info: http://www.yetiownersclub.co.uk/for...=question-smartgate-has-anyone-got-this#34204

RobinPaardekam

Actief lid
Vraag me af of android auto zo te verkrijgen is.
Als dat zo is. Is 126,- misschien nog het overwegen waard
Je kan Android Auto (ik neem aan dat je het over de app voor Android devices hebt?) hier downloaden: http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/. Ik gebruik de laatste versie nu ook i.c.m. mijn Amundsen en het werkt perfect. Jammer dat er nog maar zo weinig apps zijn die op Android Auto draaien. Ik las overigens dat Ars Technica wat dieper in de code is gedoken en dat er mogelijk diverse aanvullende features in beschikbaar komen die het wel een stuk interessanter maken: http://arstechnica.com/cars/2015/07...icle-diagnostic-app-expanded-car-integration/

Scout15

Actief lid
SmartGate heeft niets te maken met MirrorLink or SmartLink. Deze drie termen zijn heel verschillende zaken. SmartGate laat je enkel toe telemetrie van de wagen op je telefoon te zien. Is wat vergelijkbaar met die ODB dongles die daarvoor bestaan. Het staat los van MirrorLink (apps van je gsm op Columbus/Amundsen) of SmartLink (wat eigenlijk Android Auto & Apple Carplay omvat).

Zie ook hier voor wat uitgebreidere info: http://www.yetiownersclub.co.uk/for...=question-smartgate-has-anyone-got-this#34204
Ik doel meer op het idee, dat je de columbus uit kan breiden met wifi aansluiting. Bij aanschaf van mijn auto was deze functie nog niet beschikbaar en wilde wel graag de wifi aansluiting ivm mogelijk toekomstige update's. Waarbij ik zelf dacht aan carplay, maar als ik hier de plank mis sla excuses.

Darkside

Forumguru
Je kan Android Auto (ik neem aan dat je het over de app voor Android devices hebt?) hier downloaden: http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/. Ik gebruik de laatste versie nu ook i.c.m. mijn Amundsen en het werkt perfect. Jammer dat er nog maar zo weinig apps zijn die op Android Auto draaien. Ik las overigens dat Ars Technica wat dieper in de code is gedoken en dat er mogelijk diverse aanvullende features in beschikbaar komen die het wel een stuk interessanter maken: http://arstechnica.com/cars/2015/07...icle-diagnostic-app-expanded-car-integration/
Je moet ook android auto op je navi hebben. Net als apple carplay.
Dan kan je makkelijk je Smartphone koppen aan je navi en zo gebruik maken van Apps die android auto compatible zijn. Dus bv ook Spotify. Spotify kan ik nu ook wel streamen. En ik kan met de knoppen op het stuur of het touchscreen wel een volgend nummer kiezen. Maar ik kan niet browsen door mijn playlists.
Met android auto is dat wel mogelijk.
Android auto en apple carplay worden in MY2016 (is iig bij vw zo dus vermoed ook skoda) wel geleverd bij de columbus.
Ik heb echter een MY2015 en die kan vooralsnog niet (officieel en onofficieel) geupdate worden zodat android auto ondersteund wordt.

Bovenaan Onderaan