Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

RobinPaardekam

Actief lid
Klopt, ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Superb opgehaald en daar zit het gewoon standaard op. Die Amundsen (maar dat geldt dus net zo goed voor de nieuwe Columbus, alleen de scherm-diagonaal wijkt af geloof ik) ondersteunt gewoon AndroidAuto en Apple CarPlay. Maar nogmaals: je hebt wel de Android Auto App op je telefoon nodig om er iets mee te doen en Nederlandse Android gebruikers kunnen deze nog niet zomaar uit de Play Store downloaden, dat zal je vooralsnog via een aparte .apk install moeten doen, bijv. via de eerder genoemde link.

blauwkeut

Forumguru
Ik doel meer op het idee, dat je de columbus uit kan breiden met wifi aansluiting. Bij aanschaf van mijn auto was deze functie nog niet beschikbaar en wilde wel graag de wifi aansluiting ivm mogelijk toekomstige update's. Waarbij ik zelf dacht aan carplay, maar als ik hier de plank mis sla excuses.
Voor zover ik het begrijp, is die Smartgate geen wifi-uitbreiding voor de Columbus, want smartgate is de hotspot, niet je gsm. Heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar zo lijkt mij het te werken.

Die Android Auto & Apple Carplay is enkel beschikbaar vanaf MY2016, ik heb het op mijn MY2015 niet en weet ook niet of het daar nog op beschikbaar komt - ik lees daar tegenstrijdige berichten over.

lock

Actief lid
Voor zover ik het begrijp, is die Smartgate geen wifi-uitbreiding voor de Columbus, want smartgate is de hotspot, niet je gsm. Heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar zo lijkt mij het te werken.

Die Android Auto & Apple Carplay is enkel beschikbaar vanaf MY2016, ik heb het op mijn MY2015 niet en weet ook niet of het daar nog op beschikbaar komt - ik lees daar tegenstrijdige berichten over.

Wat houdt de Apple Connectiviteit in op de MY2015

MME

Lid
Android Auto werkt ook enkel op toestellen met Android 5.0 (Lollipop) of hoger.
Voorlopig zijn er nog niet super veel toestellen op de markt met deze versie denk ik.

SInds de juni 2015 update heb ik problemen met de album covers. Van alle MP3's die in mijn jukebox staan zijn de albumcovers 300x300 px (500x500 is max geloof ik). Van alle CD's zie ik ook de cover als ik in de lijst met albums kijk of als ik op een cover druk en vervolgens door de albums scoll. MAAR... Zodra ik een album heb gekozen en deze begint te spelen dan zie ik van ruim de helft geen cover meer. Een dat is hetzelfde als ik in navigatiemodus zit met de mediainfo links boven in de hoek. En ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. In Tagscanner (progje om mp3tags mee te beheren) zie ik alle covers netjes.

Ik heb het vermoeden dat wellicht de Gracenote database de oorzaak is maar kan is slechts een gevoel. ZIjn er meerdere die dit probleem hebben?

Bijlagen

• IMG_0467.JPG
    IMG_0467.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 57

Darkside

Forumguru
Geen probleem mee. Alle albums.hebben hun cover. Wat nog wel eens voorkomt dat sommige mp3's dubbele covers.hebben. en dat er een te groot is. Controller dus alle mp's en verwijder de.covers. en zet de juiste er opnieuw in.
Zelf gebruik ik mp3tag

Wat nog wel eens voorkomt dat sommige mp3's dubbele covers.hebben. en dat er een te groot is.

Kan een MP3 meerdere covers in de ID3tag hebben?

Ik heb reeds alle MP3's uit de jukebox verwijderd en opnieuw erop gezet. Zelfde probleem. Vandaar mijn gedachte aan de Gracenote database.

Darkside

Forumguru
Ik zie wel vaker meerdere covers met verschillende resoluties in een mp3
Echter moet ik eerlijk zeggen dat ik alles.rechtstreekse van een SD kaart lees en niets naar dr jukebox kopieer. Die ruimte is toch te krap

Darkside

Forumguru
Zou eens kijken met mp3 tag. En dan de mp3s los langs gaan. Heb wel eens dat ik een ctrl+a doe en alleen de eerste een cover heeft.

Darkside

Forumguru
Hmmm. Dan weet ik het even niet.
Heb je op je SD wel de XML verwijderd. Deze is hidden en zorgt dat de DB opnieuw ingelezen wordt. Misschien dan ook de covers?????

Heb alle tags maar eens volledig verwijderd en opnieuw aangemaakt. Dit lijkt te werken. Zie nu ook data alle tags van hetzelfde type zijn, namelijk id3v1.1+2.3

Goedemiddag allemaal. Was eigenlijk benieuwd of het een bekend probleem is wat ik heb bij het afspelen van mp3's via mijn sd kaart. 6 van de 10 keer dat ik mijn O3 start begint mijn Columbus weer met het eerste nummer uit de eerste map te spelen. Uitermate irritant en ik vraag me af wat de reden is. Want de andere 4 van de 10 keer gaat ie wel gewoon verder waar ie gebleven was.Iemand enig idee?
Betreft een normaal SD kaartje van 64 gb met een stuk of 15 mappen met in elk van de mappen iets van tussen de 50 en 350 nummers.

Snelle update: dit kwam klaarblijkelijk door merk/grootte van het sd kaartje (Sandisk Ultra 64Gb). Op een Samsung 32Gb kaartje doet ie het zonder problemen...

blauwkeut

Forumguru
Vreemd, ik heb twee 128 GB Kingston kaartjes, die hebben dat probleem niet. Ik loop enkel tegen de 10 000 tracks-limiet per kaartje aan. Het was dat toch niet bij jou, i.pv. merk kaartje?

De 10000 tracks limiet gold hier niet want op de 32 gb kaart staat precies hetzelfde als op de 64 gb kaart. Dus blijft vreemd. Maar credo is: als je dit probleem hebt, probeer eerst eens een ander kaartje!

servies

Forumguru
Vreemd, ik heb twee 128 GB Kingston kaartjes, die hebben dat probleem niet. Ik loop enkel tegen de 10 000 tracks-limiet per kaartje aan. Het was dat toch niet bij jou, i.pv. merk
Hmmm, ik heb volgens mij veel meer dan 10000 tracks op m'n 128GB kaartje staan...

Bovenaan Onderaan