Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

wimpie33

Forumguru
De nieuwe update is ook beschikbaar "ECE 2015/2016" zou MirrorLink nu wel werken?.. iemand al geupdate?.

MarZ_E

Senior Member
De update is, volgens mij, alleen een kaart update en veranderd niets aan de software zelf... correct me if i'm wrong ;)

Rick

Senior Member
De nieuwe update is ook beschikbaar "ECE 2015/2016" zou MirrorLink nu wel werken?.. iemand al geupdate?.
Was toch al een tijdje (eind mei)? Of mis ik iets. Inderdaad alleen een kaart update. Denk persoonlijk niet dat de oude systemen nog de nieuwe functionaliteiten krijgen.

pven

Nieuw lid
Ik snap werkelijk niet dat de LG G2 wel bij MirrorLink wordt ondersteund en de Nexus 5 niet, die toestellen zijn nagenoeg identiek. Wat frustreert: de Nexus 4 wordt wel ondersteund.

(Overigens nieuwe gebruiker van het forum hier. :D)

Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Ik ben al een paar dagen aan het rommelen aan de columbus.
Ik ga over een paar dagen naar Spanje maar wil graag zelf bepalen langs welke plaatsen ik rij.
De columbus wil over Parijs maar ik niet.
Is er een mogelijkheid om de eindbestemming in te voeren en dan de te gaan via de plaatsen die ik zelf wil?
Heb het geprobeerd om via een tussenstop te doen maar dan moet je na het in drukken van een plaats een straat of centrum indrukken en dat vind ik maar niks.
Bijvoorbeeld ik wil van Luik naar Metz van Metz naar Nancy etc wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

Grt Bart

Klaasje

Forumguru
Ik heb es gespeeld, als je Metz,e21 zoekt dan kun je die opslaan, dan Nancy met een straat dan kun je wellicht iets ervan maken.
Niet erg handig, maar ja met google maps ernaast wat punten zoeken en dan opslaan en naar die punten navigeren

Frenkie

Forumguru
ik gebruik een 128 Gb kaart, class 10. Werkt perfect
Is dit de "officiele" maximale grootte voor een SD(xc) kaart in de Columbus? Ik wil een van de slots in mijn nog te leveren O3 gaan gebruiken voor muziek, maar wil weten wat voor kaart ik kan kopen hiervoor. Mijn huidige kaartjes die ik heb zijn hiervoor iets te beperkt (grootste die ik kan missen is 8 Gb).

Spoetnik

Forumguru
IK heb een vraag over dat Columbus systeem. Bij de bestelling kan ik DAB aanvinken voor Euri 100,--. Maar ik wil aanvinken Columbus a 1.100,-- Zit daar nu automatisch DAB bij in??

Kijk ik op het WWW staat er o.a.:

Columbus
Besides the radio and GPS, you can also use the Columbus infotainment GPS system to control your vehicle settings using the Car button on the control panel without needing a display. The Columbus infotainment GPS system has:
  • - 8“ color touch display
  • - AM/FM and DAB frequencies

Was er eigenlijk van uit gegaan dat er dan DAB in zit. Is dat door de geleerden hier achteraf aan te zetten voor het geval het er niet inzit?

Joske

Forumguru
Was er eigenlijk van uit gegaan dat er dan DAB in zit. Is dat door de geleerden hier achteraf aan te zetten voor het geval het er niet inzit?

is extra optie, ongeacht het navigatiesysteem.. Is ook werkelijk "hardware", dus niet zomaar achteraf in te schakelen. Oh en het is een aanrader om het er bij te nemen :thumbsup:

paulus474

Senior Member
Weet iemand of je een hoofdtelefoon / koptelefoon aan kan sluiten op de Columbus?
Kan het nergens vinden (en AUX lijkt niet te werken: als ik hoofdtelefoon hier inplug, dan gaat het geluid nog steeds gewoon over de speakers).
Dank!

Rallye

Forumguru
Eh, AUX is altijd een ingang, geen uitgang. Ik ken erg weinig autoradio's (zeker af-fabriek) met een koptelefoon-uitgang. Zou iets met verkeersveiligheid te maken kunnen hebben. Maar het is natuurlijk voor je passagier.

@Spoetnik Mij lijkt dat als je beide opties kunt aanvinken en je wilt DAB, dat de optie "alleen Columbus" zonder DAB is. Anders meldt de configurator wel dat de opties samen niet kunnen (omdat de Columbus al DAB zou hebben). Voor €100 zou je de gok om beide aan te kruisen ook nog wel kunnen nemen....

Scout15

Actief lid
Helaas...Beiden werkt niet. Snap er geen snars van...
Ik heb zojuist ook even de update uitgevoerd en dit ging zonder problemen. Bestanden vanaf internet gedownload, uitgepakt op de sd-kaart(32gb sdhc kaart) en in de auto gestopt. Daarna naar de instellingen van navigatie gegaan, software versie en daar krijg je een mogelijkheid om op update te klikken. Deze zocht automatisch de bestanden op de SD kaart en daarna ging het vanzelf. Dacht zelf eerst dat het automatisch zou gebeuren als ik de sd kaart in de reader zou stoppen. :)

Pendragon

Donateur
Vraagje: bij media (mp3's) vanaf de hdd kun je alleen uit artiest/album etc. kiezen, maar niet gewoon de folder structuur zien zoals in de oude Columbus. Kun je dit ergens uit/inschakelen, want wij zoeken veel liever in een folder, want als je nu een folder maakt met een verzameling (verschillende artiesten, verschillende albums) kun je die niet achter elkaar afspelen want hij maakt een lijst met albums en artiesten van die folder. De enige mogelijke optie die ik heb gevonden is het op een SD kaart te zetten dan kun je wel bladeren door de folders.

Bovenaan Onderaan