Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Darkside

Forumguru
Een change log zou ik ook wel handig vinden.
Verder nog nooit problemen gehad met de installatie. De update wordt meteen gevonden.

MartijnW

Actief lid
Echte verschillen tussen de " oude en nieuwe versie" heb ik in de korte tijd nog niet ontdekt, maar met alle veranderingen op de A15 kom ik daar snel achter :D

De parallel structuur staat er nu goed in.

Update: Toch niet helemaal goed. De verbinding tussen Knooppunt Ridderkerk en Vaanplein staat nog in de oude situatie dus met weefvak.

Laatst bewerkt:

Frank C

Forumguru
Net terug van paar dagen Frankrijk. Alle nieuwe rotondes, waar ze in Frankrijk dol op zijn, stonden erin. Wel wilde hij ons één keer over een afgesloten zandpad sturen maar dat was snel te corrigeren. Verder zie je dat bij POI navigatie hij je niet altijd exact naar het adres "voor de deur" stuurt. Soms zit de ingaang (paar) honderd meter daar vandaan; niet echt onoverkomelijk weliswaar.

brhahlen

Actief lid
Op navigation.com vindt je ook een BT update. Heeft iemand die al wel eens geïnstalleerd? Wat doet dat?

harmw

Nieuw lid
Op navigation.com vindt je ook een BT update. Heeft iemand die al wel eens geïnstalleerd? Wat doet dat?
Ik heb hem met het updaten van de navigatie ook maar geïnstalleerd. Er zitten blijkbaar wat fixes in voor specifieke BT apparaten.
Niet persee nodig als BT gewoon prima werkt voor je.

Gizzmo

Forumguru
Bij mij gaat de update ook gewoon goed, eerste gedownload naar pc, uitgepakt op pc, 3 files gekopieerd naar de root van de sd kaart, sd kaart is een 128 GB class 10, gaat het wat sneller.

Gizzmo

Forumguru
Maar vraag mij toch wat zaken af, ik zie wat nieuwe wegen, eindelijk ook de N219 bij Zevenhuizen, die stond er nog niet op, terwijl die er al een tijdje ligt.
De nieuwe A4 bij Steenwijk ook nog niet, maar wel de verlengde veilingroute bij N222 achter De Lier, en die weg is echt voorlopig nog niet af.

brhahlen

Actief lid
Ik heb hem met het updaten van de navigatie ook maar geïnstalleerd. Er zitten blijkbaar wat fixes in voor specifieke BT apparaten.
Niet persee nodig als BT gewoon prima werkt voor je.
Thanks. BT werkt wel ok, maar niet super, ga ik die update vanmiddag proberen.
Bij mij gaat de update ook gewoon goed, eerste gedownload naar pc, uitgepakt op pc, 3 files gekopieerd naar de root van de sd kaart, sd kaart is een 128 GB class 10, gaat het wat sneller.
Ik heb zojuist ook de update succesvol uitgevoerd, op weg naar het werk. Paste precies binnen de tijd :)
Uitpakken en kopiëren, as simple as that.

MartijnW

Actief lid
Maar vraag mij toch wat zaken af, ik zie wat nieuwe wegen, eindelijk ook de N219 bij Zevenhuizen, die stond er nog niet op, terwijl die er al een tijdje ligt.
De nieuwe A4 bij Steenwijk ook nog niet, maar wel de verlengde veilingroute bij N222 achter De Lier, en die weg is echt voorlopig nog niet af.

De nieuwe A4 bij Steenwijk zal er voorlopig ook nog wel niet inkomen ;)

Het viel mij inderdaad ook op dat de N222 wel al verwerkt is maar dat een drietal rotondes op mijn route die er al meer dan een jaar liggen er nog steeds niet instaan. Weet iemand welke bron Skoda gebruikt voor zijn kaarten?

MartijnW

Actief lid

Here/Navigation.com van Nokia. Wordt laatste tijd nogal om gevochten door verschillende autofabrikanten/facebook/uber etc om over te nemen: http://www.nrcq.nl/2015/04/28/waarom-apple-en-alibaba-de-kaarten-van-nokia-willen (maar dat terzijde...)

Verbazingwekkende is dat in de kaarten van Here, die nu online staan, deze zaken wel kloppen. De A4 staat er gewoon in en de N222 staat nog als weg in aanbouw.

Wat ook verbazingwekkend is om te zien is dat de bing maps gebruik maken van de Here kaarten maar daar weer geen A4 bij Steenbergen in zit en wel de veilingroute.

Laatst bewerkt:

bartvw

Forumguru
Ik heb dit gedeelte in grote lijnen gelezen langzaam maar zeker wil ik de update van de columbus gaan doen.
Heb begrepen dat het een sd card moet zijn van max 32gb class 10.
Deze kaart wil ik gaan bestellen maar ook 1 voor wat muziek op te zetten is aan deze kaart een maximum of minimum gebonden.
Alvast bedankt.

Grt Bart

Mark69

Senior Member
Is dit het zelfde systeem wat ook in mijn Golf 7 zit uit 2013? Vind de navigatie namelijk werkelijk het meest waardeloze product wat ik ooit heb meegemaakt op navigatie gebied. Het apparaat weet ook na updates nog steeds niet goed de weg te vinden in Rotterdam of welke andere stad dan ook. Ik wordt wegen in gestuurd die eenrichting zijn maar dan wel tegengesteld dan dat mijn navigatie aangeeft. Het heeft mij zelfs een keer een boete opgeleverd omdat ik ergens linksaf werd gestuurd terwijl dit niet mocht (ok ik moet zelf ook opletten maar als je echt niet weet waar je heen moet dan rij ik echt op de navigatie, ik werkte door heel Nederland 40k per jaar).Te late meldingen van afslagen, totaal onduidelijke instructies van verderop rechtdoorrijden etc. Ik snap ook nog steeds niet als ik de snelste route aangeef dat ik soms van de snelweg wordt af gedirigeerd om dan ergens over B wegen naar mijn einddoel wordt gebracht waar een stuk langer over de snelweg en minder over de b weg, maar wel meer km, je er toch werkelijk sneller bent. Heb dit op voor mij bekende routes wel eens getest maar het apparaat blijft volharde in routes die echt niet het snelst zijn. Ook als er geadviseerd wordt om een bepaalde file te omzeilen ben ik er inmiddels achter dit maar niet te doen en gewoon de weg te blijven vervolgen uiteindelijk is deze route sneller dan om de file heenrijden. Ook totaal onduidelijk is de zoomfuncties. Het vliegt er in en uit geeft te grote afstanden aan tot stoplichten. Verderop linksaf is geen melding. Zo rij ik ook nog steeds naar Goudea etc. Eind deze maand leveren we de Golf in en heb ik geen leaseauto meer en gebruik ik prive gewoon weer de praktische en duidelijkere TomTom.

Mark69

Senior Member
Gezien jouw slechte ervaring en mijn goede ervaring met het system krijg ik het idee van niet. :pieker: had je toen wel de laatste versie van de mappen?

Laatste update eind 2014 gedaan heb nog geen melding gekregen dat er weer een nieuwe update was. Ik had gehoopt na de vorige update dat het beter zou worden maar het lijkt erop dat alleen de snelheden zijn aangepast en is er zelfs een onhebbelijkheid bijgekomen dat ik vaker verder weg wordt gezet in een straat dan waar het werkelijke adres is. Dat opzich hoeft niet zo heel erg te zij maar als je soms 20 adressen op een dag bezoekt dan wordt het hinderlijker. Toen de verkoper van Skoda zei dat er veel opties op zaten behalve navigatie gaf ik aan... nou gelukkig maar.

Bovenaan Onderaan