Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

servies

Forumguru
Als je 10.000+ track's maar niet allemaal in de root staan...........
Idd... dat is het...
M'n muziek selectie thuis bestaat uit zo'n 27500 flac bestanden allemaal in artiest/album mappen en die heb ik geconverteerd naar ogg en toen een subset gekopieerd naar m'n SD kaart

weerhuis

Nieuw lid
Momenteel rijd ik nog een paar weken in mijn Superb Combi van 2012 met daarin de Amundsen + navigatie. Over enkele weken ontvang ik de opvolger, een Ocatia III Combi. De Amundsen in de Superb werkt op zich fijn, muv de dynamische route, gisteren bijvoorbeeld reed ik achterop een file, de dynamische route gaf aan de snelweg te verlaten, vervolgens aan de andere kant van de snelweg weer aan te sluiten in dezelfde file. Dit is me al veel vaker opgevallen en irriteert me mateloos.
Nu vroeg ik me af hoe de Columbus navigatie omgaat met de dynamische route, op dezelfde manier, of krijg je wellicht de keuze uit een aantal mogelijke alternatieve routes om daar vervolgens zelf uit te kiezen? Voor de Superb heb ik Renault gereden, waar het systeem me een keuze van alternatieven gaf, hetgeen heel goed werkt.

micky

Forumguru
Al dit soort systemen zijn teleurstellend mbt files, het enige wat werkt is een life systeem zoals tomtom.

Spoetnik

Forumguru
@weerhuis

Columbus doet het op zich goed. Stuurt me van de A-2 af bij Kockengen om me bij Woerden weer op de weg te zetten. Wat uiteindelijk sneller is, aansluiten of deze route zal je nooit weten.

Wat ik ook nog wel eens doe is de Samsung S4 koppelen met de kabel en dan de Android auto App gebruiken. Dan draai je Google maps incl. verkeer. Is erg up to date.

Vraag: ik krijg de afbeeldingen vanuit mijn contacten niet te zien. Heb nu een iphone 6. hiervoor de android toestel die het wel deed
Iemand een idee of tip?​

Vraagje: ik heb twee iPhones via Bluetooth gekoppeld. Maar het systeem herkent niet automatisch de telefoons. Als telefoon 2 in de auto zit (tel 1 niet) moet je die handmatig selecteren. Als telefoon 1 dan weer in auto is probeert het systeem telefoon 2 te koppelen/zoeken en zoekt/vindt die telefoon 1 niet
Wat doe ik verkeerd?

micky

Forumguru
Hij zoekt automatisch de laatst gekoppelde, waarschijnlijk pakt hij die ook thuis, rij je dan weg, verbreekt de verbinding omdat de afstand te groot wordt, in dat geval moet je hand matig de andere kiezen.

Klaasje

Forumguru
bij mij selecteert ie gewoon automatisch de telefoon die hij vind. Als ik ze beide bij me heb pakt hij de laatste verbonden.
Dan moet ik even handmatig de ander selecteren

Giant

Forumguru
Is er iemand die het al gelukt is poi's van b.v. poiplaza te downloaden en in de nieuwe Columbus (Superb3) te zetten? Ik ben er afgelopen weekend een tijd mee aan het proberen geslagen maar het is me niet gelukt. Ik heb 3 verschillende bestandsformats die de Columbus zou moeten lusten geprobeerd. Op een 32 GB class 10 SD card die FAT32 geformatteerd is en waar ik 2 weken geleden succesvol de navigatie kaart update mee geïnstalleerd heb. Ik wil flitsers in mijn kaarten hebben maar de Columbus roept elke keer dat hij geen bestanden aantreft op het kaartje. Ik heb ze in de root gezet. Wat ik niet geprobeerd heb is ze als V-cards te importeren, want dan komen ze er als bestemmingen in en dan loop ik snel tegen mijn maximale hoeveelheid bestemmingen geheugenplaatsen aan vrees ik. Ik bedoel: een poi is een poi en geen bestemming. Wie kan me helpen?

Evilcomputing

Senior Member
Ja het is me gelukt. Staat hier in dit topic ook wel wat over geschreven volgens mij. Of een apart topic. Ik steek er geen energie in. Navigatie geeft toch geen melding als je bij zo'n poi bent. Ja je ziet ze. Maar meestal staat hij toch op een ander scherm. En dan werkt toch echt flitsmeister of flitsnav beter.

ik heb flitspalen als poi erin gezet via de vw site, op sd kaartje gezet en werkt perfect geeft ook signaal helaas alleen als je in de buurt ben, dus rij je over de snelweg geeft hij de flitsers van de zijweg, maar doen andere nav systeem ook. Het helpt altijd iets ! Ik heb alleen trajectcontrole nog niet gevonden

verbraak

Actief lid
Ik heb een vraag over de usb aansluiting. Deze werkt bij ons alleen als opladen van mijn iphone. Nu lees ik overal dat hij deze ook zou moeten herkennen en kunnen afspelen. Iemand wel eens hetzelfde probleem gehad?

Het onderdeel nummer van de colombus is 5E0035043A (waarschijnlijk eerste model)
Hardware H41
Software 0196
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Extra: Heb zojuist wel de navigatie geupdate naar de laatste versie. Voor de mensen die gebruik maken van OSX en willen updaten. Ik heb een appje gebruikt om de Finder/Spotlight bestanden van het SD kaartje te verwijderen.

Clean media Linkje naar het appje

En heb de volgende uitleg gevolgd.
http://www.maartenschreuder.nl/73-update-volkswagen-discover-pro-en-media-vanaf-mac-os-x/

ik heb een octavia 3 my 2016 met columbus .Smartlink werkt niet, mirror link wel maar ja heb je niet veel aan, als je rijdt stopt het al weer. De internet verbinding zie ik even het nut niet van in. Ik denk dan kun je thuis voor de deur verbinding maken met je pc en muziek streamen etc. Hij ziet wel mijn router maar that's all.
Ik zou ook dat motorsound uit willen proberen maar doet het niet. Moet er soms toch nog iets geactiveerd worden ?

Ook baal ik dat ik de muziek in de jukebox heb gezet en nu alles door elkaar staat, Heb dit wel gedaan via usb aansluiting met een externe harde schijf is dat de oorzaak, alles eruit halen en met een sd kaart erin zetten is dat de juiste manier?
graag jullie bevindingen

Dirkmk1

Senior Member
De columbus in mijn S3, blijft hangen in de carplay telefoonmodus.

Ik gebruik, i.c.m. met mijn iPhone 5 die via de lightningpoort op de usb-poort is aangesloten, carplay om te bellen (met stemopdrachten). Als het gesprek dan afgelopen is en ik het radioscherm/media/navigatie/etc. selecteer dan heb ik geen geluid meer van bijv. de radio of andere media.

Als ik dan het volume via mijn stuurbediening omhoog draai zie je in je maxidot dat je het volume van de carkit omhoog zet. (want groen telefoon icoontje voor de volumeweergave). Wat vreemd is want je telefoongesprek is beëindigd en op de columbus is duidelijk te zien dat je de radio functionaliteit hebt gekozen.

Ik moet de Columbus dan opnieuw "opstarten" om het weer werkende te krijgen.

Iemand hier ervaring mee?

Xander

Senior Member
Ik wil flitsers in mijn kaarten hebben maar de Columbus roept elke keer dat hij geen bestanden aantreft op het kaartje.
Ik heb via de vw site een db3 bestand gemaakt van alle flitspalen en trajectcontroles en het bestand in de map PersonalPOI gezet, maar bij geeft hij ook aan geen bestanden te vinden. Iemand een idee? Is dit misschien een oude methode en werkt het voor de nieuw Columbus anders?

Bovenaan Onderaan