Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

ManeBrane

Forumguru
Nee, die heb je volgens mij alleen i.c.m. Lane assist en die heb ik niet. Ik heb het zelf ook niet ingesteld, deze configuratie was al zo toen ik hem kreeg.
e41fea40eebba0ba3330f8f286159a14.png

Skoda-MAN

Forumguru
In het infotainment en navigatie kan je vinkjes weghalen bij de poi die je niet wilt zien en ergens in die buurt heb je ook de snelheid borden.
Even er voor gaan zitten en die menutjes instellingen even doorlopen en dan weet je alles

ElScorpione

Forumguru
Nee, die heb je volgens mij alleen i.c.m. Lane assist en die heb ik niet. Ik heb het zelf ook niet ingesteld, deze configuratie was al zo toen ik hem kreeg.
e41fea40eebba0ba3330f8f286159a14.png
Dit staat inderdaad ook in mijn handleiding, maar de optie Verkeerstekens weergeven is er toch echt niet. Vreemd. Misschien ligt het aan de kaart die ik heb. Even wachten of ze er met de update van mei er wel in zitten.

van inkel

Forumguru
Vraagje ik heb een een SD kaart met albums, en de mediaplayer geeft de albumafbeelding (400x400) netjes weer, behalve bij twee Michael Jackson albums Thriller en Dangerous.
Hij geeft dan deze afbeelding weer

MUDD2481.JPG

ipv deze

cover.jpg folder.jpg

Windows mediaplayer, winamp, Tag and Rename en Itunes geven wel de juiste afbeeldingen weer.

Waar kijkt de columbus nog meer, of zitten er verborgen bestanden in een mp3.

Groeten van Inkel

servies

Forumguru
Vraagje ik heb een een SD kaart met albums, en de mediaplayer geeft de albumafbeelding (400x400) netjes weer, behalve bij twee Michael Jackson albums Thriller en Dangerous.
Hij geeft dan deze afbeelding weer

Bekijk bijlage 46151

ipv deze

Bekijk bijlage 46152 Bekijk bijlage 46153

Windows mediaplayer, winamp, Tag and Rename en Itunes geven wel de juiste afbeeldingen weer.

Waar kijkt de columbus nog meer, of zitten er verborgen bestanden in een mp3.

Groeten van Inkel
Als ik het goed heb kun je ook een image plaatsen in een id3 tag.

going_fritz

Actief lid
Ik heb een setje eigen poi via de daarvoor benodigde route (via de website zo'n zip-file maken, uitpakken op sd-card en uploaden) toegevoegd aan m'n columbus (ter info voor de kenners: geocaches, en dan voor ieder type geocache een aparte poi). Dat werkt prima. Een aantal ervan heb ik aangevinkt om weer te geven in het scherm, naast een aantal die vanuit het standaard aanwezige aanbod aan heb staan. Nu gebeurt het af en toe dat deze aangevinkte poi's opeens niet meer aangevinkt zijn, en dus ook niet meer in het navi-scherm getoond worden. En dat gebeurt dan alleen maar met de zelf geimporteerde poi's, die standaard aanwezige die ik aangevinkt had blijven gewoon aangevinkt. De poi's blijven wel gewoon beschikbaar, en als ik ze weer aanvink gaat 't weer een tijd goed. Ik heb nog geen enkel idee wanneer ze uitgeschakeld worden.
Herkent iemand bovenstaand 'probleem' ?

weerhuis

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag mijn O-III in ontvangst genomen, 1.6tdi Style Businessedition ter vervanging van mijn Superb van 2012. Ik heb een redelijk uitgebreide muziekverzameling en was gewend deze vanaf mijn I-pod af te spelen in de Superb. Mijn O-III is voorzien van het Columbus systeem en ik dacht dat deze verzameling wel op de harddisk zou passen, maar zie nu dat de capaciteit redelijk beperkt is. Ik kan natuurlijk de muziek op SD zetten, maar dit heeft niet mijn voorkeur.
Wellicht staat deze vraag al ergens in dit topic (kon het niet vinden), heeft iemand ervaringen met het vervangen van standaard HD voor een exemplaar met meer capaciteit?

Hellsider

Nieuw lid
Op Amazone.de heb ik een USB stick gekocht van 256 gb. 55 euro. Alles mooi verzameld en voor mij althans meer dan genoeg geheugen.

andrehj

Forumguru
Op Amazone.de heb ik een USB stick gekocht van 256 gb. 55 euro.
Dat is erg weinig geld voor 256 GB. Zeker weten dat de capaciteit klopt? Er worden nl. op Amazon en Ebay erg veel sticks aangeboden die wel aan het OS melden dat ze zoveel capaciteit hebben, maar in werkelijkheid veel kleiner zijn en wanneer ze vol zijn (maar dit dus nog niet moeten zijn) gewoon vooraan weer opnieuw beginnen met schrijven...
Op Heise.de is een programma beschikbaar wat je stick test.

Hellsider

Nieuw lid
Kan ik nie met zekerheid zeggen. Ik heb het identiek product hier niet goedkoper als 102 euro of zo gevonden in belgie en Nederland. Ik kijk het straks eens na de capaciteit.

volgende week krijg ik mijn nieuwe Skoda Octavia Combi Style Business geleverd.
Ook hierin zit de nieuwe Columbus en ik zou er graag een TV Tuner op aan willen sluiten.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Dus met de nieuwe Columbus?

Ben benieuwd wat ik nodig hem om aan te kunnen sluiten.

heb mijn edition met columbus, super tevreden, snelle en goede navigatie na 3 maanden bevalt hij nog steeds goed, maar smartlink niet echt nodig, maar je kunt ook een app van skoda gebruiken voor motorgeluiden via speakers,g meter etc ik zou het wel eens willen uitproberen maar krijg het niet aan de gang, iemand enig idee?

weerhuis

Nieuw lid
@weerhuis waarom nu ook niet gewoon via Ipod afspelen.?

Helaas heb ik een oude I-pod classic, met alleen de mogelijkheid om via een kabel aan te sluiten. Dit model I-pod wordt niet herkend via de USB aansluiting :banghead:. Wellicht binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe(re) I-pod. ik heb nu mijn muziek op een SD-Card gezet (64 Gb), werkt eigenlijk ook prima. :thumbsup:

weerhuis

Nieuw lid
Heb mijn O III intussen ruim een week in mijn bezit en de eerste 1.500 km zitten erop. Het rijdt anders als mijn "oude" Superb, maar zeker niet slechter (enige minpunt tot nu toe is het meer aanwezig zijn van motorgeluiden).
In de Superb had ik een Amundsen systeem, waarvan ik de auto-zoom functie erg handig vond. In het Columbus systeem kan ik deze mogelijkheid nergens vinden. Zie ik iets over het hoofd of is dit niet voorzien?

Bovenaan Onderaan