Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

Badsloefke

Forumguru
Vandaag voor het eerst geprobeerd videobestanden af te spelen via SD kaart... ik heb om de x- aantal seconden dat het beeld even stilstaat, iemand een idee waardoor dit kan komen ? Ik heb een Sandisk Ultra SDXC UHS-I Card van 64 GB... Avi is in resolutie 720 x 480 en Frame Rate 30 Divx Video Codec. Heb de zoekfunctie geprobeerd maar niet direct iets gevonden...

Xander

Senior Member
Misschien te hoge framerate? Ik kwam dit tegen in de handleiding:
Frame rate: max. 25fps (resp. 30fps bij gebruik van b-frames)

Robbie

Lid
Weet iemand hoe ik het beltoon volume omlaag kan zetten? Als de telefoon overgaat schrik ik me kapot van het kabaal....

Robbie

Lid
Ja dat dacht ik ook en ben daar ook al wel aan het zoeken geweest, maar ik kan wel de beltoon wijzigen, maar het volume kan ik zo gauw niet gevonden krijgen.. In het instructieboekje kan ik het ook niet vinden..

Robbie

Lid
Ik heb vandaag eens gekeken, inderdaad zijn bij de volume instellingen veel volume's in te stellen, maar het instellen van het volume voor de beltoon kan ik hier niet instellen.
Kom er maar niet in uit. Het is nu erg vervelend, als de telefoon overgaat schrik ik me kapot. Tijdens het overgaan kan ik het volume van de beltoon wel aanpassen wat ik dan ook direct doe, maar na het opnemen ook ik de beller niet meer waardoor ik vervolgens het volume weer omhoog moet draaien.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is en dat iemand mij hierbij kan helpen.

elsinga

Forumguru
Dat schreef hij net al, werkt, maar dan hoort hij de beller niet meer en moet het volume weer omhoog. ;)

Wellicht kun je in je telefoon het belvolume aanpassen? Kennelijk wordt er 1 instelling voor alle geluid vanaf de telefoon gebruikt.

Canon-Eye

Forumguru
Ik had na aflevering van mijn huidige auto (zonder Columbus, maar gewoon met de fabrieksaf bluetooth-module) ook precies ditzelfde probleem (én nog een paas andere, maar die doen er nu niet toe).
De truc was om tijdens de beëindiging van elk gesprek als de bliksem de volumeknop terug te draaien, zodat de beltoon van het volgende gesprek op normaal volume ging ipv op standje hartverzakking. En dan tijdens het opnemen en je naam zeggen natuurlijk het wieltje weer opdraaien.

Dit, gevoegd bij die andere problemen, was voor mij reden om die hele BT-module eruit te gooien en om te ruilen voor een Parrot. Die doet wél gewoon wat-ie moet doen...

Robbie

Lid
beltoon volume van mijn telefoon aanpassen zal ik zo eens proberen.

@Canon-Eye
Het kan toch niet waar zijn dat dat een oplossing zou zijn voor het probleem. Ik ben niet van plan om dit te accepteren.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen...

ElScorpione

Forumguru
Vandaag even door de instelling van de navigatie gelopen. Het valt mij op dat ik geen instelling heb voor weergave van de verkeerstekens. Ik zie dus geen borden met weergave van de maximumsnelheid. Op mijn Amundsen in mijn O2 zag ik de verkeersborden wel. Kan ik de weergave aanzetten en zo ja hoe?

Verder zie ik in het splitscreen menu geen instelling voor het weergeven van rij instructies (zoals bijvoorbeeld een rotonde). Kan ik die ook aanzetten en zo ja hoe?

ManeBrane

Forumguru
@ElScorpione Splitscreen op Manoeuvre zetten. Die geeft alleen de instructies weer als je daadwerkelijk aan het navigeren bent. Anders worden de GPS posities weergegeven.

Bijlagen

• IMG_4795.jpg
    IMG_4795.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 84

ElScorpione

Forumguru
Het valt mij op dat ik geen instelling heb voor weergave van de verkeerstekens. Ik zie dus geen borden met weergave van de maximumsnelheid. Op mijn Amundsen in mijn O2 zag ik de verkeersborden wel. Kan ik de weergave aanzetten en zo ja hoe?

Volgens de handleiding zit de optie in het onderdeel Kaart, maar daar zie ik hem dus niet.

Bovenaan Onderaan