Columbus Het grote MIB Columbus-topic (new Columbus)

hemi24

Forumguru
Klopt, die link heb ik ook... Maar dan krijg je een klein programma (download.exe) alleen die heeft .Net Framework 3.5 nodig en dit heb ik niet geiïnstalleerd staan. De vorige keer was er ook een link bekend naar het bestand zelf....

Heb je de link al aangeklikt..?!?

Frenkie

Forumguru
Voor zover bekend is juni 2016 nog niet beschikbaar. Nog even geduld hebben daarvoor. (het is ten slotte pas net juni)

ElScorpione

Forumguru
Weet je zeker dat dit juni is? Ik zie namelijk gewoon de ECE2016 staan en dat is toch de versie van november vorig jaar?

servies

Forumguru
Weet je zeker dat dit juni is? Ik zie namelijk gewoon de ECE2016 staan en dat is toch de versie van november vorig jaar?
Via http://updateportal.skoda-auto.com
m'n VIN ingevuld en dan krijg ik o.a. het volgende te zien
Maps
ECE 1 2016/2017 For downloading ECE 1 2016/2017 (12,00GB)
Do not download unnecessarily 12,00GB
  • Check first map version in your navigation.
  • Further update of GPS data will be in November

ElScorpione

Forumguru
Dat is inderdaad een nieuwe. Ik zie de ECE 2016. Misschien omdat de mijne van 2013 is?

Iemand een directe link naar die bestanden?

servies

Forumguru
Als jij iets van 2013 hebt, dan heb je waarschijnlijk het oudere MIB systeem... en dus ook niets aan deze download.

doc

Nieuw lid
Met mijn vin (Sep '14), ook nog de 2016 kaart. Valt me wel op dat hij maar 12GB ipv 22GB is, niet voor Amundsen oid?

servies

Forumguru
Dat zal het dan wel zijn (Amundsen)...
Hmm, ik had verwacht dat die updates wel gelijk zouden lopen...
Sorry voor de verwarring...

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Als jij iets van 2013 hebt, dan heb je waarschijnlijk het oudere MIB systeem... en dus ook niets aan deze download.
euhm... dat denk ik niet

O3 is in 2013 gelanceerd samen met het MIB-systeem. Ondertussen is er wel voor de Amundsen een MIBII versie uitgekomen, voor de Columbus heb ik er geen idee van. Maar voor deze updates maakt dat niets uit, werkt sowieso op MIB van @ElScorpione

ElScorpione

Forumguru
euhm... dat denk ik niet

O3 is in 2013 gelanceerd samen met het MIB-systeem. Ondertussen is er wel voor de Amundsen een MIBII versie uitgekomen, voor de Columbus heb ik er geen idee van. Maar voor deze updates maakt dat niets uit, werkt sowieso op MIB van @ElScorpione
De nieuwe columbus heeft andere software. De lay-out van het menu is anders en ook de 'balk' waar de klok in staat. Die loopt in het midden iets omlaag zoals de grille van de OIII.

Wat betreft de update moeten we nog even geduld hebben dan.

Marcooctavia

Forumguru
Via http://updateportal.skoda-auto.com
m'n VIN ingevuld en dan krijg ik o.a. het volgende te zien

Niet alle VIN nummers worden in één keer vrijgegeven.
Maar je kan hem altijd krijgen op een VIN van een ander, ze worden niet geteld en werken op op het zelfde systeem in een andere auto.
Als op jou VIN hij er nu niet is komt hij later wel of je gebruikt een vin van iemand die al de 2016/2017 kaart heeft.

Marco.

bonyuri

Actief lid
Als ik in de .zip file kijk dan is er een MIB1 en een MIB2 map.
Ik verwacht dus dat de download voor zowel de MIB1 als MIB2 gelijk zal zijn (dus voor alle nieuwe Columbussen) en dat we inderdaad nog even moeten wachten op de 2017 versie :)

Bovenaan Onderaan